به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۷۱۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
دو مشکل عمده ای ،عدم رعایت استاندارد بحث معار و مشکلات آبی آینده این مناطق را تهدید می کند،ضمن اینکه تمام حاشیه شهر یاسوج با مشکل آب شرب مواجه است.
خبردنا : معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۲۴۰ هزار نفر در منطقه سرود و مرکزی این شهر سکونت دارند.

به گزارش"خبردنا"، علی شهابی نسب در در نشست ساماندهی امور اجتماعی و فرهنگی حاشیه شهرهای استان عنوان کرد: از ۵۴ هزار مهاجرت سالهای اخیر به استان ۴۷ هزار نفر به شهرستان بویراحمد مهاجرت کرده اند ،که این آمار نشان می دهد آمار مهاجرت به این شهرستان بیشترین رشد را در سطح کشور دارد.

شهابی نسب ادامه داد : از ۲۴۰ هزار نفر جمعیت ساکن در منطقه سررود شهرستان بویراحمد ،۱۳۴ هزار نفر در شهر یاسوج و ۱۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر هستند .

وی به آمار خیره کننده جمعیت در برخی از روستاههای حاشیه شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: روستای سرآبتاوه نزدیک به  ۱۱ هزار جمعیت دارد که از برخی از شهرهای استان نیز جمعین بیشتری دارد ،روستای مهریان ۹ هزار نفر ،مادوان سفلی ۷ هزار نفر ،نجف آباد ۱۰ هزار جمعیت دارد اما متاسفانه هیچگونه امکاناتی برای این روستاها و با این جمعیت که اکثرا مهاجر هستند پیش بینی نشده است.

وی جمعیت شهر مادوان علیا را ۱۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت : این شهر که معمولا در آمارها کمتر دیده می شود پنجمین شهر استان که از شهرهای لنده ،چرام،سوق،سی سخت و باشت به لحاظ جمعیت جلو زده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات این مناطق اشاره کرد و گفت:

دو مشکل عمده ای ،عدم رعایت استاندارد بحث معار و مشکلات آبی آینده این مناطق را تهدید می کند،ضمن اینکه تمام حاشیه شهر یاسوج با مشکل آب شرب مواجه است.

وی گفت : فاضلاب فقط در سطح شهر یاسوج ایجاد شده است و در حاشیه شهر از این امکانات بی بهره هستند.

علی شهابی نسب در پایان گفت: دستگاههای  اجرایی پیشنهاد دهند که به این مناطق توجه بیشتری شود که اگر به فکر نباشند ۱۰ سال دیگر یاسوج قابل ماندن نیست.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابوالحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
خوب
نام:
ایمیل:
* نظر: