به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۸۲۱۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
وی اظهار داشت: حتی در همین راستا طی تماسهایی که رییس دادگاه مارگون با بنده داشت، توصیه کردم که کمک به بحث سرمایه گذاری و اشتغال در اولویت باشد.
خبردنا: روز گذشته لهراسب باقری سرمایه گذار کهگیلویه و بویراحمدی با انتشار مطالبی به اظهارات رئیس کل دادگستری استان پاسخ داد ، در ادامه حجت الاسلام مزارعی در گفتگویی با خبرنگاران به این صحبتها واکنش نشان داد.

به گزارش"خبردنا"، رئیس کل دادگستری گفت: اموراتی که در برخی رسانه ها منتشر شد را سخیف و بی اعتبار می دانم و به همین دلیل ارزش پاسخگویی ندارد که بخواهیم خودمان را هم سنگ آدمی بدانیم که حتی برخی از زندگی اش مربوط به بیت المال و مردم است.
 
وی افزود: از روزی که به این استان آمدم، سیاست من برخورد با کسانی بود که در ابعاد مختلف از جمله امنیتی و اقتصادی ایجاد اخلال می کنند، تنها کسی که در استان رانت کلان داشت همین فرد بود و حتی جالب است بدانید یکی از وزرایی که با لهراسب باقری دوست است وقتی به یاسوج آمد با خودروی باقری تردد می کرد که جالب به نظر می رسد.
 
حجت الاسلام مزارعی ادامه داد: شورای حمایت از حقوق بیت المال تصویب کرد که سازمان بازرسی به عنوان دبیر کارگروه تسهیلات بانکی، بدهکاران بانکی که بیش از یک میلیارد تومان بدهکارند و در پرداخت های خود تاخیر دارند، و بدهی های بانکی خود را عودت نداده اند را رصد کند و به دادگستری گزارش دهد.
 
وی ادامه داد: سازمان بازرسی استان مطابق این مصوبه به این موضوع ورود کرد و اطلاعات دقیقی از بانک ها بدست آورد؛ آن چیزی که سازمان بازرسی به ما اعلام کرد و به صورت مستند به ما داد این بود که لهراسب باقری که اسم مستعاری به نام بهنام نیز دارد، با استفاده از عنوان سایر افراد خانواده اش که شاید در جریان کارهای او هم نبوده اند، تسهیلاتی دریافت کرده است و اکنون حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.
 
مزارعی ادامه داد: در همین خصوص به محض ورود ما به این ماجرا بلافاصله شروع به جوسازی کردند که این موضوع یک امر بدیهی است و از بابت آن نگرانی نداریم!
 
وی افزود: در همین راستا آخرین اقدام وی مربوط به احداث پتروشیمی در منطقه مارگون بویراحمد بود که اعلام کردیم چون کمک به اشتغال است، این کار انجام شود و اهالی هم همراهی کنند. حتی در همین راستا طی تماسهایی که رییس دادگاه مارگون با بنده داشت، توصیه کردم که کمک به بحث سرمایه گذاری و اشتغال در اولویت باشد.
 
مزارعی ادامه داد: سازمان بازرسی اعلام کرد هزینه اعتباراتی که لهراسب باقری مبنی بر تاسیس پتروشیمی مارگون اعلام کرده است، جعلی است، کسی که می خواهد کارخانه ای تاسیس کند باید آورده ای داشته باشد و این مبلغ باید حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان باشد تا مجوز لازم صادر شود اما باقری با همکاری شخصی ، تسهیلاتی دریافت کرده است.
 
وی بیان کرد: باقری با  استفاده از همین رانت، مبلغ ۱۵ میلیارد تسهیلات دریافت کرد که البته با این فرد مذکور برخورد قضایی لازم انجام شد، وی اخیرا باز هم از طریق همین فرد مدرکی  آورده اند که برای ثبت شرکت ۱۰۰ میلیارد موجودی در حساب داریم که متعاقبا سازمان بازرسی ورود کرد و از این سند استعلام گرفت که مشخص شد جعلی است.
 
مزارعی بیان کرد: قبلا شاید در استان کسی نمی توانست به لهراسب باقری بگوید بالای چشم شما ابروست!، چرا این همه تسهیلات گرفته شد؟ چه مقدار از آن صرف اشتغالزایی شد؟ براحتی مشاهده می کنید در همین کارخانه قند تعداد زیادی کارگر بیچاره را آواره کردند.
 
وی افزود: رییس سابق بانک ملی استان از ما درخواست کرد که به او کمک کنیم، و گفت بانک ۱۵۰ میلیارد تومان از باقری طلب دارد.


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منصف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
خب حالا فرض کنیم همه این حرفای آقای مزارعی درست باشد و ما هم قبول داریم.
ولی درباره اون قضیه وکالت سرکار خانم مزارعی برای آقای ابوقداره در دعوای به طرفیت باقری اظهارنظری نکرده اند.
استدعا دارد که آقای مزارعی این قضیه وکالت دخترشون رو هم روشن بفرمایند.
یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
چه کارآفرینیی داشته؟؟
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
انتظار میرفت مسایل روشنتر بیان شود . این حق مردم هست بدونند مسولین و سرمایه گذار چقدر دلسوز مردم هست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
اقای مزارعی خانواده باقری افتخار تولید و اشتغالزایی استانن و نون سر سفره مردم محروم میزارن و مشکل درست نکنیم برا تولید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
حاج خسرو و فرزندانش کار آفرین واقعی بوده و هستند مملکت در طی سالهای اخیر با مشکلات متعدد مواجه شده بدهی های امثال باقری هم باید استمهال شود تا تسویه گردند
کارشناس خداوکیل منتشر کن برادر علیبازی و برادر جنتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
منطقه سقاوه به عنوان یک اکوسیستم کوهستانی مناسب احداث صنعت پتروشیمی نیست بلکه می بایست از خدمات این اکوسیستم صدها برابر پتروشیمی درآمد تولید کرد. همچنین با این بحران آب در استان که امسال رودخانه بشار تا پلیس راه خشکید و تا پنج سال آینده تا حدود منطقه پاتاوه خشک خواهد شد می خواهند آب پتروشیمی را از کجا تامین کنند. آغای محترم باید صنعت پتروشیمی و فولاد و صنعت آب بر در کنار خلیج فارس باشد. من به عنوان یک متخصص به کارآفریننان استان و مدیران استان عرض میکنم نیمه شمالی استان مناسب هیچ گونه صنعت آب بر نیست خواهشا مردم را سر کار نگذارید
نام:
ایمیل:
* نظر: