به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۸۳۳۲
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
خبردنا: بخش تحقیقات شرکت فناوری آی‌بی‌ام با همکاری یکی از تولیدکنندگان برتر طعم و عطر موسوم به "سیمرایز"(Symrise)، به دنبال این است که یک سیستم جدید هوش مصنوعی، یک عطر جدید و منحصربه‌فرد ‌اختراع کند.

این سیستم جدید که "فیلیرا"(Philyra) نام دارد، از یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا از طریق هزاران مواد تشکیل دهنده، فرمول و پروسه‌های صنعتی، آنچه را آی‌بی‌ام به عنوان یک ترکیب منحصر به فرد می‌خواهد، تولید کند.

آی‌بی‌ام، از هوش مصنوعی برای کمک طراحی و ساخت عطرها و همچنین جایگزینی کارشناسان بوییدن عطرها بهره می‌گیرد.

"فیلیرا" هزاران فرمول و مواد اولیه را بررسی می‌کند تا الگوها و ترکیب‌های جدید را شناسایی کند و شکاف بالقوه موجود در بازار را پیدا کند و با تولید عطرهای جدید آن‌ را پر کند.

این سیستم، مواد خام اولیه جایگزین را پیدا می‌کند و دوز آن را براساس الگوهای استفاده انسانی و نحوه پاسخ انسان‌ها قبل از مقایسه آن با رایحه‌های موجود تعیین می‌کند. این تجزیه و تحلیل فوری و گسترده می‌تواند به تولیدکنندگان عطر و ادکلن کمک کند.

هوش مصنوعی عطر و طعم جدید اختراع می‌کند

فیلیرا در حال حاضر در حال کار بر روی ابداع دو عطر است که قرار است در اواسط سال 2019 برای برند تجاری برزیلی "O Boticário" معرفی شوند. هر دوی این عطرها به وسیله یک متخصص عطرشناسی آزمایش می‌شوند تا از سلامت، اثر و ماندگاری آنها اطمینان حاصل شود.

"سیمرایز" همچنین قصد دارد این تکنولوژی را به تولیدکنندگان برتر عطر در سراسر جهان بسط دهد و آن را برای کمک به آموزش دانشجویان در اختیار دانشکده عطر و ادکلن خود قرار دهد.

اما ورای تولید عطر، آی‌بی‌ام معتقد است که این فناوری می‌تواند کاربردهای دیگری مانند تولید و تست طعم‌ها، لوازم آرایشی، روغن‌های ماساژ و مصالح ساختمانی داشته باشد.

با توجه به این که هوش مصنوعی هم‌اکنون توانسته در بازی‌های کامپیوتری و مسابقات سریع‌خوانی انسان را شکست دهد، به نظر می‌رسد چیزی نمانده که ربات‌ها در رقابت‌های پخت‌وپز نیز برنده شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: