به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۸۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
در سی و پنجمین روز از پائیز:
وی ادامه داد: تاثیرات خشکسالی در این استان به دلیل میانیگن بارش بیشتر به نسبت سایر استان‌ها خود را نشان داده است.
خبردنا: کوه دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت ۳۵ روز از فصل پاییز سفید پوش شد.

به گزارش "خبردنا"، در سی و پنجمین روز از فصل پاییز بارش برف در ارتفاعات و باران در پایین دست سبب خوشحالی کشاورزان این این دیار اعم از گرمسیری و سردسیری شده است.

سال گذشته کوه دنا در 30 دی ماه سفید پوش شد ولی امسال زمستان سرد خیلی زودتر از سال گذشته به دنا سلام کرد تا نگین سبز جنوب در پاییز رخت سفید بپوشد.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نوید سال خوبی را به کشاورزان داد و گفت: با شروع بارندگی‌های زود هنگام وضعیت بارندگی‌ها در پاییز امسال در حد نرمال پیش بینی می‌شود که امیدوارم روزهای خوب و پر بارشی را داشته باشیم.

رضا کاکاوند وضعیت بارندگی‌ در آبان ماه امسال را نرمال ولی آذرماه و دی ماه را کمتر از میانگین نرمال عنوان کرد و افزود: در بهمن و اسفندماه امسال نیز روند بارشی نرمال را در استان داریم.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد درجه وقوع پیش بینی‌های فصلی را در حد 60 تا 70 درصد دانست و ادامه داد: افزایش نیم تا یک درجه برای هوای پاییز پیش بینی می‌شود.

کاکاوند با بیان اینکه در سال زراعی 96-97 کاهش 53 درصدی بارش داشتیم، ادامه داد: تاثیرات خشکسالی در این استان به دلیل میانیگن بارش بیشتر به نسبت سایر استان‌ها خود را نشان داده است.

وی ابراز کرد: میانگین بلند مدت بارش در یاسوج 850 میلی متر بوده که هم اکنون به 804 میلی متر رسیده است و در مجموع میزان بارش در سال زراعی 96-97 استان 309 میلی متر بوده در حالی در مدت مشابه سال قبل 388 میلی متر بوده است.

کاکاوند بیشترین کاهش بارش در سال زراعی 96-97 را مربوط به شهرستان کهگیلویه با 152.8 میلی متر کاهش دانست و گفت: میانگین بلند مدت بارش استان در این مدت 53 درصد کاهش داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: