به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۳۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
استاندار؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد تست ۶۰ نفر مثبت اعلام شد.

خبردنا؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان برای پیوستن به پویش "در خانه بمانیم" در این ایام تعطیلات دعوت کرد و گفت: اگر مردم رعایت نکنند با سونامی کرونا مواجه خواهیم شد.

به گزارش"خبردنا"، "حسین کلانتری"، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد به اقتضای شرایطی که داشتیم ۱۳ بهمن ماه ۹۸ کارمان را در شورای سلامت با نگاه پیشگیرانه آغاز کردیم.

وی اظهار کرد:، چون ما دور از مرکز بودیم باید یک هم افزایی شکل می‌گرفت و به تناسب شرایط، امکانات و تجهیزاتمان پیش بینی‌های لازم را در نظر می‌گرفتیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه پای کار آمدند و سیاست‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا محور کار‌ها بود و تقسیم کار انجام شد.

کلانتری بیان کرد: با هم گرایی برادران سپاه پاسداران، هلال احمر با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و حمایت نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها کار را انجام دادیم.

وی با تاکید بر اینکه همکاری و مشارکت مردم حائز اهمیت بود، عنوان کرد: علاوه بر کمک اصناف و بازاریان خیلی از گروه‌های مهم حوزه بخش خصوصی ما را در این مسیر یاری کردند تا بتوانیم نسبت به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اقدام کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مسیر این روز‌های گذشته تا به امروز و بنا به اقتضای سیاست‌های وزارت بهداشت ابتدا سامانه غربالگری به روی استان‌های پایلوت باز شد.

کلانتری خاطرنشان کرد: این مدت که از طریق سامانه سلامت کار غربالگری آغاز شد، بیش از ۸۱ درصد استان غربالگری شده است.

وی با بیان اینکه در استان فرصتی برای شناسایی موارد مشکوک ایجاد شد، ادامه داد: از بستری‌های بیجا جلوگیری می‌شود، ولی موارد مشکوک را حتما نمونه گیری می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر از مردم استان نیاز به بررسی بیشتر در این خصوص داشتند، گفت: ۷۰۰ نفر مورد توجه قرار گرفتند و از این تعداد ۴۰۰ نفر به بیمارستان مراجعه داشته و ۷۰ نفر بستری شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از این تعداد تست ۶۰ نفر مثبت اعلام شد.

کلانتری بیان کرد: با تدابیر اتخاذ شده، اجرای سیاست‌ها و دستور العمل‌های ابلاغی ستاد ملی، اجرای دستورالعمل‌هایی ابلاغی وزارت کشور و دستور‌های رئیس جمهور که از طریق نشست ستاد ملی که به صورت ویدئو کنفرانس اعلام شد اکنون کمتر از یک سوم میانگین کشوری مبتلای به کویید ۱۹ در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه《پویش در خانه بمانیم》 تاثیرگذار بوده و مردم استقبال خوبی کردند، عنوان کرد: امید است این روال ادامه یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تدابیر خوبی در بیماریابی اجرا شده است و کسانی که نیاز به بستری داشتند بستری شده اند.

کلانتری ادامه داد: اکنون شهرستان‌های بهمئی، لنده و کهگیلویه در این زمینه پوشش صدرصدی داشته است.
 
وی با بیان اینکه محوریت با دانشگاه علوم پزشکی است، تصریح کرد: همه بهورزان و مراقبین سلامت فعال هستند و حمایت و هماهنگی همه جانبه شکل گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امید است با اجرای این سیاست مردم کمک کنند و این دو هفته را در خانه بمانند.

کلانتری اظهار کرد: اگر مردم این دو هفته در خانه نمانند و بخواهند در کف خیابان باشند و یا در مجامع عمومی حضور پیدا کنند باید منتظر سونامی ابتلا به ویروس کرونا باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، وی افزود:، اما اگر مشارکت‌ها افزایش یابد و مردم این دو هفته در خانه بمانند بعد از این مدت و با سیاست‌های ستاد ملی می‌توانیم به روال عادی برگردیم.
انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر: