به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۳۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
وی تاکید کرد: روزانه ۶۰۰ نفر به مراکز درمانی پیش بینی شده برای بیماری کرونا در استان مراجعه می‌کنند که به طور میانگین ۱۰درصد مشکوک به کرونا هستند و نمونه آزمایشی آنان به تهران یا شیراز ارسال می‌شود.

خبردنا؛ پرویز یزدان پناه گفت:تاکنون ۶۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد ۴۲ نفر زیر ۵۰ سال هستند.

به گزارش"خبردنا"، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یا سوج با بیان اینکه یکی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان جان خود را از دست داده است و ۲ نفر دیگر علائم شدیدی دارند، تصریح کرد: ۳۰ از بیماران مبتلا به کرونا زن و بقیه مرد هستند.

یزدانپناه تاکید کرد:تاکنون ۳۵ بیمار در شهرستان بویراحمد، ۱۵ نفر در شهرستان کهگیلویه،۶ نفر در چرام، سه در نفر گچساران و یک بیمار نیز در شهرستان دنا شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: امروز ۱۵ نفر به بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد افزوده شد که ۱۳ نفر آن از خانواده بیماران قبلی بوده اند.

یزدانپناه با اشاره پایبند نبودن برخی از افراد به قرنطینه در برخی نقاط استان افزود: احتمال افزایش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد زیاد است.

وی با یادآوری این نکته که روز‌های پایانی اسفند تا پانزدهم فروردین ماه روند ویروس کرونا در استان افزایشی است نسبت به حضور افراد در برنامه‌های جمعی به ویژه دید و بازدید‌های نوروزی و انجام سفر در این شرایط سخت هشدار داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اگرچه هم اکنون ۱۲ ایستگاه غربالگری در کهگیلویه و بویراحمد فعال است و مسافران در جاده‌ها تب سنجی و افراد مشکوک با آمبولانس به مراکز درمانی انتقال داده می‌شوند، اما مشارکت مردم در قرنطینه‌های خانگی اصل پیشگیری همه گیری ویروس کرونا در استان است.

یزدانپناه از غربالگری ۸۰درصد از جمعیت استان از طریق سامانه اینترنتی خبر داد و افزود: از جمعیت ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۶۰۰ هزار نفر عربالگری شده اند.

وی تاکید کرد: روزانه ۶۰۰ نفر به مراکز درمانی پیش بینی شده برای بیماری کرونا در استان مراجعه می‌کنند که به طور میانگین ۱۰درصد مشکوک به کرونا هستند و نمونه آزمایشی آنان به تهران یا شیراز ارسال می‌شود.

تاکنون ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۲۸۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۹۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: