به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۱۳۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
وی ادامه داد: فروشنده سیار هنگام استفاده از این ترازوها رعایت نمی‌کند چون فردا معلوم نیست کجا بساط پهن می‌کند.
خبردنا: شهر یاسوج از فروشنده‌های که با ذهن مشتری بازی می‌کنند پر شده ولی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت بی توجه به این موضوع به راحتی به خواب خود ادامه می‌دهند.

به گزارش "خبردنا"، جلوی ویترین بسیاری از مغازه‌های مستقر در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد نوشته شده «اجناس زیر قیمت بازار فروش می‌شود»، غافل از اینکه خبری از ارزان فروشی نیست بلکه با این کار فقط می‌خواهند با ذهن مشتری بازی کنند تا بلکه جذب مشتری کنند.

یکی بر سر در مغازه خود نوشته « بازرگانی» و مشتری نیز گول این عنوان را می‌خورد و بعد از وارد شدن و خرید کالاهای مورد نیاز بدون مقایسه با قیمت بازار خارج می‌شود، غافل از اینکه خبری از بازرگانی نبود و  اگر در این معامله اجناس خود را گران‌تر از بازار فروش نکرده باشد بدون شک کمتر نیست.

وانت‌ بارهای میوه فروش نیز بزرگ نوشته‌اند « هلو 5 هزار تومان» ولی با قلم کوچکی نیز نوشته اند« نیم کیلو» و مشتری بعد از پارک خوردو و خرید می‌بیند فروشنده دو برابر قیمت نوشته شده حساب می‌کند و وقتی جویای ماجرا می‌شود فروشنده می‌گوید، نوشته‌ایم «نیم کیلو 5 هزار تومان».

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینکه برخی فروشنده‌های در ویترین مغازه خود می‌نویسند زیرا قیمت بازار قانونی نیست و در صورت صحت این امر قیمت را بنویسد و از کلی گویی پرهیز کند.

علی ارشدی بسیاری از کارهای انجام شده از جمله تابلوهای بازرگانی و تخفیف‌های بدون مبلغ با هدف جذب مشتری و در واقع بازی با ذهن آنان است، افزود: اینکه اول مشتری قیمت کالا را سوال کند بی کلاسی نیست زیرا باید قیمت واقعی کالا را بداند.

وی با اشاره به اینکه برخی فروشندگان از مشتریانی که قیمت کالا را سوال نمی‌کنند هنگام حساب و کتاب سوء استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: فروشنده باید بداند مشتری با اطلاع کامل از قیمت‌ها بازار وارد مغازه وی شده است.

ارشدی با تاکید بر اینکه ترازوهای دستی استاندارد نیست، ادامه داد: فروشنده سیار هنگام استفاده از این ترازوها رعایت نمی‌کند چون فردا معلوم نیست کجا بساط پهن می‌کند.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نوشته شدن « نیم کیلو» توسط وانت بارهای میوه فروش تخلف بوده زیرا واحد ما کیلوگرم است، عنوان کرد: در بازرسی‌های یک روز بازرسان اتاق اصناف 96 ترازوی دستی جمع آوری که بعد از بررسی‌ها مشخص شد یک مورد از این ترازوها سالم نیست.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
0
حاضر هم نیستند به اندازه نیم کیلو میوه بفروشند انتظار دارند مشتری پنج کیلو وبیشتر میوه بخرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
0
0
اينجا بهشت گرانفروشان و كم فروشان و متخلفين صنفي است
فرياد رسي هم نيست مردم بايد بدانيد پناهي و مسؤولي نيست
بازرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
0
0
دوره گردان ارتباطی به بازرسان ندارند چون واحد صنفی نیستند با شهرداری وصدومعبرهستند که باید جمعشون بکنه
نام:
ایمیل:
* نظر: