به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۸۳۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
خبردنا: هفته ای که گذشت ماجرای انتقادات و به اصطلاحی دیگر افشاگری مدیرکل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و لهراسب باقری سرمایه گذار شناخته شده هم استانی نسبت به یکدیگر در رسانه ها بشدت بارتاب یافت.

از آنجا که بحث های رد و بدل شده و آنچه در رسانه ها بازتاب داشته حقوقی و قضایی بوده و دسترسی به جزییات برای ما موجود نیست ،نمی توان در کسوت قضاوت به آنان بپردازیم اما بنظر می رسید نیاز چندانی به علنی و رسانه ای شدن نبود و در محیط آرام تری سوتفاهمات یا اتهامات و …پیگیری شود.

لهراسب باقری، سرمایه گذار پروژه های مهمی در از جمله مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد، کارخانه قند یاسوج و مجتمع بین المللی دناصنعت و چندین طرح دیگر است.طرح هایی که تعداد زیادی کارگر از آن نان می خورند.

امروز استان محروممان جهت توسعه و از جمله در کاهش آمار بیکاری و افزایش تولید و صادرات نیاز به سرمایه گذار دارد.در این شرایط بد اقتصادی و شرایط جهانی کشور که همواره یا در تحریم و یا در آستانه تحریم و عداوت و کینه ورزی دشمنان است،پیدا شدن و پیدا کردن سرمایه گذار کار بسی مشکل است.

منطق سرمایه گذاری ایجاب می کند ابتدا به سود و عدم ضرر فکر کرد اما لهراسب باقری و دیگر سرمایه گذران استان که سرمایه های خود را در استان به کار می گیرند کار قابل تحسینی انجام می دهند و نباید به راحتی از کنار آن گذشت و حتی میبایست مورد تشویق قرار بگیرند اما بهرحال این نکته هم مهم است که بیت المال مورد حیف میل قرار نگیرد و اگر کسی به هر طریقی پولی از بانکها دریافت کرده و بدهکار بانکی محسوب شده،تسویه حساب کند و قوه قضاییه هم با جدیت به دنبال احقاق حق باشد.سرمایه گذران خصوصا سرمایه گذران بومی دلسوزی و تعصب بیشتری نسبت به کارگران و منافع استان و مردم از خود نشان دهند.

در مورد اتهامات مالی مطرح شده در پرونده لهراسب باقری،من دوست داشتم بررسی شود که نقش و گناه احتمالی بانک در نحوه پرداخت تسهیلات تا چه اندازه بوده و چرا ارقام متفاوتی مورد ادعای طرفین است؟آیا بانک ها نقش قانونی و نظارتی خود را به درستی انجام می دهند؟

به هر حال صلاح استان،کارگران شاغل در پروژه های آقای باقری و خود ایشان این است هر چه سریعتر به بهترین شکل ممکن این پرونده ها به جمع بندی رسیده و طرح های در دست اجرا از جمله پتروشیمی دنابویراحمد که می تواند گام بزرگی برای توسعه و اشتغال استان خصوصا بویراحمد و دنا باشد دچار مشکل نگردد و با سرعت مراحل ساخت خود را بگذراند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ابراهيم قنبري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
1
به نام خدا
متشكرم از سايت وزين خبر دنا به دليل اين امكان
روزي كه أيده پتروشيمي دنا بويراحمد روي كاغذ آمد دوگنبدان بوديم و مراسم كلنگ زني يه طرح صنعتي ، ياس و نا اميدي را در چهره مسوولين بويراحمدي حاضر در مراسم ميشد ديد كه چه بايد كرد؟ چرا بويراحمد حرفي براي گفتن ندارد؟ هفته بعد همزمان با سفر معاون اول و وزير صمت به ياسوج در پاويون فرودگاه بود گه دستور صدور مجوز پتروشيمي دنا بويراحمد صادر شد ، در كمتر از يكسال كاري صورت گرفت شبيه معجزه ، براي اولين بار در حوزه زاگرس مجوز EIA و HIA براي يك طرح نفت و گاز صادر شد ، مجوز برداشت سالانه ٢/٢ ميليارد متر مكعب گاز از خط لوله سراسري ٤٢ اينچ دريافت شد و مجوز أب ، اين حجم فعاليت در استان بي سابقه است اين پتروشيمي در برنامه ششم وزارت نفت و جزو طرح هاي ملي قرار دارد و فاينانسورها و لايسنسورهاي طرح پاي كار هستند ، لطفا به خاطر دستمالي قيصرية اي را به آتش نكشيم اين طرح انقلابي صنعتي در استان إيجاد خواهد نمود ، براي مثال ميگويم آقاي درويشي معتبر ترين و پولدارترين فرد حوزه خراسان نتوانست از وزارت نفت مجوز خوراك بگيرد و بسياري از طرح هاي پتروشيمي مانند كرمان و إيلام و گچساران مجوز EIA ندارند
لطفا به فرداي فرزندانمان بينديشيم كه بايد چه كنند ؟
نام:
ایمیل:
* نظر: