به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۸۲۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
امروز " خبردنا " بخاطر انتشار نقد مورد شماتت قرار گرفته یا پاچه خواری ؟!
خبردنا – عادل علیبازی : رئیس کل دادگستری " کهگیلویه و بویراحمد " در واکنش به سخنان " لهراسب باقری " کارآفرین این استان مطالبی را بیان کردند که بخشی از آن به " خبردنا " به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی نگارنده اختصاص یافته است که برای اطلاع افکار عمومی و حضرت ایشان شایسته است مطالبی را برای روشنگری و ثبت در تاریخ به اطلاع خوانندگان عزیز برسانم .

هرچند مطالب ذکر شده از سوی حاج آقا " مزارعی " در خبری کامل که در " خبردنا " منتشر شده موجود است اما ضروری دیدم آن بخش از مطالب وی که " خبردنا " را مشخصا هدف گرفته بود مجددا منتشر و البته پاسخ آن را نیز بدهم .

رئیس کل دادگستری " کهگیلویه و بویراحمد " در این مصاحبه گفته اند که :" آن سایتی که در نشر اکاذیب معاونت کرده است قبلا هم مشکلاتی ایجاد کرده بود و چند بار به او تذکر دادیم، تعدادی از کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند گفته اند که این فرد فضای مجازی و سایت ها را بدنام می کند، قبل از انتشار خبر باید صحت آن بررسی شود، این که این فرد چه پول یا امتیازی گرفته است نمی دانم! به من دیروز گزارشی ارائه شد که چه هزینه ای برای درج این خبر در سایت پرداخت شده است، البته این فرد ارتباطاتی با لهراسب باقری دارد که در جای خودش باید بررسی شود، نگرانی باقری از این است که یک قدرت قانونی پیدا شده است که به او گفته بالای چشمت ابروست."

برای پاسخ به مطالب ایشان ذکر چند نکته ضروری است :

1- حاج آقای مزارعی فرموده اند که " البته این فرد ارتباطاتی با لهراسب باقری دارد که در جای خودش باید بررسی شود "

تا جایی که اطلاعات نگارنده قد می دهد داشتن ارتباط با یک سرمایه گذار یا هر صنف دیگری و حتی با محکومان جرم محسوب نمی شود  که فرموده اید " باید این ارتباط در جای خودش بررسی شود " .

اگر قرار بر بررسی باشد به استحضار می رسانم که نه تنها نگارنده با آقای " لهراسب باقری " و برادران عزیزش ارتباط و البته ارادت دارد بلکه تمامی خانواده های ما با هم ارتباط و رفاقت چندین ساله دارند پس لازم است همه ارتباطاتها " بررسی شود ". ارتباط با خانواده بزرگ " باقری " و ارادت به آنها  را افتخاری برای خود و خانواده ام دانسته و می دانم .

نگارنده به دلیل مقتضیات شغلی که داشتن ارتباطات اجتماعی گسترده لازمه کار رسانه ای است با همه بزرگان و عزیزان استان و خارج از استان ارتباط دارم ولی نمی دانستم که داشتن این ارتباطات دستمایه ای برای اتهام زنی ها می شود. آماده بررسی همه ارتباطاتم هستم .
در جامعه عشیره ای کهگیلویه و بویراحمد کمتر کسی است که پدر صنعت استان " خسرو باقری " مرد " کلاه نمدی " صنعت جنوب را نشناسد و برای توسعه صنعتی استان به آن افتخار نکند.


2-  فرموده اند " تعدادی از کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند گفته اند که این فرد فضای مجازی و سایت ها را بدنام می کند، قبل از انتشار خبر باید صحت آن بررسی شود، این که این فرد چه پول یا امتیازی گرفته است نمی دانم! به من دیروز گزارشی ارائه شد که چه هزینه ای برای درج این خبر در سایت پرداخت شده است"

شما که " خبردنا " را متهم می کنید " قبل از انتشار خبر باید صحت آن بررسی شود " خود شما قبل از بیان یک تهمت کذب  که حتی خود عنوان می کنید، " نمی دانم " ، نباید آن را بررسی کنید ؟!

فرض کنید همین اتهام را " خبردنا " علیه شما با همین ادبیات منتشر می کرد حضرت عباسی چه حکمی می دادید ؟!

سرتاسر مطالب گفته شده در این پارگراف از سوی حضرتعالی از منظر حقوقی جهت بررسی در دادگاه چه حکمی دارد ؟ با کدام استناد و بر اساس کدام ادله محکمه پسند چنین مطلبی را فرموده اید ؟ از شما که شان قضاوت دارید بعید است هر حرفی را به شما بگویند در رسانه ها منتشر کنید .

برای اطلاع عرض می کنم حضرتعالی مطالبی را علیه آقای " باقری " فرمودید ، علی رغم ارادت خانوادگی ما به خانواده بزرگ " باقری " تمامی مطالب شما در " خبردنا " منتشر شد .

از منظر قانون مطبوعات حق پاسخگویی برای کسی که در رسانه ای مورد اتهام قرار گرفته محفوظ است ، آقای باقری جوابیه در پاسخ به فرمایشات حضرتعالی تهیه و برای رسانه ها ارسال کردند .

حضرتعالی بعنوان حافظ و مجری قانون باید از دیگر رسانه هایی که مطالب شما را منتشر کرده و مطلب آقای باقری را خلاف قانون منتشر نکردند سوال بفرمایید چرا قانون را رعایت نکرده اند  نه اینکه براساس گزارشهای کذب " خبردنا " را که قانون را اجرا کرده متهم به مطالبی بفرمایید که تاکنون در هیچ دادگاه صالحه ای ثابت نشده.
 
حضرت آقای مزارعی ، با صدای رسا  و در کمال هوشیاری از شما خواهش می کنم  از کسانی که گفته اند " خبردنا " برای انتشار این مطلب یا هر مطلب دیگری  از آقای باقری یا هر فرد یا نهاد دیگری هزینه گرفته ، اسناد را دریافت کرده و گزارشی را هم که گفته اید به شما داده اند با  میزان هزینه منتشر نمائید .

بخدا سوگند  " خبردنا " اولین رسانه ای خواهد بود که هر آنچه حضرتعالی علیه آن دادید منتشر نماید . ما به خود ایمان داریم آیا شما به گفته های دیگران ایمان دارید ؟ اگر دارید منتشر کنید اگر ندارید حق الناس را فراموش نکنید . نه می بخشم و نه فراموش می کنم .
 
" خبردنا " اگر اهل بده بستان بود بارها مورد تهدید قرار نمی گرفت . اگر اهل بده  بستان بود مدیران را نقد نمی کرد . اگر اهل بده بستان بود که منتقد نبود .

بده بستان رسانه را پاچه خوار می کند ، امروز " خبردنا " بخاطر انتشار نقد مورد شماتت قرار گرفته یا پاچه خواری ؟!

مردم می فهمند و تشخیص می دهند کدام رسانه با کدام مسئول اهل بده – بستان است .
 
فرموده اید " تعدادی از کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند گفته اند که این فرد فضای مجازی و سایت ها را بدنام می کند "  از همان تعداد سئوال نکردید که اگر این فرد سبب بدنامی فضای مجازی و سایت ها شده چرا رسانه اش اینچنین مورد استقبال مردم است ؟

من بعنوان صاحب امتیاز و مدیر مسئول " خبردنا " آماده ام خوشنامی و اعتبار رسانه ایم را با هر نهاد و رسانه ای در استان در معرض قضاوت و نظرسنجی مردم استان قرار دهم . آیا مسئولان و رسانه های گوش بفرمان نیز آماده اند چنین کنند ؟

بعنوان یک هم وطن از شما بعنوان قاضی شرع  می خواهم هرآنچه دیگران درباره سایرین می گویند بدون استدلال نپذیرید . قطعا به رفیع بودن جایگاه خود واقف هستید و می دانید سخنان شما باید از منظر حقوقی و راست آزمایی از فیلترهای متعدد گذشته باشد نه اینکه چند نفر هر دروغی را علیه " خبردنا " یا هر فردی و گروهی بگویند باور کرده یا نکرده فورا اطلاع رسانی نمایید . قطعا می دانید این کار اتهام زنی بدون سند است.

" خبردنا " حتی آماده انتشار جوابیه شما به این مطالب است .
 
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
1
رييس كل محترم دادگستري استان ظاهرا از همين الان پرونده جناب باقري را بسته و حتي سايت وزين خبر دنا را هم به عنوان معاونت در جرم معرفي ميكند آيا اين است معناي قانون گردش اطلاعات ؟
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
1
درود و صد درود مگه هرکی قدرت داره باید هرچی میخواد بگه
هرچند کامنت های قبلی ما را نزدی
ناشناس
|
France
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
..........................................
مدیر پایگاه توهین منتشر نمی شود
امیر حسین نظری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
درود بر دکتر عادل و سلام بر پدر صنعت استان حاج خسرو باقری افتخار عشایر جنوب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
بنظرم یه سناریو در حال برنامه ریزی هست که عادل فردوسی پور و عادل علیبازی را از صحنه رسانه ای خارج کنند
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
حاج آقا اگر شما تونستید مامورین ابلاغ را قانع کنید که احکام و ابلاغیه های مردم را به موقع و به جا تحویل دهند و باعث بی آبرویی مردم نشوند اونوقت قاضی خوبی هستی!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
چرا نظرمن را پخش نکردی معلوم شد نظرات همسو با خودت را پخش می کنی .ومخالف را سانسور
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
جناب مزارعی من یک فرهنگی هستم و در این مورد خدا را شاهد میگیرم صد در صد بیطرفم و هیچ کدام از افراد را نمشناسم از نزدیک ام از یک نکته خیلی ناراحت شدم رسانه و مطبوعات ابزار و راه تضارب افکار و رشد و اطلاع رسانی به عامه مردم هستند و طبق اصول دموکراسی و آزادی و حقوق بشر و آزادی بیان و عدالت اسلامی و سیره اعمه طاهرین هر کس حق دارد از حق خود دفاع کند و رسانه وسیله است و این رسانه حرف جناب عالی و طرف مقابل را منعکس کرده و ما هم هر دو را میخوانیم تهدید یا فشار بر رسانه بسیار کار بد و غیر اسلامی است و کافی است شما واکنش افکار عمومی را در مورد قضیه خاشقچی بررسی بفرمایید قضیه حضور حضرت علی و آن کسی که زین اسبش را طلب میکرد و حضرت امیر مانند یک شخص عادی به محکمه رفت را حتما میدانید رسانه اینه است ما باید گناه دیگران را به حساب رسانه نگذاریم در مورد بقیه قضایا چون اطلاع ندارم اظهار نظر نمیکنم شما باید در جایگاه مسول حکومت اسلامی از رسانه های مستقل و آزاده و نترس دفاع نمایید چون اکثر مفاسد و بی فرهنگی ها و نا بههنجاری ها توسط رسانه ها معرفی میشوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
درود بر شما
رحیم صفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
به عقیده بنده انتساب افعالی با مضمون تبانی یا جانبداری از شخصی خاص بدون ارائه سند و مدرک آنهم از سوی قاضی القضات یک استان جای بسی تعجب و تاسف دارد هکذا این رسانه خبر دنا که صحبت های خود جنابتان که علیه خودش بود بدون کم و کاست منتشر نمود، پس کجا میشود اسم این را گذاشت جانبداری از آقای باقری، معهذا رسانه خبر دنا طی سالیان اخیر با عملکرد خوب و مناسب شان جامعه توجه آحاد مردم استان را به خود جلب کرده و رسانه غالب استان به لحاظ جذب مخاطب قرار گرفته است. در پایان آیا شما می دانید همین آقای باقری چقدر اشتغالزلیی در این منطقه محروم ایجاد کرده که اینگونه بر کمر واژه ها شلاق می زنید و موضع تند و سخت گرفته اید جناب آقای مزارعی
نام:
ایمیل:
* نظر: