به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۳۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تاکید کرد:
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در پیامی با تبریک عید نوروز از دولتمردان خواست برای تحقق شعار جهش تولید با بخش های خصوصی مهربانانه برخورد کنند.

خبردنا:  یادداشت رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به مناسبت آغاز سال جدید

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

فرا رسیدن نوروز باستانی را به تمام هم میهنان عزیز و هم استانی‌های ارزشمند به ویژه فعالین سخت‌کوش اقتصادی کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک عرض نموده و از خداوند متعال شرایطی بهتر از گذشته را آرزو می‌کنم.

سال 1398 در حالی سپری شد که درد و رنج فعالین اقتصادی تواَم شده است با «کرونا»، ویروس کشنده‌ای که تمامی اقتصاد دنیا و به طبع آن اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

در سال 1398 منادیان دروغین دموکراسی و آزادی خواهی به واسطه تحریم های ناجوانمردانه علیه کشورمان که در هیچ دوره‌ای از تاریخ بشری سابقه نداشته است، معیشت ملت ایران را نشانه رفته، اقتصاد کشور را زمین گیر کرده و فعالین اقتصادی را با مشکل فراوان ورود به بازار‌های بین المللی و همچنین کمبود تامین منابع عمرانی جهت توسعه زیر ساخت‌های کشور روبرو کرده‌اند. از سوی دیگر فعالین اقتصادی در حالی این سال سخت را پشت سر گذاشتند که در ماه‌های پایانی که چشم امیدشان به تجارت و اخذ مطالباتشان در شب عید بود، با بحران شیوع ویروس covid19 روبرو شده اند. به طوری که بیشتر آنچه را که در این سال ساخته بودند، در روزهای پایانی 98 بر سر خود ویران شده دیدند. با این حال اما فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد بار دیگر همراه با مردم و مسئولین استان در پویش ملی صف مقدم مبارزه با مشکلات اقتصادی و ویروس کرونا حضور یافته و تا شکست این ویروس نیز پای کار خواهند ماند.

با وجود تمامی مشکلات، اما مفتخریم که نمایندگان بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در یکسال اخیر از دوره جدید خود، کارنامه بسیار موفقی داشتند؛ هماهنگی و‌ هدایت بخش خصوصی استان و استفاده از ظرفیت‌های راهبردی این بخش در راستای توسعه اقتصادی استان، دعوت و حضور دولتمردان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران بخش‌های مختلف حاکمیتی در سطح عالی و نشست‌های مختلف در جهت رفع موانع تولید و حل مشکلات فعالان اقتصادی، همچنین پیگیری مطالبات بخش خصوصی در شورای گفت و گو، حضور فعال در ستادهای تسهيل و رونق، برگزاری دوره‌های آموزشی موفق و همچنین همایش های متعدد تخصصی و با افتخار اقدامات شایسته در عرصه مسؤلیت‌های اجتماعی در رخدادهای مختلف سال گذشته از جمله بحران اخیر ویروس کرونا، سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی و همچنین بورسیه تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد و نیازمند استان، از عمده فعالیت‌های این اتاق در سال۱۳۹۸ بوده است که امیدواریم مورد قبول شما مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته باشد.

اینک در سال جدید که توسط مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری شده است نیز همچون سال های گذشته و با جدیت بیشتر با تمام توان برای آبادانی و توسعه همه جانبه استان، از تمامی ظرفیتهای خود استفاده خواهیم کرد که با جهش تولید، تغییری محسوس در وضعیت اقتصادی استان به‌وجود آید.

با این حال اما ناگفته نماند، با توجه به اینکه بودجه اداره کشور در سال 1399 بر اساس درآمدهای داخلی و بدون کمک مالی از فروش نفت تصویب گردیده است؛ به نظر می رسد بخشی از تامین منابع کشور می بایست از درآمد حاصله از مالیات تامین گردد؛

این اتفاق محقق نخواهد شد مگر این که دولت با بخش خصوصی مهربانانه‌تر رفتار نموده و قوانین مزاحم و دست و پا گیر، رفتارهای نامناسب مالیاتی، سودها و جریمه‌های نجومی، بگیر و ببندهای تامین اجتماعی و صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه و دست و پاگیر را کاملا حذف نماید و به جای اخذ درآمد بیشتر از فعالین اقتصادی شناخته شده و شناسنامه‌دار، مودیان جدیدی که کسب و کارهای زیر زمینی دارند را شناسانی و عزم جدی برای جلوگیری از قاچاق کالا، توسعه بازارهای بدهی دولت در قالب اسناد خزانه اسلامی با حفظ افزایش قدرت خرید و تهاتر بدهی های دولت به بخش خصوصی و بانک ها را در دستور کار خود قرار دهد و همچنین برای جبران خسارت‌های وارده به کسب‌و‌کارهایی که در بحران کرونا دچار مشکل شده‌اند، سریعا راهکارهای لازمه را عملیاتی نماید.

با آرزوی سالی سرشار از موفقیت برای تولیدکنندگان، تجار، بازرگانان و فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد

جبار کیانی پور
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج

نام:
ایمیل:
* نظر: