به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۲۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
معاون آموزشی دانشگاه یاسوج از پذیرش 1775 دانشجوی جدیدالورود در مقاطع مختلف به این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد.
«مهدی نوری پور» در گفت و گو با خبردنا گفت: از مجموع دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی جدید در نوبت روزانه 55 نفر دانشجوی کاردانی، 1058 نفر دانشجوی کارشناسی، 366 نفر کارشناسی ارشد و 70 نفر دکترا بوده که در نوبت شبانه نیز یک نفر کاردانی، 180نفر کارشناسی، 42 نفر کارشناسی ارشد و سه نفر دکترا هستند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 98- 99 پذیرش دانشجو در رشته های جدید نداشته ایم، افزود: در سال گذشته 2200دانشجوی جدید پذیرش کرده بودیم که امسال با کاهش دانشجو نسبت به سال قبل مواجه شده‌ایم. البته در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا کاهشی نداشته ایم اما در مقطع کارشناسی کاهش داشتیم.

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج اظهارکرد: 55درصد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج را خانم ها و 45 درصد نیز آقایان تشکیل می دهند.

نوری پور تصریح کرد: در حال حاضر 241 عضو هیئت علمی در دانشگاه یاسوج فعالیت می کنند که با توجه به جذب اعضای جدید در سالجاری، این تعداد افزایش خواهد یافت. اساتید حق التدریس این دانشگاه نیز در سال تحصیلی جدید بالغ بر 130 نفر خواهند بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه یاسوج دارای 6 دانشکده علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن چرام و نفت و گاز گچساران است، ادامه داد: این دانشگاه سه رشته کاردانی، 28رشته کارشناسی، 48 گرایش کارشناسی ارشد و 15 گرایش دکترا دارد.

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج عنوان کرد: در مجموع 5872 دانشجو طی سال تحصیلی 98-99 در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

نوری پور با اشاره به اینکه استقبال کم متقاضیان دانشگاه‌ها از رشته‌های تجربی بیان کرد: این مساله باعث می شود که در دراز مدت کشور و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ نیروی متخصص در سایر رشته‌ها محرم و بی نصیب بماند.

وی تاکید کرد: مسئولان و متولیان امر سعی در متناسب سازی روند گسترش آموزش عالی با تقاضای نیروی کار در جامعه کنند و خانواده‌ها نیز بپذیرند که برای توسعه هر جامعه‌ای همه رشته‌ها مورد نیاز است.

نام:
ایمیل:
* نظر: