به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۲۵۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از جمع آوری کپسول چاقی فرشته در استان خبر داد.
به گزارش خبردنا، دکتر امام بخش قائدی افزود: کپسول چاقی فرشته دارای عارضه های پس از مصرف است که فروش آن غیر قانونی بوده و از آنجایی که فرآورده مذکور تاکنون هیچ گونه مجوزی اعم از تولید توزیع و واردات و فروش در سطح عرضه دریافت ننموده است فروش آن در عطاری ها ممنوع و نسبت به جمع‌آوری آن فرآورده اقدام نموده ایم.

وی با بیان اینکه اکثر مکمل های چاقی تقلبی بوده و از کیفیت پایینی برخوردار هستند، ابراز داشت: عوارض جانبی استفاده از این مکمل ها بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: تنها مکان مجاز قانونی برای خرید دارو ها و مکمل ها فقط داروخانه است چرا که در صورت بروز هر نوع مشکل نیز موضوع به طور قانونی قابل پیگیری است .

وی یادآور شد: عطار صرفاً مجاز به فروش گیاهان دارویی سالم و بهداشتی و بدون تغییر شکل، پودر کردن، خرد کردن و ترکیب آنها هستند البته پودر و خرد کردن ادویه جات آشپزخانه در عطاری ها بلامانع است.

دکتر قائدی اذعان داشت: ارائه و فروش عرقیاتی که توسط شرکت های مجاز، دارای شماره ثبت، کد بهداشتی و پروانه بهره برداری تولید شده‌اند بلامانع است. انواع نمک های خوراکی که دارای مجوز تولید از وزارت بهداشت هستند نیز مجاز به عرضه توسط عطاری ها می باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: عرضه و فروش داروهای گیاهی، شیمیایی و مکمل‌های دارویی می بایست در داروخانه های مجاز و زیر نظر پزشک داروساز صورت پذیرد زیرا فروش دارو ها از اعم از گیاهی و شیمیایی در عطاری تخلف محسوب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: