به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۳۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج تاکید کرد؛
سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج از افزایش بیماران کرونایی ابراز نگرانی کرد و گفت: شیوع کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به‌شدت در حال افزایش است.

به گزارش خبردنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهید جلیل یاسوج، سعید جاودان‌سیرت در نشست با مسئول قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی سپاه فتح با اشاره به سفرهای نوروزی و عدم رعایت نکات ایمنی توسط مردم، اظهار داشت: شیوع بیماری در استان با روند فزاینده‌ای روبه‌رو بوده و متأسفانه این بیماری با توجه به آمار موجود، کوچه به کوچه و خانه به خانه در حال پیشرفت است.

وی با تاکید بر اینکه عدم توجه مردم به قرنطینه خانگی سبب خسارن جبران ناپذیری خواهد شد، یادآور شد: این ویروس، ویروس وحشتناکی است که اگر مردم ما آن را همانند الان جدی نگیرند در روزهای آینده بویژه برای سالمندان و بیماران زمینه‌ای وضعیت نگران کننده رقم خواهد خورد.

جاودان سیرت گفت: خدا را شاهد می‌گیریم ۷۰ تا ۸۰ درصد پرسنل بیمارستان شهید جلیل نزدیک به ۲۰ روز بوده خانه و خانواده خود را ندیده‌اند و شبانه روز در حال از جان گذشتگی هستند، مردم استان را عاجزانه قسم می‌دهم برای سلامتی خود و خانواده این دو هفته در خانه بمانند.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری در روزهای اول، تصریح کرد: با احساس خطری که داشتیم قبل از شیوع بیماری در کشور اقدام به آموزش پزشکان و پرستاران و اعزام آنها به نقاط مختلف برای آموزش تیم‌های پزشکی و درمانی کردیم و با تمهیدات لازم بیمارستان شهید جلیل را در استان مرکز مقابله با کرونا کردیم تا بیماری را در همین مرکز کنترل کنیم.

جاودان سیرت با اشاره به شیوع بالای بیمار در این هفته گفت: باتوجه به افزایش مسافرت مردم، عدم قرنطینه خانگی شیوع بیماری در استان به شدت در حال بالا رفتن است و در حقیقت از این به بعد هرگونه علائمی در فرد را باید ابتلای آن شخص به کرونا در نظر بگیریم.

وی هشدار داد: اگر مردم رعایت نکنند، مسئولان استان هم دست به استفاده از قوه قهریه و بستن راه‌ها و بازارها و مکان‌های تردد جمعیت در استان نزنند، در روزهای آینده وضعیت استان به سمت وخامت و تراژدی جدی خواهد رفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: