به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۳۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
استاندار:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای حفظ سلامتی مردم هیچ امکاناتی برای پذیرش مسافران نوروزی در استان فراهم نیست.

به گزارش خبردنا، حسین کلانتری در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست «رئیس جمهور» و با حضور اعضای این ستاد و استانداران سراسر کشور برگزار شد ضمن تبریک سال جدید و تبریک به مناسبت فرارسیدن عید مبعث، اظهار داشت: از روزهای گذشته محدودیت های ترافیکی در محورهای ورودی استان ایجاد شده و ورود خودروهای غیر بومی به استان ممنوع است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مردم این استان در مهمان نوازی و استقبال از مهمان بی همتا هستند ولی در این شرایط سخت و اضطراری امکان پذیرش مسافران را نداریم.

وی افزود: همه اماکن تفریحی، گردشگری، هتل ‌ها و مهمانخانه های استان تعطیل است و پذیرش مسافر ندارند.

استاندار تصریح کرد: با افراد سودجو که بدون توجه به ضوابط ابلاغی از ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام به واگذاری منازل مسکونی خویش به مسافران می‌ کنند برخورد می‌ کنیم.

کلانتری تاکید کرد: هیچ مسافری حتی برای یک روز امکان اقامت در استان را ندارد قطعا مردم میهمان نواز کهگیلویه و بویراحمد بعد از شکست کرونا در روزهای آینده، دوباره میزبان مسافران و گردشگران به بهترین نحو خواهند بود.

وی با بیان اینکه شهرداری های 18 گانه استان در راستای حفظ سلامتی مردم نسبت به تعطیل مراکز عمومی اقدام کرده اند، بیان کرد: مجموعه پلیس راهور، هلال احمر، سپاه پاسدارن، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی نیز غربالگری را در محورهای ورودی استان انجام می دهند.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: مراکز پرجمعیت که امکان تردد تعداد بیشتری از شهروندان وجود دارد از جمله فروشگاه های زنجیره ای و پاساژها به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در استان تعطیل شدند.

مقام ارشد اجرایی استان افزود: از امروز تنها صنوفی از جمله قصابان،خواروبار فروشان، میوه و تره بار و خبازان که نیازهای ضروری مردم را تامین می کنند با رعایت پروتکل های بهداشتی حق فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: در صنوفی مانند خبازان فروشنده محصول با گیرنده پول برای رعایت مسائل بهداشتی باید متفاوت باشد.

 

کلانتری خواستار ارائه آموزش های لازم برای تهیه، حمل نان و سایر مسائل بهداشتی از سوی صدا و سیما شد.

وی با قدردانی از همه اقدامات صورت گرفته و تشکر از کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند، گفت: بیش از 3 هزارنفر از مجموعه علوم پزشکی در 16 پایگاه به صورت 18 ساعته کار غربالگری را انجام می دهند.

کلانتری ضمن تشکر از مجموعه هلال احمر و سپاه پاسداران که همکاری های لازم را با مجموعه علوم پزشکی در بحث غربالگری دارند، بیان کرد: شماره تلفن 4030 سامانه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی برای پاسخگویی به سئوالات مردم در خصوص ویروس کرونا است و مردم استان می توانند با استفاده از سامانه اینترنتی این وزارت خانه نسبت به تست سلامت خود اقدام کنند.

وی گفت: مردم در صورتی که احساس کنند علائمی از این بیماری را دارا هستند به مراکز غربالگری مراجعه کرده و از رفت و آمدهای بی ‌جا به بیمارستان پرهیز کنند.

کلانتری با اشاره به اینکه غربالگری در شهرستان های لنده، بهمئی و کهگیلویه به صورت صدرصدی انجام شده است، اظهار داشت: انتظار می رود مردم سایر شهرستان های استان نیز برای غربالگری با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمامی شهرداران موظف به گند زدایی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی از جمله ناوگان حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌ های اتوبوس، مینی‌ بوس و تاکسی هستند.

وی بیان کرد: دهیاران باید اقدامات لازم را در همکاری با مسئولان بهداشتی و درمانی و سایر دستگاه ها در زمینه ضدعفونی کردن و گندزدایی محیط روستا انجام داده و با همکاری بهورزان در فرهنگ سازی‌ و ارائه آموزش به مردم روستاها برای پیشگیری و مقابله با کویید 19 اهتمام ورزند.

کلانتری تاکید کرد: انتظار می رود مردم استان برای قطع زنجیره انتقال کرونا پویش «در خانه بمانید» را جدی بگیرند و این 2 هفته را در خانه های خود بمانند تا مسئولان ستاد ملی برنامه ریزی های لازم را در این خصوص عملیاتی کرده و شاهد روند کاهش این بیماری در سطح کشور و به تبع آن در استان باشیم.

وی از شهروندانی که برای حفظ سلامتی خود و سایر مردم در خانه ها ماندند تشکر کرد و افزود: تصمیم امروز ما برای در خانه ماندن کمک بزرگی به سلامت همه شهروندان است.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش گفت: با تلاش حوزه معاونت اقتصادی استانداری و همکاری شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری، صنعت و معدن و شرکت مخابرات استان امکان خرید اینترنتی سفارشات مردم استان به وسیله تماس تلفنی و سفارش اینترنتی به زودی مهیا می شود و مردم بدون نیاز به خروج از منزل می توانند محصولات مورد نیاز خود را جلوی درب خانه ها تحویل بگیرند.

وی خواستار نقش بی ‌بدیل رسانه ها در ایجاد هم افزایی در مبارزه با کرونا شد و گفت: در اینجا لازم است از دلسوزی و دغدغه رسانه ها تشکر داشته باشم.

نام:
ایمیل:
* نظر: