به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۳۶۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات خانه ملت در جمع مردم شهرستان لنده به تشریح ویژگی های توسعه ای این شهرستان پرداخت.
" حجت الاسلام سید محمد موحد " در نطق انتخاباتی خود در شهر لنده مرکز شهرستان لنده سخنانی را مطرح که بخش های مهمی از آن سخنان در " خبردنا " منتشر می شود.

به گزارش خبردنا، " موحد " در " لنده " گفت: 

**  عزیزان من، 2 جمله اخلاقی عرض کنم از اُم ابیهای پیامبر (ص) و بدانید زندگی زهرای پیامبر (ص) برای ما در مراحل مختلف درس است، حکمت است، عبرت است و نکته.

لازم است از فرهنگ زهرای سلام الله علیها نکته بگیریم، ایشان در فرهنگ، اجتماع، تربیت، اخلاق، سیاست و همه مراحل و ابعاد جامعه سخن دارد.

** ایران به دانش های مختلفی دست یافته در حوزه های مختلف دست یافته و وجود این دانش ها ثمره انقلاب اسلامی و شهدا است.

در داخل کشور علیرغم اختلاف سلایقی که وجود داشته رشد و شعور سیاسی مردم آن قدر عمیق بالا رفته که هر توطئه ای را براحتی خنثی می کنند.

در جریان تشییع جنازه سپهبد سلیمانی، مردم ما حرکتی را خلق کردند که دشمن را از شهادت سلیمانی پشیمان کردند. 

** 
در تمام مراحل مختلف حداکثر حضور را بهم رسانده اند، مردم ما در تمام صحنه های انقلاب وارد شدند و امروز این حرکت بی نظیر شما واقعا در چه زمانی سابقه داشته یک چنین جمعیت زن و مردی این اجتماع را شکل بدهند؟ و این یکی از آثار، مهمترین دستاوردهای انقلاب و آزادی دادن به مردم برای تعیین سرنوشت خود که شما در راستای همین تفکر جمع شده اید. 

این هدیه نظام اسلامی به مردم بعنوان مردمسالاری دینی داده و خون بهای آن 320 شهید گرانسنگ و گرانقدر است.

آنچه امروز شما را در اینجا به وجد آورده و می بینید این جمع یک جمع بی سابقه و بی بدیلی است در راستای همان تفکر و همان دیدگاه و همان اندیشه است.

** در خصوص ایل طیبی گرمسیری و سابقه درخشان آنها ، لنده مرکزیت ایل طیبی است با سابقه بیش از 80 سال، لنده و طوایف آن از صفات برجسته دینی و مذهبی و علمی برخوردار بوده در طول تاریخ و این از ویژگی های بسیار بارز این مردم است که شاید بتوان آن را بعنوان یک مُهر و نشانه افتخار در تاریخ ثبت کرد و البته ثبت شده است.

** لنده پایگاه رشد و ترقی نیروهای برجسته ای است که امروز در کشور در جایگاههای مختلف درخشیده و می درخشند، در خیلی از وزارت خانه ها ، دانشگاهها و جاهای دیگر شخصیت های ارزشمندی با گرایش های مختلفی می درخشند مانند خورشید.

لنده پایگاه جوانان دختر و پسر نخبه، پر انرژی، مستعد، انقلابی برای توسعه و رشد در میادین مختلف علمی، سیاسی، مدیریتی، فرهنگی و ورزشی است و در یک جمله " لنده پیشانی فرهنگ و تمدن ایل طیبی است." 

** گازرسانی به شهر لنده و شهرستان لنده و پیش بینی ظرفیت برای 200 سال آینده، لازم است اینجا نکته ای  را عرض کنم، زمانی موحد، خادم شما این کار را کرد که از محالات بود این کار، وقت توضیح آن را ندارم ، زمانی که بنده اقدام به این کار کردم در برنامه دولت که مجلس مصوب کرده بود نیامده بود که دولت برای جلوگیری از نابودی جنگل ها تمام مناطق را گازرسانی کند و آن موقع چنین چیزی وجود نداشت و حتی وقتی فشار و پیگیری مستمر بنده برای این کار انجام شد ، استان فارس برای بررسی آمدند و گفتند اگر دولت تا آخر عمر مردم لنده گاز مجانی به اینها بدهد بهتر از این است که این پروژه را بخواهد اجرایی کند اما بنده رها نکردم تا این کار را از مسیر خوزستان به مرحله اجرا رساندم.

توسعه شبکه بهداشت و درمان از شهرستان از یک پزشک بنگلادشی و تبدیل آن به یک مرکز درمانی و چندین خانه بهداشت در شهرستان لنده. 

احداث مدارس شهری و روستایی از یک مدرسه راهنمایی و دبیرستان به چندین مدرسه راهنمایی و دبیرستان. استقرار و استقلال شهرداری،آموزش و پرورش،بانک ها، کمیته امداد و بقیه نهادها و ادارات به تعداد 40 اداره و نمایندگی. 

پیگیری شهرستان لنده با حضور شورای شهر و مردم و فعالان سیاسی که انصاف به تمام معنا در این مرحله هم و غم خود را مبذول داشتند و تمام توان خود را در این عرصه به کار گرفتند. 

" مشک آب را از پشت زنان مطلوم لنده بیرون آوردم "

پیگیری آب های روستایی در جای جای این شهرستان حتی در حوزه چهار راه آل طیب تا برسد قیام و سایر مناطق، بنده به عینه شاهد بودم که زنان مظلوم این دیار صبح را با یک مشکل و یک کاسه به سراغ چشمه کوره ای می رفتند که با پیگیری های مستمر توانستم مشک آب را از پشت این زنان مظلوم بیرون بیاورم. برق و سایر موارد هم که مشخص است. 

جوانان و برادران و خواهران دقت کنید برای آینده مهم است که با یک برنامه کارشناسی شده و استفاده از اساتید دانشگاه، فرهیختگان، متخصصین، نخبه ها و مهندسین در جای جای استان حدود شش ماه است که بنده با این تیم کارشناسی وارد مذاکره و برنامه های مفصلی تهیه و برای هر شهرستانی برنامه های اساسی دارم.

لنده را باید مثل قلعه گنج کرمان کنیم

اولویت اول، استفاده از ظرفیت های نهادهای تحت زعامت رهبر عزیزمان همانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و سایر نهادهایی که در این زمینه به نحوی مسوولیت متوجه آنها است و باید بسمتی برویم در لنده و سایر شهرستان ها، مُدلی را اجرا کنیم همانند قلعه گنج کرمان که هزاران شغل برای نسل جوان فراهم آورد که همین جا لازم است تشکر کنم از عزیزان مان در بنیاد مستضعفان و هم ستاد اجرایی فرمان امام.

اولویت اول برای برون لنده تکمیل جاده لنده به تشان است

اولویت های اول بنده برای برون رفت شهرستان لنده از این وضعیت، جاده لنده به تشان است، ما تا از بن بست خارج نشویم توسعه معنا ندارد، اولین راه خروج از بن بست احداث جاده لنده به تشان است که ما به کریدور جاده اصلی خوستان وصل شویم.

مرمت و بازسازی راه لنده به قیام و قیام به بهمئی 

اولویت دوم من، انتقال آب موگرمون برای مقاصد مختلف اعم از شرب، کشاورزی، ایجاد فضاهای آموزشی، تفریحی، طرح طوبی و امثال آن چیزی که در چرام شاهد آن هستیم و در چرام می درخشد این طرح طوبی.

آماده سازی اراضی کشاورزی و آبرسانی به مناطق مستعد آن مثل دشت بن، دشت ناصری و حل مشکل کشاورزی ایدنک، شما خیال می کنید در کنار همین رودخانه ایدنک چه اندازه می توان زمینه های گردشگری را فراهم کرد.

احداث تله کابین در لنده 

در حوزه های دیگر مناطق این شهرستان می توان زمینه گردشگری را فراهم کرد، حتی من معتقدم یکی از جاهایی که می توان زمینه احداث تله کابین را ایجاد کرد در حوزه شهرستان لنده است.

پیگیری کارخانه گچ در شهرستان لنده با توجه به معدن بسیار غنی و استثنایی در این شهرستان که می توان بالای 500 نفر را در آن پروژه و پروسه مشغول به کار کرد.

کارخانه آجر زمینه اجرایی شدنش فراهم است و حتما باید این را دنبال کنم و زمینه اجرا شدن آن را بوسیله بخش خصوصی دنبال کنم تا تعدادی از عزیزانم در این کارخانه مشغول شوند.

احداث معدن فسفات لنده 

معدن فسفات لنده سالیان سال است باتوجه به کیفیت خوب آن، باتوجه به وضعیت دسترسی آن و ویژگی های استخراج آن درهاله ای از ابهام مانده و به شما قول می دهم که یکی از پروژه هایی که باید زمینه اجرایی آن فراهم شود معدن فسفات لنده است.

" موگرمون لنده " می تواند یکی از بهترین مناطق برای گردشگری از جهات مختلف باشد و این استعداد را دارد که می تواند شغل های زیادی را در جاهای مختلف برای بیکاران فراهم کند و این پروژه را نیز عملیاتی می کنم تا زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

مگر ما مدعی نیستیم این زنان نیمی از جامعه هستند؟ در شهرستان لنده در امر ورزش و تفریحی برای خانم ها چه برنامه هایی تدارک دیده شده؟ چه کارهایی برنامه ریزی شده؟ برای اینها باید برنامه هایی درنظر گرفته  شود.

شما باید از چند جا به شاهراههای اصلی وصل بشوید، از تُراب به لنده و جاده دهدشت به پاتاوه، از تشان به جاده خوزستان، از لنده به ممبی و لیکک و خوزستان و در نهایت از لنده به چاروسا که همه اینها باید زمینه عملیاتی آن ها اجرایی شود.

تاکید بر رعایت اخلاق مداری و قانون 

همه شما را به قانون مداری و رعایت اخلاق و نظم و انضباط و رعایت قانون و رعایت آن چیزی که شورای تامین و دلسوزان درنظر گرفته اند توصیه می کنم.

شما در چرام، دیشموک ، سرفاریاب و هم امروز در لنده حرکت و رقم اساسی را انجام داده اید ، پس باید دقت کنید، قانون، مقررات، انضباط، آرامش.

با حرکت های ضداخلاقی حرف های ما را وارونه جلوه دادند 

یک نکته را توضیح بدهم، بنده در دیشموک جمله ای را گفتم، عزیزانی که در همه جا ضعف خودشان را احساس کرده اند و متوسل به اینگونه حرکت های ضداخلاقی می شوند، یک تکه ای از عرایض بنده را قطع و آن تکه ای که می شد سواستفاده کنید را در فضای مجازی پخش کردند، در دیشموک در جواب کسی که به بنده گفته بود که 16 سال چکار کردی؟ بنده در جواب یک ناطقی، یه کسی که در سوق سخن گفته بود ، بنده عرض کردم که اگر بنده کاری نکردم، 16 سال ، چهار سال اول متوجه نشدی، چهار سال دوم ، چهار سال سوم ، چهار سال چهارم و چهار سال پنجم چرا متوجه نشدی؟ 


شعور مردم کهگیلویه به بلندای دنا است 

بنابراین خواستم بگویم برای سرپوش گذاشتن به برخی از توهین های خودشان ناچار شدند به این مطلب متوسل شوند، ما که براین باور بوده و هستیم که مردم بهمئی چه گسرمسیر و سردسیر، مثل بقیه مناطق کهگیلویه، فهم و شعورشان به بلندای دنا است.



نام:
ایمیل:
* نظر: