به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۸۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
بهره مند افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی این سامانه بارشی از غرب کشور به جو استان وارد شده و به تدریج کل استان را پوشش می دهد.
خبردنا: کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به استان کشاورزان مراقب هوای روزهای آینده باشند و نسبت به برداشت به موقع محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش"خبردنا"، ولی بهره مندافزود: توصیه های هواشناسی در چند روز آینده به کشاورزان شامل راه اندازی سیستم گرمایشی و تنظیم تهویه و دما در گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی به علت بارش و وزش باد، آماده سازی تجهیزات کشت و ضدعفونی بذرها برای کشت پاییزه است.

وی اظهار داشت: تسریع در برداشت محصول سیب درختی اقدام دیگری است که کشاورزان مناطق سردسیری استان باید انجام دهند.

بهره مند بیان کرد: در مناطق گرمسیری باتوجه به ورود سامانه بارشی کشاورزان نسبت به برداشت به موقع مرکبات و برنج اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی وزش باد شدید و احتمال بارش کشاورزان در مناطق گرمسیری در آماده سازی زمین و استفاده از سموم پیش کاشت کلزا احتیاط کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سامانه جدید بارشی از جمعه چهارم آبان به استان وارد می شود.

بهره مند افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی این سامانه بارشی از غرب کشور به جو استان وارد شده و به تدریج کل استان را پوشش می دهد.

وی عنوان کرد: پیامد این سامانه از فردا بصورت افزایش ابر و بتدریج از جمعه شاهد ناپایداری هایی به شکل باران، گاهی رعد و برق، در مناطق مستعد احتمال تگرگ و در بعضی ساعات وزش شدید باد خواهد بود.

بهره مند تصریح کرد: اوج فعالیت این سامانه روز شنبه پیش بینی شده است و در برخی مناطق اختلال در تردد جاده ای، کاهش دید افقی، آب گرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر: