به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۳۱۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱
با تلاش مسئولان قضایی صورت گرفت؛
وی افزود: امیدواریم ریش سفیدان نه تنها برای این مورد بلکه برای بقیه پرونده‌ها ورود کنند و آن رسم قدیم را از دست ندهیم و در بقیه پرونده‌ها هم بین براداران و مردم را به صلح و سازش تبدیل کنیم.
خبردنا؛ صلح و سازش بین ۵۴ خانواده در چاروسا مرکز بخش قلعه رئیسی شهرستان کهگیلویه با تلاش‌های مسئولان قضایی انجام شد.

به گزارش"خبردنا"، بدنبال یک درگیری خانوادگی و فامیلی که در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ در شهر چاروسا کهگیلویه رخ داد ۵۴ نفر در یک درگیری شرکت داشتند و منجر به تشکیل پرونده‌های متعدد دیگر شده بود. در یک اقدام فرهنگی و بدنبال تأکیدات رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان قضایی این بخش پیگیر ایجاد صلح و سازش در این پرونده شدند.

در کمتر از یک ماه از سفر کاری نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به این بخش طی ماموریتی که به سعادت فر رئیس دادگاه بخش چاروسا و حجت الاسلام صادق انصاری دادرس این دادگاه داده شد با همکاری بزرگان، امام جمعه، روحانیون، معتمدان و ریش سفیدان با ورود دستگاه قضایی نسبت به صلح و سازش در بین متنازعین اقدام شد.

در این مراسم که با حضور امام جمعه شهر چاروسا، دادستان شهرستان کهگیلویه، رئیس دادگاه عمومی بخش و دادرس این دادگاه، بخشدار، شورای شهر و شهردار و جمع کثیری از ریش سیفدان و معتمدان شهر قلعه رئیسی برگزار شد پرونده با صلح و سازش خاتمه یافت.

فرشید روشندل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه در مراسم صلح و سازش این خانواده‌ها، اظهار داشت: خداوند جامعه‌ اسلامی را به یک خانواده تشبیه کرده و این اعضا همگی برادران و از یک رگ و ریشه و نژاد هستند.

وی با تاکید بر صلح و سازش در اسلام عنوان کرد: اگر امروز دور هم جمع شدیم عمل کردن به توصیه اسلام و دین است و نشست امروز ما، نشست برادری است و دور هم نشستیم تا صلح و سازش و برادری را ایجاد کنیم.

روشندل گفت: ایل طیبی بزرگ، نجیب، سرافراز و شریف است و شایسته نیست و حیف است که این مردم که مردمی فرهنگ دوست هستند شاهد چنین اختلافاتی باشند و خوشحالیم امروز شاهد اقدامی ارزشمند هستیم.

روشندل تصریح کرد: مطمئن باشید صلح و سازش سبب خشنودی خداوند است و هریک از شما سفیر صلح شوید و نه تنها در این مورد بلکه هر کینه و دعوایی و کدورتی که بین ایل و طایفه و برادران و مردم وجود دارد برطرف نمائید و به آثار خوب این حرکت توجه کنید.

وی افزود: امیدواریم ریش سفیدان نه تنها برای این مورد بلکه برای بقیه پرونده‌ها ورود کنند و آن رسم قدیم را از دست ندهیم و در بقیه پرونده‌ها هم بین براداران و مردم را به صلح و سازش تبدیل کنیم.

سیدسعید سعادت فر رئیس دادگاه عمومی بخش چاروسا هم عنوان کرد: در این مدت تمام ریش سفیدان، معتمدین و بزرگان و مسئولان بخش برای ایجاد صلح و سازش و رفع اختلاف به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی خود، تلاش‌های زیادی نمودند.

سعادت فر تصریح کرد: در سفری که رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به چاروسا داشتند و ماموریتی که به همکاران دادند ما به تنهایی توان سازش آن را نداشتیم و نیازمند همکاری و کمک بودیم، از امام جمعه، بخشدار و دیگر مسئولین و ریش سفیدان کمک خواستیم تا این مشکل برطرف شود.

وی افزود: باید دست برادری بدهید که اختلافی نباشد و زندگی خود را با صلح و سازش ادامه دهید و تلاش کنید به حرمت این ایام تمام اختلافات را کنار بگذارید، چون این زیبنده مردم نیست و به تبع این پرونده بیش از ۱۰ پرونده دیگر هم خاتمه می‌یابد.

رئیس دادگاه عمومی بخش چاروسا گفت: اصحاب پرونده مبلغ یک میلیارد و ۴۳۲ میلیون ریال از دیه‌ خود را در اجرای این سازش نسبت به یکدیگر بخشش کردند.

حجت الاسلام صادق انصاری پور دادرس دادگستری چاروسا هم اظهار کرد: از همه کسانی که در این زمینه همکاری کردند تشکر می‌کنم و نگاه ما در این پرونده این بود که اخلاق را بالاتر از قانون بدانیم که سیاست قوه قضائیه هم همین است که اخلاق بالاتر از قانون باشد و پرونده‌ها را اخلاقی برطرف کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: