به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۱۱۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
خبردنا: وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه بامداد چهارشنبه در توئیتر ادعا‌هایی درباره محتوای پیام رژیم سعودی به ایران منتشر کرد.


«عادل الجبیر»، وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در یک رشته توئیت در صفحه رسمی خود در توئیتر ادعا‌های تازه‌ای درباره محتوای پیام عربستان سعودی به ایران منتشر کرد.

الجبیر ابتدا مدعی شد سخنان سخنگوی دولت ایران درباره پیام عربستان سعودی به ایران «غیردقیق» بوده است. او نوشته آنچه اتفاق افتاد این بوده که «برخی کشور‌های برادر» خواستار تنش‌زدایی با ایران شده‌اند و عربستان سعودی به آن‌ها اطلاع داده که موضع ریاض، همیشه تلاش برای حصول امنیت و ثبات بوده است.

وی در پیامی دیگر نوشته است: «ما همچنین به آن‌ها اطلاع دادیم صلح باید از جانب طرفی حاصل شود که با اقدامات خصمانه خود در حال دامن زدن به تنش‌ها و گسترش هرج و مرج است. ما موضع خودمان درباره ایران را که همواره در تمامی مجامع اعلام می‌داریم و آخرین مورد آن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود به آن‌ها هم انتقال دادیم.»

عادل الجبیر که کشورش در میان رسانه‌های غربی به عنوان «مدرسه تروریسم» شناخته شده و مورد انتقاد است، در پیام دیگری ایران را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی کشور‌های دیگر متهم کرده است.

وزیر مشاور سعودی نوشته است: «موضع عربستان سعودی را در اینجا تکرار می‌کنم تا بشنوند: حمایت از تروریسم، سیاست تخریب و هرج و مرج، دخالت در امور داخلی کشور‌های عربی، توسعه سلاح‌های کشتار جمعی و برنامه موشک‌های بالستیک را متوقف کنید.»

عادل الجبیر در پیامی دیگری نوشته است: «درباره آنچه سخنگوی دولت ایران درباره صلح در یمن گفت، پادشاهی سعودی درباره یمن با رژیم ایران صحبت نکرده و نخواهد کرد. مسئله یمن، کاملاً به یمنی‌ها مربوط است و ریشه بحران یمن، نقش بی‌ثبات‌کننده ایران است.»

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: «پیام‌هایی از سوی عربستان به ما رسیده است، اما ما باید پیام علنی را آن بدانیم و یکی از پیام‌های آن می‌تواند پایان حمله به یمن باشد. اگر عربستان واقعا به دنبال تغییر رفتارش باشد ما استقبال می‌کنیم و در طرح هرمز هم کار با همسایگان است و هیچ کس بیرون از این طرح نخواهد بود».

نام:
ایمیل:
* نظر: