به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۵۴۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
خبردنا: سفیر آمریکا در انگلیس، بریتانیا را «نزدیک‌ترین دوست» آمریکا خواند و از آن‌ها خواست تا در کنار مواضع آمریکا در قبال ایران بعد از خروج این کشور از توافق هسته‌ای بیاستند.

بر اساس این گزارش، توافق هسته‌ای ایران و آمریکا یکی از بزرگترین دستاوردهای دوران اوباما بوده که روابط بین این دو کشور را بهبود بخشیده بود. با این حال در ماه‌های اخیر روابط دو کشور با انتقادهای ترامپ از ایران خراب شده است.

«رابرت ووت جانسون» سفیر آمریکا در انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه «تلگراف» مدعی شد: «ایران پول‌هایش را صرف فعالیت‌های مخرب در خارج از کشور و جنگ‌های منطقه می‌کند.»

وی اعتراضات مردم ایران را به بیکاری و تورم ربط داده و مدعی شد که «بسیاری از ایرانی‌ها نجات خود را سخت می‌دانند.»

سفیر آمریکا در انگلیس، ادعاهای رییس‌جمهور و وزیرخارجه این کشور را تکرار کرده و مدعی شد: «نظام ایران جیبش را با پول مردم پر کرده است. مردم ایران شایسته بهترین‌ها هستند. آنها شایسته دولتی هستند که به بهبود وضعیت زندگی آنها توجه کند نه نابودی آنها.»

وی انگلیس را دوست نزدیک آمریکا خوانده و از آنها خواست در کنار آمریکا برای رسیدن به یک توافق جدید تلاش کنند.

سفیر آمریکا در لندن در این مصاحبه با بیان اینکه اگر آمریکا و بریتانیا جبهه متحدی تشکیل دهند، فشار بیشتری بر ایران وارد خواهد شد، گفت: ما از بریتانیای جهانی خواستیم که از قدرت قابل توجه دیپلماتیک و نفوذش استفاده کند و به ما در ایجاد یک تلاش جهانی برای رسیدن به یک توافق جامع بپیوندد. ما با هم می‌توانیم صلح و ثبات را در ایران به ارمغان بیاوریم. این چیزی است که همه جهان خواستار دیدن آن است.

«جانسون» همچنین مدعی شده که آمریکا خواستار حمایت انگلیس از آنها برای رسیدن به هدفشان برای اعمال فشار بر ایران به جهت تغییر مسیر این کشور است. آمریکا روابط تجاری و دیپلماتیکش را تا زمانی که تغییرات محسوس و پایداری که ایران را به یک کشور عادی تبدیل می‌کند رخ ندهد، از سر نخواهد گرفت.

وی از کسب و کارهای بریتانیایی خواسته که روابط تجاری‌شان را با ایران قطع کنند

ارزش این توافقات تجاری میان انگلیس و ایران چیزی حدود ۶۴۰ میلیون دلار است.

جانسون گفته رییس‌جمهور شفاف بیان کرده هر کسب و کاری که منافع تجاری خود را به خیر جهانی ترجیح دهد، خطر عواقب جدی برای تجارت‌هایش با آمریکا را به جان خریده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: