به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۲۵۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

خبردنا: عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی درخصوص پیش بینی رفتار مردم در انتخابات اسفندماه گفت: مردم همیشه هوشمندانه تصمیم گرفته و عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عمکلرد شورای نگهبان در روند بررسی و احراز صلاحیت کاندیداها که در نهایت منجر به رد صلاحیت تعداد قابل توجهی از نمایندگان و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب شد، واکنش‌های مختلفی را در پی داشت، از سوی دیگر برخی از ماه‌ها و روزهای اخیر از رایزنی با شورای نگهبان و احتمال تجدیدنظر در برخی ردصلاحیت‌‌ها خبر سخن گفته‌اند

محمدصادق جوادی حصار در خصوص رایزنی اصلاح طلبان با شورای نگهبان و احتمال اثرگذاری این مذاکرات در نتیجه تایید صلاحیت‌ها، گفت: من اطلاع دقیقی از اینکه رایزنی‌ها در چه سطحی درحال انجام است، ندارم اما تنها راه دستیابی به یک لیست در شرایط کنونی این است که گفت‌وگو شود، اگر شورای نگهبان نیروهای شناسنامه‌دار اصلاح‌طلبان را تایید کند، زمینه برای حضور در انتخابات فراهم می‌شود، اما اگر شورای نگهبان حاضر به تجدیدنظر نشد به عقیده من دلیلی ندارد که در رقابتی از پیش باخته شرکت کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به اینکه رقیب خواستار حضور حداکثری اصلاح‌طلبان در انتخابات شده و عدم مشارکت و ارائه لیست از سوی این جریان سیاسی را «فتنه خاموش» لقب داده‌اند، اظهار داشت: اشتباه می‌کنند چنین حرفی می‌زنند، فتنه خاموش دیگر چیست؟ مگر جریان اصلاح‌طلب بازیچه است که به هر روشی با آن بازی کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها باید بررسی صلاحیت را براساس قانون انجام دهند، انتخابات را براساس قانون برگزار کنند تا مردم فرصت و اجازه گزینش کردن و گزینش شدن داشته باشند و خود مردم تصمیم بگیرند. اصلا این‌ها چه کاره‌اند که برای مردم انقدر تعیین تکلیف می‌کنند؟ پیشاپیش خود را برنده و رقیب را فتنه‌گر اعلام می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در ادامه به انحصارگری یک جریان اشاره و تصریح کرد: برخی رویکردها به گونه‌ای است که ظاهرا یک گروه علاقه‌ای به شنیدن صدای مستقل و منتقد در مجلس ندارند، ظاهرا یک عده علاقمند هستند تا همان طور که در گذشته گردان تخریب و گردان عملیات داشتیم، اکنون نیز یک گردان تقنین ساخته و یک نفر مانند قالیباف را هم به عنوان رییس آن بگذارند.

وی افزود: مردم به خاطر رفتارهای این گروه در انتخابات شرکت نمی‌کنند و بعد می‌گویند دیگران فتنه می‌کنند. فتنه خود آن‌ها و تمام اعمال و رفتار آن‌ها است.

جوادی حصار در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال اثرگذاری مذاکرات با شورای نگهبان گفت: اگر بخواهیم انتخابات پرشور برگزار کنیم، چاره‌ای جز تغییر روند تایید صلاحیت ها نداریم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در خصوص روند فعالیت شورای عالی اصلاح‌طلبان و ایجاد سازوکاری با هدف تهیه لیست در استان‌ها ابراز داشت: تاکنون طرح مشخصی برای استان‌ها ندیده‌ام، از طرفی در بسیاری از استان‌ها هیچ انگیزه‌ای برای مشارکت وجود ندارد، اصلا چهره اصلاح‌طلبی باقی نمانده که بخواهند رقابت کنند، ظاهرا برخی علاقمند هستند تا فضایی ایجاد کنند که در ظاهر رقابت و ولی در باطن  نیروهای خودشان برای کرسی‌های مجلس باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سوالی درخصوص پیش‌بینی رفتار مردم در انتخابات اسفندماه، واکنش مردم را هوشمندانه دانست و تصریح کرد: به نظر من مردم در برهه‌های مختلف خیلی هوشمندانه برخورد می‌کنند و از قدرت تمییز بسیار بالایی برخوردارند. مردم ما همان مردمی هستند که یک روزی برای تشییع پیکر سردار ملی خودشان شهید سلیمانی که هیچ‌کس حق ندارد او را مصادره جناحی کند، به صورت میلیونی به خیابان می‌آیند و یک روز دیگر هم به دلیل پنهان‌کاری که در ماجرای سقوط هواپیما صورت گرفت به شدت معترض می‌شوند. در نتیجه ما مردم باهوشی داریم که به خوبی مسائل را رصد و در زمان لازم اظهارنظر، اعتراض و مخالفت می‌کنند. به عقیده من مردم کار را به درستی انجام می‌دهند و این چهره‌های سیاسی هستند که باید به وظایف خود در قبال مردم عمل کنند.

جوادی حصار درخصوص نامه اخیر «آشنا» مشاور رییس‌جمهور به رییس شورای نظارت برصداوسیما درخصوص عملکرد صداوسیما، گفت: عملکرد نادرست صداوسیما مربوط به امروز و دیروز نیست، سال‌هاست که که چنین رفتارهایی رقم می‌خورد، نتیجه همین رفتارهای صداوسیماست که جامعه را به سمت دودستگی و انشقاق می‌برد و موجب شده تا خود صداوسیما دچار مشکل شود، برخی از نیروهایی که در سال‌های اخیر دعوت به کار کرده‌اند، یک به یک در حال جدا شدن از این مجموعه هستند و می‌گویند با این مشی و روش حاضر به ادامه همکاری نیستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: