به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۰۳۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
تمامی خسارات های ناشی از سیل فروردین ماه امسال تا آخر ماه جاری باید توسط متولیان امر در سامانه سجاد ثبت شده باشند.
خبردنا: معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت کمک های بلاعوض و تسهیلاتی را برای جبران خسارت های ناشی از سیل فروردین ماه، در نظر گرفته است که باتوجه به حجم میزان خسارت ها و بر اساس اولویت ها ارائه می شوند.

به گزارش"خبردنا" به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، جعفر گوهرگانی روز دوشنبه ظهار داشت: هفته گذشته، ۳۸۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای خسارات ناشی از سیل اخیر کهگیلویه و بویراحمد به این استان از سوی دولت ابلاغ شد.

وی افزود: توزیع شهرستانی این تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد براساس نرم کشوری انجام خواهد شد البته باید در نظر داشت که میزان خسارات های ناشی از سیل در این استان بالا بوده و منابع و تسهیلاتی محدود است باید پرداختی ها بر اساس اولویت بندی و به نسبت حجم خسارات پرداخت شوند.

گوهرگانی بیان کرد: سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه و بویراحمد، سازمان جهاد کشاورزی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و فرمانداران هشت گانه برای پرداخت هر چه بهتر ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای جبران خسارت سیل این استان، براساس شاخص های اعلام شده اقدام کنند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: همچنین برای پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداری ها، سازمان جهاد کشاورزی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی براساس اولویت و نرم اعلام شده اقدام به توزیع شهرستانی کنند.

وی افزود: مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد نیز آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در بازسازی ناشی از خسارات سیل در حوزه های مختلف آب، گاز، راه، برق و دیگر موارد را بررسی و اعلام کند.

گوهرگانی تاکید کرد: تمامی خسارات های ناشی از سیل فروردین ماه امسال تا آخر ماه جاری باید توسط متولیان امر در سامانه سجاد ثبت شده باشند.

خسارت‌های سیل در کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف زیرساختی، خدمات، شیلات، مسکن، حمل و نقل، جاده‌های اصلی و مواصلاتی، دام و طیور، کشاورزی و آب گرفتگی منازل برآورد شد.

در پی بارش‌های شدید نوروز امسال، سیلاب بیشتر استان‌های کشور به خصوص استان‌های شمالی، جنوبی و جنوب غرب کشور را در برگرفت.

این بارندگی‌ها خسارت‌های بسیاری در استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان و لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و دیگر شهرها به همراه داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: