به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۵۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶
البته چنین فرمانداری هنوز زاده نشده است که چنین بزرگ وار و دوراندیش باشد .
خبردنا - صابر کوکبی اصل : وقتی میگوییم کسی سیاست زده هست یعنی در هیچ حوزه ای تولیدگر و متخصص نیست و صرفا از رهگذر آب گل آلود چیزهایی‌ برای خوراک روزانه اش صید می کنند ،این خوراک فرقی نمی کند که ماهی باشد یا چیزی دیگر .

آدم گرسنه سنگ هم می خورد و علت گرسنگی اش هم تنبلی و بی انگیزی او می باشد .تنبلی و بی انگیزگی ای که متاثر از ناتوانی و ناکارآمدی فکری و تخصصی اوست .البته این هم یک بیراهه ای نوپا برای معیشت تن است و از این جهت مورد نکوهش و مذمت نیست .بلکه از این جهت باید به این روش خرده گرفت که از بخت بد، این بیراهه سد راه انسان های شرافتمند ،دلسوز ، کارآمد و متخصص و حتما انقلابی شده است .

سیاست زدگی چونان فراگیر شده است که فرماندار جدید شهر ناخوشحال مان،بهمئی مستعد ،مهربان و مظلوم نیز برای فرار به جلو و به زعم خویش آزمون و خطا بدش نمیاید متوسل به تریبونی بی اساس شود تا مبادا او هم در این میهمانی سهمی به دست آورد .

سیاست زدگی نه تنها فرماندار شهر را در برگرفته بلکه قانون را نیز به تمسخر گرفته است و در این شرایط حتما تخصص و مسیولیت ها نیز به حاشیه می روند و سیاست زدگی خیال همه را راحت می کند ،به گونه ای که مردم برای مطالباتشان با دریافت کدهای بد دیگر مطالباتشان را از ادارات و نهادها و سازمان های قانونی کارآمد و ضروری نمی دانند وباید منتظر همایش های سالیانه باشند تا توقع ناچیزشان کمی پاسخ داده شود .

سیاست زدگی باعث ظهور همه ی پدیده های شوم می شود که متاسفانه روزی به حساب دولت تدبیر و امید بر می گردند و هزینه های سنگین را به بار خواهند آورد .و کاش مجالش میشد که ابعاد وسیع شوم بودنش را از جمیع جهات تبیین میکردم .

همایش که هایی که نه تدبیر دارند و نه هم امید .معلوم نیست یقه ی دولت را بگیریم یا مجلس و یا اشخاصی که تازه به دوران رسیده اند و هیچ ردی برای پاسخگویی از خودشان برجای نمی گذارند .

فرماندار که نماینده ی دولت محترم هست ذوق زده ی میکروفن است و گرفتار هیجانات کاذب و لذت های آنی است، به گونه ای که در مواجهه ی با چنین همایشی که تبدیل به غولی ترسناک شده است تاب و توانی ندارد و شدیدا منفعل و مغلوب این فضای کاذب و بی بنیه است ،نمایندگان مجلس هم که به رسم ادب و مرام همیشگی شان حضورشان همیشگی ،پرنگ و بی تاثیر هست ،اشخاص سیاست زده و صیاد و شکم گرسنه هم که طبق قرار درگیر سورو سات و برپایی هرچه شکیل تر شدن این پایکوبی برای خوش دستی هستند و مجال فکر کردن و پاسخگویی را بیش از پیش ندارند .اصلا کی به چهکسی و چرا باید پاسخگو باشد ؟

اسب ها برای بدرقه ی میهمانان مورد نظر و ویژه در حال شیهه کشیدن هستند و آوازه خوانان نیز در حال گرمی صدای خود تا همه چیز شکل واقعی و غیر تصنعی پیدا کند و مبادا که سهم و مزدشان کمتر از خوش دستی های پیشین بشود .توسعه ی بیچاره را کجای دل این همه چیز مشکوک و بی ارتباط بگذاریم .

به راستی چه کسی تا حالا به توسعه ی بهمئی برمبنای اصولی نظری و علمی ،اندیشیده است و در این راستا چکار کرده است ؟در تمام جاهای توسعه محور تلاش می کنند هر آن چیزی که سد راه توسعه می شود رااز میان بردارند ولی در بهمئی مظلوم‌و صادق که نیاز اساسی و مبرم به توسعه ی همه جانبه دارد سدمحکمتری بنام سیاست زدگی غول پیکرتر و وحشتناک تر میشود .

از چه کسی باید مطالبه کرد و پاسخ خواست ‌. از فرماندار میز و صندلی و ساختمان که اصلا می نمی خواهد چنین فرصت نابی را از دست بدهد یا نمایندگان و اشخاص محترمی که هر کدام داستان خاص خودشان را دارند .یا از آن اشخاص کم دان ، گرسنه و بی تخصص و وابسته .

فرماندار ذهن و فکر و روح بهمئی به راستی اگر فقط یک دقیقه تنها می شد و برخودش مسلط می شد و استدلال می کرد و در استدلال ها و تحلیل هایش سابقه ی این همایش ها را مدنظر میگرفت حتماقلب و ذهن پر از سوال نوجوانانی که با هزاران سوال در آستانه ی ورود به اجتماع هستند ، را به یاد می آورد و دست به چنین اقدامات موازی کارانه ی مصلحت اندیش و شومی نمی زد.

البته چنین فرمانداری هنوز زاده نشده است که چنین بزرگ وار و دوراندیش باشد .از این دولت محترم هم بعید است که چنان فرمانداران و مسولانی را تولید و تربیت کرده باشد .

به راستی تاریخ همواره کسانی را به یاد خواهد آورد که شکمشان را با توان و تخصصشان سیر کرده اند. درود بر کسانی که همواره به حرمت جوانی و دل شهیدان و مظلومیت جانبازان سرزمین مظلوم ایران راه شرافت را در پیش گرفته اند.
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عمران و توسعه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
1
0
صابر اصرار کرد به دانش که من را بزار مجری برنامه ولی چون ایشان نزاشتند دست به چنین حرکت انتحاری زد که تاثیری در اراده افراد ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
فرماندار خودش مجوز صادر کرد، و پشت پرده همایش کیا هستن و حمایت از کیست!
از ماست که برماست
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
1
0
صابرجان تو هم همایش برگزار کن
البته اگه مدوعینت مث پورمخبر قالت نگذارند
اگه تو هم میتونی میهمان استانی، و کشوری دعوت کن بیا همایش برگزار کن
بزرگوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
سلام بنده اختلاف فکری و شخصی با جلال دارش دارم ولی موافق برگزاری همایش هستم به هر حال فرصت خوبی است چند تا آدم نخبه و سرشناس و سرمایه گذار به شهرستان بیان
خداییش همین منتقدین عرضه برپایی یه جلسه ۴ نفره را ندارن
دوستان منتقد لطفا به بهانه انتقاد از همایش هر مطلبی را نشر ندهید انتظار میره نیمه پر لیوان را ببینید و راهکار بدهید برای خروجی مثبت از این همایش
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
در مورد فرماندار بی انصافی است، اما سایر توصیفات عالی و واقعی است، درود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
1
0
همیشه آدم جو گیری بودی.
اگر همایش بد بود چرا تقاضا کردی مجری هایش باشی؟؟
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
1
0
به نیات دیگران کار نداریم
و صرفا در مورد جناب فرماندار بهمئی عرض کنم، نیت او توی بن بستی بنام بهمئی، هر چه هست کمک و خیر است،و دل بستن به حداقل ها، به امید آنکه مدیر کشوری وقتی حرف او و حرف مردم و نیاز اونها رو فهمید، رگ وظیفه شناسیش بجنبد، و گرهی از مشکلات آنان بگشاید.
شخصا حداکثر قضاوتها در مورد آقای سنایی رو منصفانه نمی دونیم، و در این برنامه مشهود بود که کیفیت در اولویت نیست، و همین اجازه صحبت بیشتر رو نمی داد.
بهتر بود آقایانی که بهر دلیل این حرکت بنطر من بی ثمر رو راه انداختن، با حسن نیت برخورد می کردن و به شخص اول منطقه فرصت بیشتری می دادند، و کمی از کورس سخنرانی های کاذب دیگه که مردم ناامید رو که اغلب برای کار شخصی و نامه دادن اومدن و خسته و فراری دادن کم می کردن.

و در ضمن انتقاد از عدم بازگویی اقدامات وزرای نفت و ...، زمانی برای فرماندار ضرورت داره که وقتی نماینده شهر، بیژن زنگنه رو به حوزه کهگیلویه و پتروشیمی دهدشت آورد، سر چاه های نفت بهمئی هم می برد، اما وقتی وعده انتخاباتی سامان دادن چاه های نفت بهمئی معطل مونده، انتظار از دیگران چندان منطقی نیست.
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
1
فراموش نکنیم انتقاد منافقانه ی جلال دارش از عدل هاشمی با اسم اجاره ای، که مدعی بود همه ی کارای انجام شده متعلق به بزرگواری است و عدل عوامفریبی کرده، مقاله ی ایشون هنوز موجوده
صابر کوکبی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
1
با سلام
دوست عزیز شما مطالبی که در خصوص اصرار بر مجری بودن بنده نوشتی دقیقا مثل نداشتن شهامت جهت معرفی کردن خود هست تو من رو نمیشناسی و توان درک حرف های بنده رو نداری .برای رد حرف هایت ذکر این نکته در سابقه ی بنده کافی است .اگر شما تونستی یک برنامه سیاسی را مثال بزنی که بنده مجری آن بوده ام حرفت در خصوص توجه شخصی بنده به چنین موضوعی درست هست .مطالبت فقیرانه و نازل و مغرضانه هست .درست مثل عدم شهامت و وجودت در معرفی خویش .ضمن اینکه بنده نه شماره ای و نه ارتباطی با آقای دارش دارم و نه با هیچ شخص سیاسی ای با هدفی سیاسی .من سیرم و علت سیری ام هم توان و تخصصم هست طبیعتا آدم های گرسنه ای که نام بردم تو نیز دنبال آن ها هستی و صد رحمت به کسانی که در متن آن ها را مورد هدف قرار داده ام .اگر شما توانسته ای در تمام طول عمر من تماس تلفنی ای با آقایان سیاسی غیر از روسای اداره ی فرهنگ در طول زندگی ام آن هم به حواست آن ها داشته باشم شما درست میگویی .متاسفم که برای تعمق و تدبر که بیگانه هستید با آن به مسایلی که در شان خودتان هست میپردازید .دوست عزیزی که در مورد جریان آقای پورمخبر مطلبیفرمودند اگر جریان را بدانند از نوشته شان خجالت میکشند ‌.در مورد مطلب دوستمان مبنی بر برگزاری همایش توسط من باید عرض کنم که بنده شاید گاهی کار فرهنگی کنم و ان هم به وقتش و اساسا با برگزاری چنین برنامه هایی به دلایل مختلف مشکل دارم شاید گاهی اجرا کنم و آن هم صرفا در برنامه های فرهنگی .ضمن اینکه هزینه ی برنامه های من و بسیار گران تر از مبالغی است که در بهمئی صرف یک برنامه ی بی محتوا می کنند .
متاسفم که با آدم های واقعی و دلسوزان و شجاعان ۰ شهرتان مغرضان برخورد میکنید و این عامل همیشگی بدبختی شهر ما بوده من که کوچک همه ی خوبان شهرم .تاریخ بهترین قاضی است ک قضاوت خواهد کرد که من صرفا به خاطر اچتماع ایلم و احساس ضرورت چنین مطلبی را برای اولین بار نوشته ام و هرجا هم ضرورتی باشد احساس وظیفه فارغ از ترس خواهم کرد ...
یا حق

با احترام
صابر کوکبی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
1
برادر عزیز شما نه تنها بی هویت هستی بلکه قیمتت به عنوان اجیر هم بسیار کم هست متاسفانه امیدوارم روزی فرابرسد که آنقدر شهامت و مردانگی و قیمت داشته باشی .یاحق
صابر کوکبی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
1
سلام
دوست عزیز تو بی هویت و اجیری و وابسته ای من اما تکلیفم معلوم است .تو ترسویی و من شجاع .من به نفع اجتماع قلم میزنم تو به نفع شخص .تو گرسنه ای و من سیر .من تخصص دارم و تعهد به باورهایم .تو من را نمیشناسی و من تو را و امثال تو را میشناسم .
بین من و شما قرن ها فاصله ی طبیعی هست فاصله ای که شعور ما مسئول آن هست .
یاحق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
ای باهویت! ای متخصص! تو که اینقد دم از هویت و شجاعت میزنی
چرا از یک کامنت اینچنین برآشفته گردیده ای؟ آدم با هویت که بی ادبی نمیکنه!
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
صابر کوکبی اصل هنرمندی ملی متخصص که کارشناس ارشد تیاتر از دانشگاه هنرتهران دارد و کارهایش درسطح ملی است و یادمون باشه که ایشان درسالهای گذشته تنها مجری توانمند بهیی در شبکه دنا و خوزستان در رادیو و تلویزیون بوده و در جشنوارههای معتبر ایران مطرح میباشد .مطالب ایشان جسورانه و غیرمنفعت طلبانه هست و تمام مطالب و کامنت هایشان مورد تایید بنده هست .لطفا تا اشخاص را نشناسیم به احترام نخبگان ایلمان در مورد آن ها اظهار نظر نکنیم .
دویی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
صابرجان جریان پورمخبر چیه؟ لطفا در یک سطر کامنت برای بینندگان عزیز توضیح دهید ولی عصبانی نشو خواهشاً.....
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
درود صابر درود ، عالی نوشتی ، دیروز صندلی های خالی که دو برابر جمعیت بودن، راستی حرفت ثابت می کنه
دوست
|
Greece
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
درعجب م از این شخصیت وادم چرا ک هرکس او را نشناسد خیال میکند اقای کوکب فیلسوف است یا دلسوز شهر وایل..اتفاقا همه میدانند ک ایشان خودشیفته وعاشق میکروفن هستند قصه کلاهبرداری از شهرداری وداستان پورمخبرش ک مثل خودش بود برهمه روشن است. بی تعارف اقای سنایی شاید اولین انتخاب درست در بهمئی باشد چون صداقت شرافت و توانایی هایش برکسی ک دلسو ز بهمییی باشد پوشیده نیست. امید است مردم بهمیی این ادم فریبکار را هنرمند نشناسند مگر مجری دنا بودن شاخ غول شکستن است شبکه های استانی پراز امثال کوکبی است انها بی ادعا کار میکنند کوکبی میخواهد با این حرف های کپی شده ک حتی خودش نمیفهمد جایی نانی و نوایی پیدا کند البته چون قبلاشهردارسابق را گول زد ب گمانش فرماندارجوان را میتواند!!
کاش امثال کوکبی بجای گنده گویی و حرف های بی سر وته فکری بحال سلامت روانی خود بکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
فرماندار که درجلساتی که خودش رئیس آن جلسات هست پنج دقیقه بیشتر صحبت نمیکنه درمورد فرماندار شناخت کافی نداری پس بی انصافی نکن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
0
0
گفتار و نوشتار انسان قبل از اینکه دیگران را معرفی کند، معرف صاحب گفتار یا نوشتار است، حالا نوشتار خود را یک بار با این نگاه بخوانید و شخصیت خود را در نوشته های خود مشاهده کنید!
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
درود بر فرماندار محترم .اتفاقا فرمانداری ذوق زده میکروفن نیست . وشما هیچ اطلاعاتی از فرماندار ندارید. همینطور یک مطلبی می نویسید.
ناشناس
|
Greece
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
خیلی ها دوس دارن فرماندار جوان ولایق را وارد حاشیه کنند تا از اب گل الود ماهی بگیرن بنظرم حکمت سنایی متفاوت ترین مدیر بهمیی تا کنون بوده وقطعا موفق خواهد بود ..انشالله روز ی امثال کوکبی به درون و پخته گی عمیقی برسند تا حرف های نسنجیده از خود بقول برره ی ها"درنکنند"
نام:
ایمیل:
* نظر: