به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۲۵۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کهگیلویه و بویراحمد دادستان عمومی و انقلاب دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه گفت: رسانه ها ضمن حفظ استقلال در انتخابات، از توهین و تخریب کاندیدا جلوگیری کنند.
"فرشید روشندل" در نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفاتی انتخابات شهرستان کهگیلویه، انتخابات دوم اسفند را یادآور شد و اظهار کرد: از زمانی که زنگ انتخابات در شهرستان نواخته شده همه مسائل به خوبی پیش رفته و تاکنون آشفتگی ندیدم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه رسانه ها باید قانون مطبوعات را رعایت کنند، گفت: امیدوارم با همدلی و اتحاد مابقی کارها به نحو احسن پیش رود.

وی افزود: ابزار کار ما قانون است، اگر قانون را بلد نباشیم نمیتوانیم در کار خود موفق باشیم.

روشندل بیان کرد: طبق ماده ۲ قانون مطبوعات یکی از وظایف رسانه ها روشن ساختن و بالابردن سطح معلومات افکار عمومی است، باید ببینیم آیا مردم از عملکرد رسانه ها راضی هستند یا نه.

وی با بیان اینکه تلاش رسانه ها باید نفی مرزبندی کاذب و تفرقه انگیز باشد، عنوان کرد:  متاسفانه برخی رسانه ها دنبال مرزبندی و تفرقه هستند، رسانه باید منتقد باشد نقد کند اما نقد با دید اصلاح باشد نه دید تخریب.

وی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه نقد باید با دید خدمت به مردم باشد، گفت: برخی نقدها پس زمینه شخصی دارند و رسالت خبرنگار را زیر سوال می برد.

دادستان شهرستان کهگیلویه هدف از نشر اخبار را خدمت به مردم و مطالبه گری دانست و تصریح کرد: خبرنگار زبان گویای مردم است نباید مردم و مسئولین را رو در روی هم قرار دهیم.

روشندل خاطرنشان کرد: ما باید در وهله اول سواد رسانه ای خود را افزایش دهیم تا مطالبه گر خوبی باشیم.

وی ایجاد امنیت روانی در بحث انتخابات را یک مهم عنوان و اظهار کرد: شور انتخاباتی را بالا ببریم اما اخبار حاوی توهین، تهدید و افترا جرم است.

روشندل حفظ بی طرفی در انتخابات را از وظایف رسانه ها عنوان و بیان کرد: رسانه ها ضمن جلوگیری از تخریب و توهین داوطلبان، از انتشار مطالبی که جو را ملتهب می کند خودداری کنند.

وی خطاب به رسانه ها افزود: رسانه ها در فعالیت های انتخاباتی وسیله داوطلب خاص نشوند، قلم زدن ها باید در راستای خدمت به مردم و نظام باشد.

روشندل با بیان اینکه داوطلبان می توانند فعالیت انتخاباتی مجاز داشته باشند، گفت: کاندیدا با ارائه گزارش عملکرد خود، از تخریب رقیب جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما قانون است و همه برای ما یکسان هستند و با هیچ کس تعارف نداریم، افزود: چنانچه از سوی داوطلبان تخطی از قانون صورت گیرد ما موظف به تشکیل پرونده کیفری هستیم.

دادستان دهدشت اضافه کرد: رسانه ها با استقلال بی طرفی و دقت در نشر اخبار، موجب تنش، تخریب و تهدید افراد نشوند و سایت هایی محلی که چنین رویه ای را در پیش گیرند دستور توقف آن صادر می شود.

روشندل در پایان گریزی به شبکه های اجتماعی زد و بیان کرد: مدیر شبکه های اجتماعی مسئول پیام ها و اخبار رد و بدل شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: