به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۸۲۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
استسفاریه برای مستثنی‌شدن شهردار تهران با ۱۴۱رای تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی شد
خبردنا: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تقدیم استسفاریه مستثنی‌شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با بیش از ۱۳۰ رای به هیات‌رئیسه خبر داد. علاوه‌براین و براساس آخرین اطلاعات دریافتی از مجلس شورای اسلامی تعداد امضاها درنهایت به بیش از عدد ۱۴۱ رسید. 

مهراد بائوج لاهوتی دراین‌باره گفت: «چون در قانون نامی از شهرداری‌ها برده نشده است و چون شهرداری‌ها دولت نیستند، این استسفاریه می‌پرسد که آیا شهردار تهران که قبلا هم‌تراز وزرا بوده است، از اعتبارات دولتی استفاده نمی‌کند و براساس قانون شوراها و با رای اعضای شورا انتخاب می‌شود، آیا مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود یا نه؟»

وی افزود: «من تا ۱۳۰ امضا را دیدم و یک‌سری امضا هم بود که شمارش نشده بودند، بیشتر از ۱۳۰ امضا داشت.»

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «مانند هر طرح دیگری تعدادی از افراد که موافق این طرح هستند، با توجه به کمبود وقت امکان امضاکردن پیدا نکردند. البته ممکن است فردا هر اتفاقی بیفتد.»

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره روند بررسی این استسفاریه نیز توضیح داد: «فردا فوریت این طرح رای‌گیری می‌شود و پس‌ از رای‌آوردن فوریت آن، در کمیسیون بررسی می‌شود.»

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
استان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
سلام
این موضوع از موارد امکان ناپذیر خواهد بود.
متعجبم از نمایندگان مجلس که چرا روند قانونی را متوجه نیستند.
ما هم دوست داریم که همشهری وهم استانی مان در این مسند بماند ولی وقتی این موضوع قانون شد نمی توان به آن تخصیص زد.
دوستان باید همان موقع که وزیر و نماینده مجلس را از این قانون مستثنی کرده بودند شهردار تهران را هم به عنوان عضوی از اعضاء دولت مستثنی می نمودند.
نه الان که قانون تصویب شده و عمومیت پیدا کرده است.
لااقل بجای استفساریه طرحی را بعنوان اصلاحیه این قانون مطرح میکردند تا شهردار تهران از آن مستثنی گردد.
نجابت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
جناب آقای علیبازی عزیز حالا از طراحان طرح بپرسید پس 141 نفر کجا رفتند؟ در ثانی طراحان پولی را که از جیب مردم نجیب تهران برای عمران و آبادی پایتخت ایران و ام القرای جهان اسلام داده شد جهت تصویب این طرح به جیب زدند را پس دهند و به آقای افشانی بفرمایید همین امروز قبل از ساعت 11صبح چهارشنبه 2آبان ماه 97 استعفا داده و بیش از این گوش به دوستان ناباب و دنیاطلب و سودجو ندهید و آبروی مردم نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد را نگه دارید.
نام:
ایمیل:
* نظر: