به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۸۲۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
وی افزود: برای قوه قضائیه صاحب منصب یا فرد صاحب قدرت و نفوذ فرقی ندارد.

خبردنا: رئیس کل دادگستری استان گفت: ما از طریق شورای حمایت از بیت المال به قضیه ورود کردیم و پیگیری کردیم، نهایتا رای نهایی ما این بود که چون بحث جعل سند برای تصاحب زمین های پتروشیمی ثابت شد لذا خود دادستان پیگیر این موضوع بود و به این نتیجه رسید که وی از سند مجعول استفاده کرده است، در چارچوب مقررات شعبه بازپرسی شخص دادستان مدیریت کردند و بعد در دادگاه اظهارات و مشکلات آن ها را شنیدند اما نکته قابل توجه این است که وقتی پرونده در دادگاه بدوی مطرح بود، شروع به تهدید قاضی دادگاه بدوی کردند و حتی پدر این قاضی را پیدا کردند و او را نیز تهدید کردند.

به گزارش"خبردنا" حجت الاسلام مزارعی افزود: قاضی زیر بار نرفت و لهراسب باقری کسی را واسطه کرد که قاضی را بخرد و آن فرد واسطه، مامور بود که هر چقدر قاضی پول خواست به او بدهد اما این قاضی بلافاصله موضوع را به من گزارش داد و گفت به تعبیری به من چک سفید امضا داده اند و مستندات این حرفها نیز موجود است.

رئیس کل دادگستری ادامه داد: باقری وقتی دید قاضی زیر بار نمی رود به دادگاه تجدید نظر رفت و باز هم شروع به تهدید کرد و خیلی شانتاژ کرد و نتیجه نگرفت، سپس چند نفر را واسطه کرد که با خود بنده جلسه محرمانه داشته باشند و من هم گفتم جلسه محرمانه با کسی برگزار نمی کنم. اگر کسی صحبتی دارد مثل بقیه در وقت ملاقات عمومی مراجعه کند.

مزارعی ادامه داد: در جلسه اول دادرسی که حدود یک ماه پیش بود با راهنمایی وکیلش، نامه ای از پزشکی قانونی آوردند که ما مریض هستیم و نمی توانیم در دادگاه حاضر شویم اما نکته جالب این جاست که وقتی فیلم های دوربین مدار بسته را نگاه کردیم متوجه شدیم که خیلی هم سالم هستند و مشکلی ندارند، زیرا آن روزی که جلسه دادرسی داشتند و خودشان نوشته بودند که توان نشستن بر روی صندلی را هم ندارند، مستندات کافی داریم که همان روز و روز بعد از آن به دادسرا و دادگاه رفته اند اما در آن شعبه مورد نظر برای فرار از دادرسی حاضر نشدند که می خواستند فعلا این پرونده نتیجه نگیرد تا مثلا مزارعی از این استان برود.

وی افزود: جلسه تجدید شد و ما گفتیم وقتی نامه آورده اند که نمی توانیم در دادگاه حاضر شویم و مهر پزشکی خورده است، هر چند می دانیم دروغ بود و مستندات کافی نیز در اختیار داریم که گفتند نمی توانیم روی صندلی بنشینیم  و کجاها رفته اند؛ اما قبول کردیم؛ این ها را برای این می گویم که لهراسب باقری گفته است این رای یک روزه صادر شده است؛ یک ماه بعد یعنی 23 مهرماه جلسه بعدی باید تشکیل می شد و این بار هم آمدند گفتند فلان فرد مریض است و ما نمی توانیم شرکت کنیم.

مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: طبق قانون بیش از یک بار نمی توانیم جلسه دادرسی را تعطیل کنیم، بعضی اوقات برخی افراد جرمی مرتکب می شوند و اعلام پشیمانی می کنند که این قابل همراهی است اما این که خود را فردی با نفوذ و قدرت بداند و تهدید کند، پذیرفته نیست، لهراسب باقری که سهل است هزار تا بزرگ تر از او هم باشد باید پاسخگو باشد.

مزارعی درباره موضوع تعزیرات منتشر شده در صحبتهای لهراسب باقری نیز گفت: تعزیرات یک مجموعه مستقل است، ضمن اینکه به دلیل حساسیت استان، فرزندانم را از کار کردن در استان منع کردم و حالا این فرد این قضیه را پررنگ کرد که فلانی دخترش در فلان پرونده ای بوده است اما ایشان استعفا دادند و ادامه ندادند، با توجه به این که در همان پرونده هم رای به نفع او صادر شد حالا مدعی شده که ما از طریق واحدهای نظارتی قوه قضائیه کاری کرده ایم که صد درصد دروغ است .

وی ادامه داد: در پرونده دیگری که کلاهبرداری بود و طرف مقابلش آقای ابوقداره بود ، در شعبه بازپرسی کیفرخواست ار دادسرا به دادگاه رفت، روسای دادگاه ها در پرونده های مهم با من مشورت می کنند و به آن ها گفتم در پرونده ابوقداره شاکی وی این آقا هست، چون حقوقی است خود من با قاضی تماس گرفتم، و  بیان کردم باقری در این قضیه جرمی مرتکب نشده و دادگاه می تواند برائت به او دهد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: لهراسب باقری در جایی گفته است مزارعی 5 ماشین دارد؛ این خودروها متعلق به حوزه دادگستری است و مال من نیست و همچنین گفته است دو خانه لوکس دارد، اولا یک خانه را 25 سال پیش قوه قضائیه در باهنر 1 خریداری کرده است و مخروبه ای بود، بنده از قوه قضائیه امکانات گرفتم و برای دادگستری استان خانه ساختم، این ها که مال من نیست، ساختمانی هم در چشمه نباتی که در شان مردم استان باشد برای دادگستری ساخته ایم، خانه هم ساخته ایم و اگر پول داشته باشیم بهتر از این هم برای مردم این استان می سازیم.

وی افزود: در قوه قضائیه اگر فقط همین نشر اکاذیب و تهمت و افترا به مقام قضائی در حین انجام وظیفه را در نظر بگیریم شامل اشد مجازات می شود، البته در شأن خود نمی دانم که در مقابل آدمی این گونه قرار بگیرم.

مزارعی بیان کرد: آن سایتی که در نشر اکاذیب معاونت کرده است قبلا هم مشکلاتی ایجاد کرده بود و چند بار به او تذکر دادیم، تعدادی از کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند گفته اند که این فرد فضای مجازی و سایت ها را بدنام می کند، قبل از انتشار خبر باید صحت آن بررسی شود، این که این فرد چه پول یا امتیازی گرفته است نمی دانم! به من دیروز گزارشی ارائه شد که چه هزینه ای برای درج این خبر در سایت پرداخت شده است، البته این فرد ارتباطاتی با لهراسب باقری دارد که در جای خودش باید بررسی شود، نگرانی باقری از این است که یک قدرت قانونی پیدا شده است که به او گفته بالای چشمت ابروست.

وی افزود: در صورتی که باقری می گوید 15 میلیارد تومان بدهکار است اما اطلاعات بانک به ما می گوید 220 میلیارد تومان بدهکار است، این طور نیست که وقتی یک فرد معمولی برای 10 میلیون تومان وام باید تمام زندگی اش را تکان دهد اما یک نفر 220 میلیارد بدهی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری ادامه داد: اگر قرار باشد تسهیلاتی از دولت بگیریم و بازپرداختی نداشته باشیم، به هر کسی بدهند می تواند کارخانه بزند، نه اینکه پول از بیت المال بگیریم  و بگوییم می خواهیم کارخانه بزنیم و در تبلیغات اعلام می کنند که من می خواهم 100 میلیارد در پتروشیمی سرمایه گذاری کنم.ان ها را از کجا اوردی؟ و از طرفی جعل برای چیست؟

مزارعی ادامه داد: باقری خواهرزاده خودش را که به اعتقاد ما بی گناه است، وادار کرده و تحت فشار قرار داده است که اقرار کند سند را او جعل کرده است و خود او امضا کرده است.

وی افزود: برای قوه قضائیه صاحب منصب یا فرد صاحب قدرت و نفوذ فرقی ندارد و ما با کسی تعارف نداریم و مدیرانی که بخواهند با امثال لهراسب باقری همکاری کنند و بیت المال را چپاول کنند برخورد می کنیم ضمن این که مدیر نظام جمهوری اسلامی این کار را نمی کند و نباید هم بکند، امثال لهراسب باقری بدانند ما برای احیای حقوق مردم و بیت المال کوتاه نمی آییم.

رئیس کل دادگستری ادامه داد: این فرد در بحث استخدام اعضای خانواده مزارعی همین یک نکته را اثبات کند که نه تنها خانواده بنده بلکه چند درجه دورتر کسی در قوه قضائیه جمهوری اسلامی استخدام شده است!

مزارعی ادامه داد: لهراسب باقری بحث راننده را مطرح می کند، شاید من بخواهم 10 نفر را از استان دیگری بیاورم این مساله چه ارتباطی دارد؟، مشکل عمده لهراسب باقری این است که نتوانست قضات را تطمیع کند، اسناد متقنی داریم که نشان می دهد به فرد واسطه ای گفته است هر چقدر پول نیاز است به قاضی بدهید تا رأی علیه من صادر نکند، وقتی دید قوه قضائیه زیر بار زور و پول نمی رود ناچار شد در فضای مجازی فردی مانند مدیر این سایت را پیدا کند و به گونه ی او را راضی کند که این مطالب را منتشر کند.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بویراحمد سرافراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
خداوکیلی سایت خبردنا سایت باانصافی است و فکر نمی کردم این مطلب را منتشر کند/ زنده باد دموکراسی
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
والا باید خدا رو شکر کرد که افرادی همچون جناب مزارعی در دستگاه قضا بر منصب هستند
بی طرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
خسته نباشیدخدمت جناب مزارعی
فکرکنم بافردی مثل باقری که انصافا اشتغال استان وصنعت استان رابه نام داردانصاف رعایت شود خوب است وکینه ورزی دوطرف خوبیت نداردبرای فردانقلابی
نام:
ایمیل:
* نظر: