به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۹۶۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمد در فصل گرماست.
خبردنا: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بی احتیاطی و چشم پوشی از کودک سه ساله در پارک مهر ورزی یاسوج منجر به غرق شدن این کودک در رودخانه بشار شد.

به گزارش"خبردنا"، جلال پوران فرد اظهار داشت: دیروز یکشنبه ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه در پی گزارشی مبنی بر غرق شدگی پسر بچه سه ساله‌ای در رودخانه بشار واقع در حاشیه پارک مهرورزی، دریافت و به سرعت نیروهای پایگاه اورژانس یاسوج به محل اعزام شدند.

پوران فرد بیان کرد: حوزه آتش نشانی یاسوج نیز در محل حادثه حضور داشتند و این کودک را به بیمارستان انتقال دادند.

وی عنوان کرد: امداد رسانی برای احیای این کودک بی نتیجه ماند زیرا که این کودک هیچ علائم حیانی در هنگام حضور نیروهای امدادی نداشت.

وی عنوان کرد: این کودک به همراه خانواده خود برای تفریح به پارک مهرورزی یاسوج رفته بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نیاز است شهرداری یاسوج تمهیدات لازم از جمله فنس و دیوار کشی برای پیشگیری از مخاطرات غرق شدگی در پارک مهرورزی بیندیشد تا چنین حوادث تلخی روی ندهد.

پوران فرد ابراز داشت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۱۸ مورد در رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد غرق شده‌اند که تعدادی نیز بعد از امدادرسانی اورژانس به بیمارستان‌های استان انتقال داده شدند که عده‌ای نیز از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

یک تیر ماه امسال نیز کودک ۵ ساله افغان در رودخانه بشار واقع در محدوده کرد لاغری شهرستان بویراحمد غرق شد و تلاش نیروهای اورژانس استان برای نجات این کودک بی نتیجه ماند.

رود بشار بویراحمد (یاسوج) از جنوب شرقی بویراحمد علیا و از کوه‌های اردکان و ممسنی در استان فارس سرچشمه می‌گیرد و به سوی شمال شرقی بویراحمد سفلی پیش می‌رود. سرچشمه‌های اصلی این رود، نهرهای گنجگون تیز آب و تنگ سرخ است.

این رودخانه که بیشتر در شرق و شمال شرقی کهگیلویه و بویراحمد جریان دارد، در مسیر خود از شهر یاسوج عبور می‌کند.

پس از عبور از شمال شرقی منطقه و پس از ورود به رودخانه خرسان، در پوزهٔ شمالی دنا، از شمال مناطق بویراحمد سفلی و طیبی گذشته و با نام بارز به رود کارون می‌پیوندد و به سوی خلیج فارس سرازیر می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی رتبه بالایی در کشور دارد.

وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمد در فصل گرماست.

در سه سال اخیر در مجموع حدود ۳۰ نفر در رودخانه‌ها و آبگیرهای استان به دلیل غرق شدگی جان باختند.

کودک ۴ساله باشتی در کانال انتقال آب رودخانه ساحلی یاسوج غرق شد.

سامیار مرادی کودک خردسال باشتی که بهمراه خانواده خود به یاسوج سفر کرده بود بعد از افتادن به درون کانال انتقال آب همجوار پارک ساحلی یاسوج جان خود را از دست داد .

بر اساس این گزارش مدیرکل بحران استان که از قضا از نزدیکان این خانواده نیز هستند با تایید این خبر گفت : تلاش خانواده این کودک برای انتقال وی به بیمارستان حاصلی در بر نداشت و قبل از رسیدن به مرکز درمانی جان خود را از دست داده بود .

این اتفاق عصر روز یکشنبه دوم تیرماه رخ داد .

نام:
ایمیل:
* نظر: