به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۸۶۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
این دانش آموزان از مناطق دورافتاده و محروم زیلایی و سیلاب کلوار در حدود 80 کیلومتری مارگون هستند.
خبردنا: رئیس آموزش و پرورش مارگون بویراحمد گفت: 16 نفر از دانش آموزان دبیرستان دخترانه کار و دانش این شهر که در یک خوابگاه شبانه روزی دچار مسمومیت با گاز شده بودند، بهبود یافته اند.

به گزارش "خبردنا" ، "کریم اختری مقدم" اظهار داشت: 12 نفر از این دانش آموزان به صورت سرپایی در مرکز بهداشت مارگون مداوا شدند و چهارنفر دیگر نیز با تشخیص پزشک در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج بستری شدند.

وی تصریح کرد: این چها نفر نیز از بیمارستان ترخیص شدند.

مدیر آموزش و پرورش مارگون گفت: این دانش آموزان از مناطق دورافتاده و محروم زیلایی و سیلاب کلوار در حدود 80 کیلومتری مارگون هستند.

وی با تشریح جزئیات این حادثه افزود: از آنجا که این دختران روزهای تعطیل باید به منازل خود می رفتند، اما به دلیل برودت و سردی هوا تصمیم گرفتند که همگی در خوابگاه بمانند.

وی گفت: همه این دانش آموزان نیز در یک اتاق بودند و یکی از آنها که احساس سرگیچی و حال تهوع داشت در اسرع وقت سرپرست خوابگاه را اطلاع داد و وی نیز با تماس و پیگیری سریع با همکاری مدیردبیرستان و سایر عوامل اجرایی اقدام به انتقال این بیماران و دانش آموزان به مرکز بهداشت مارگون کردند.

اختری افزود: هشت نفر در ابتدا منجر به مسمومیت دچار بودند اما بعد از ساعتی نیز اطلاع دادند که تعدادی دیگر از دانش آموزان نیز دچار حالت تهوع هستند که اقدام های سریع برای انتقال و درمان آنها نیز صورت گرفت.

وی علت گازگرفتگی این دانش آموزان را به گفته کارشناسان شرکت گاز و مهندسان اداره کل نوسازی مدارس ناشی از اشکال در سیستم تهویه هوا و دودکش گاز موتورخانه و منبع ذخیره شوفاژ های ساختمان دانست.

بخش مارگون بویراحمد با احتساب جمعیت عشایری دارای بیش از 35 هزار نفر جمعیت در 75 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: