به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۶۵۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
افزود: این موضوع بررسی شود در صورتی که در تک تک استان‌ها چنین مسئله‌ای وجود ندارد، موضوع از طریق قضایی پیگیری شود.
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار شناسایی وام گیرندگان حرفه‌ای از بانک‌های استان شد و گفت: برخی در خانه نشسته و تسهیلات اشتغال را بدون اینکه طرحی را ایجاد کند، دریافت می‌کنند.

به گزارش "خبردنا"، علی‌محمد احمدی امروز در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر اشتغال از جمله بانک‌ها باید با هوشیاری کامل وام گیرندگان حرفه‌ای را شناسایی و با قدرت جلوی آنان بایستند.

وی با تاکید بر اینکه با هدف بالابردن آمارهای پرداخت تسهیلات اشتغال نباید پول پاشی کنیم، عنوان کرد: اجرای هر طرح اقتصادی و اشتغالزا باید برای استان نافع باشد و نباید با هدف جذب تسهیلات پول را به فردی دهیم که نتواند به توسعه اشتغال و افزایش ثروت استان کمک کند.

احمدی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال به جای دلال‌ها باید به جوانان داده شود تا شاهد کاهش بیکاری و افزایش ثروت استان باشیم.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در نشست شورای اشتغال برخی از مدیران با نوشتن یاداشت برای خارج شدن از نشست عذرخواهی می‌کنند، ادامه داد: اگر مدیری می‌داند این جلسات مهم نیست نیازی به حضور ندارد زیرا دلیلی نمی‌شود در وسط نشست به بهانه کار داشتن از اتاق جلسه خارج شوند.

احمدی خواستار نیاز سنجی ایجاد طرح‌های اقتصادی شد و عنوان کرد: به طور مثال در زمینه تامین خوراک طیور مشکل داریم ولی یک سرمایه گذار در این زمینه نداریم در حالی آمادگی کامل برای همکاری و حمایت سرمایه گذار در این بخش با پرداخت تسهیلات تا سقف 150 میلیارد ریال را داریم.

وی تاکید کرد: برخی مدیران و کارشناسان به جای حمایت از سرمایه گذاری در برخی مواقع مانع تراشی می‌کنند به طور مثال وقتی یک سرمایه گذار تولید ماهی خاویاری در ده شیخ دنا تصمیم به افزایش ظرفیت تولید دارد باید حمایت شود نه اینکه به بهانه‌های مختلف مانع تراشی کنیم.

احمدی با بیان اینکه برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای فعال در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد مالیات در استان پرداخت نمی‌کنند، افزود: این موضوع بررسی شود در صورتی که در تک تک استان‌ها چنین مسئله‌ای وجود ندارد، موضوع از طریق قضایی پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه ملاک بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال دستورالعمل‌های ابلاغی است، ادامه داد: در صورتی دستورالعمل گفته بدهی و یا چک برگشتی دارد مشکلی ندارد دلیلی برای مانع تراشی بانک‌ها وجود ندارد.

احمدی ادامه داد: به مدیران دشتگاه‌های اجرایی تاکید داشته‌ام که نباید وام‌ها به بستگان مدیران دستگاه‌های اجرایی پرداخت شود هرچند فامیل مدیر بودن جرم نیست ولی به تبع آن رانت گرفتن جرم است.
نام:
ایمیل:
* نظر: