به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۸۲۲۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
خبردنا: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر علوم به عنوان رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور به مجلس می آید.

قاسم احمدی لاشکی افزود: طرح تاثیر معدل در کنکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بررسی شد و اعضای کمیسیون در نظرات مختلف گفتند که که به دلیل اینکه قانونی در زمینه تاثیر معدل کنکور وجود دارد با وزیر علوم به عنوان رئیس شورای سنجش و پذیرش که حق رای در این زمینه دارد رایزنی صورت گیرد.

وی گفت: وزیر علوم به همراه معاون آموزشی وزارت علوم و رئیس سازمان سنجش که دارای حق رای در شورای سنجش و پذیرش دانشجو هستند به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دعوت شده اند تا در این زمینه وزیر علوم اعضای شورا را توجیه کند که تاثیر قطعی معدل به مصحلت نیست.

عضو کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع اگر شورای سنجش و پذیرش دانشجو این نظر که تاثیر سوابق تحصیلی از قطعی به مثبت تغییر کند و به این نتیجه برسند که تاثیر معدل در کنکور ۹۸ به صورت تاثیر مثبت اعمال شود، ما دیگر طرح جدیدی در مجلس مطرح نمی کنیم.

وی افزود: ما پذیرفتیم که منتظر بمانیم و در صورتی که موفقیتی در این زمینه حاصل نشد و شورای سنجش و پذیرش در جلسه فوق العاده به نتیجه نرسیدند ما در مجلس طرح تغییر تاثیر سوابق تحصیلی از قطعی به مثبت را به صحن علنی می بریم.

احمدی لاشکی یادآور شد: البته بحث دیگر این است که آموزش و پرورش هنوز نتوانسته است تعهد بدهد که دروس پایه دوم متوسط یعنی کلاس های ۱۰، ۱۱ و ۱۲ را به صورت امتحانات نهایی برگزار خواهد کرد.

وی گفت: حرف ما این است که تا زمانی که امتحانات نهایی به صورت سراسری برگزار نشود تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور باید به صورت مثبت اعمال شود. امتحانات نهایی هم باید به صورت استاندارد طرح شود و هم به صورت یکنواخت تصحیح شود. یعنی تصحیح ورقه در استان های مختلف باید با یک برنامه هماهنگ انجام شود.

نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین نکته برای امتحانات نهایی تضمین امنیت امتحانات است که باید از سوی آموزش پرورش پذیرفته شود. اگر این شروط پذیرفته شود ما هم موافق هستیم که کنکور حذف شود. اما تا زمانی که امنیت امتحانات را ایجاد نکرده ایم بهتر است تاثیر سوابق تحصیلی به صورت تاثیر مثبت و پذیرش از طریق کنکور سراسری باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: