به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۸۲۷۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
محمدی تبار گفت: در فعالیت‌های چند ماهه اخیر حوزه مدیریت بحران مدیران و کارشناسان برتر مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
خبردنا: مدیرکل مدیریت بحران استان هم، خواستار تشکیل کمیته مشورتی مدیریت بحران با حضور نخبگان دانشگاهی در حوزه‌های مرتبط با بحران شد.

به گزارش "خبردنا"، وحید محمدی تبار در جلسه ستاد بحران استان گفت: این کمیته می‌تواند به عنوان بازوی علمی برای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان عمل کند تا به این طریق از پتانسیل‌های علمی استان برای پیشگیری از بحران استفاده کنیم.

وی از کاهش محسوس میزان آتش‌سوزی‌ها و خسارت ناشی از آنها در استان خبر داد و گفت: امسال در شهرستان‌هایی که سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی داشتیم آتش ‌سوزی‌های کمتری به وقوع پیوست.

محمدی تبار اظهار داشت: کاهش محسوس آتش سوزی ها و خسارات ناشی از آتش سوزی های امسال در استان نتیجه تاکیدات استاندار و حوزه معاون عمرانی و تلاش و همکاری  اداره‌ کل بحران و هماهنگی منابع طبیعی، محیط زیست و سایر دستگاه‌های ذی ‌ربط بود.

وی به بحث حفاظت از حریم رودخانه‌ها و روان‌آب‌های استان اشاره کرد و افزود: حریم رودخانه‌های استان به ‌ویژه رودخانه بشار به صورت مرتب پایش و گام‌های اساسی هم در این زمینه برداشته شد که جزئیات آن در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گرفت.

مدیرکل بحران استانداری گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو مورد امداد کوهستان داشتیم که یک مورد مربوط به گرفتار شدن یک محیط‌بان در کوه دنا بود که با اعزام بالگرد نجات یافت و مورد دیگر نجات یک چوپان در کوه‌های خامی باشت بود.

محمدی‌تبار در رابطه با توزیع اعتبارات مدیریت بحران استان هم گفت: بخشی از اعتبارات که امکان عملیاتی شدن نداشت جابجا شد و به پروژه‌های شهرداری‌ها اختصاص یافت.

وی به بارندگی‌های اخیر در استان اشاره داشت و گفت: در چندین روستا به علت بارندگی شدید تعدادی از خانه‌ها ویران و احشام برخی از دامداران هم تلف شد که پیگیری‌های  لازم برای برآورد خسارت انجام شده است.

مدیرکل بحران استان با بیان اینکه در حوزه مدیریت بحران باید به سمت فرهنگ ‌سازی و آموزش برویم و سطح آگاهی جامعه را بالا ببریم، گفت: امسال در شهرستان‌هایی که سمن‌های فعال در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی داشتیم آتش ‌سوزی‌های کمتری به وقوع پیوست.

محمدی‌ تبار خواستار تشکیل کمیته مشورتی مدیریت بحران با حضور نخبگان دانشگاهی در حوزه‌های مرتبط با بحران شد و گفت: این کمیته می‌تواند به عنوان بازوی علمی برای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان عمل کند تا به این طریق از پتانسیل‌های علمی استان برای پیشگیری از بحران استفاده کنیم.

محمدی تبار گفت: در فعالیت‌های چند ماهه اخیر حوزه مدیریت بحران مدیران و کارشناسان برتر مورد تشویق قرار خواهند گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: