به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۴۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

خبردنا: در متن درخواست جدی ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان بهمئی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به خبردنا ارسال شده چنین آمده است:

هوالحکیم


با سلام و احترام، به استحضار میرساند که در پی شیوع کرونا ویروس در نقاط مختلف کشور، برای پیشگیری از این ویروس منحوس و دست ساخته ی استکبار، جوانان شهرستان بهمئی در هیئت های مذهبی، بسیجیان، تشکل های مردمی و انقلابی اقدام به تشکیل ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان بهمئی نمودند.

در این ستاد کارگروه های تخصصی در عرصه ی سلامت و درمان، تبلیغ و محتوای دینی، رسانه، فرهنگی و پشتیبانی فعالیت میکنند.

ایثار و از خودگذشتگی این جوانانِ خودجوش تصاویر زیبایی را به نمایش گذاشته و روح همبستگی و جهاد در راه خدا را در شهرستان بهمئی متجلی کردند.

ضدعفونی کردن شبانه روزی خیابان ها و کوچه های شهری و مناطق روستایی، تولید ماسک و دستکش، خرید اقلام مورد نیاز روزانه خانوده ها در راستای کاهش تردد همشهریان در مکان های عمومی و بازار، توزیع بسته های کمکی و مواد غذایی بین نیازمندان، و دیگر کارهای فرهنگی و جهادی که در عرصه های مختلف شبانه روزی صورت میگیرد و باعث همدلی و امید بین همشهریان عزیز شد.

بر خود لازم می دانیم که از حمایت های جهادی امام جمعه انقلابی، عالم و پرتلاش شهرستان و سپاه ناحیه بهمئی که بسیجیان عزیز را ساماندهی کردند و این مدت پشتوانه ی ستاد مردمی بودند تشکر کنیم.

قرارگاه مرکزی پیشگیری از کرونا در شهرستان بهمئی با ترکیب شورای اداری و با فرماندهی فرماندار محترم تشکیل شد، اقداماتی توسط مسئولین محترم صورت گرفت ولی نقدهایی هم وارد است، مدیریت ضعیف و ناپیوسته در کنترل ورودی های شهرستان، نداشتن برنامه جامع و مشخص جهت پیشگیری و عدم آمادگی لازم برای مدیریت بحران در صورت مبتلا شدن تعداد زیادی از همشهریان، از ضعف های این قرارگاه است و به عنوان یک مطالبه مردمی انتظار است پیگیری جدی شود.
بر اساس اقرار مسئولین شهرستان، مبنی بر عدم تخصیص هیچ گونه اعتباری برای مدیریت بحران کرونا از سوی استان، عملاً هیچ اقدامی جهت تهیه لوازم اولیه و ضروری بهداشتی(دستکش، ماسک، ژل های ضد عفونی، الکل و...) و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی از نیروهای نظامی و انتظامی،بسیجی، جهادی و مردمی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند نشده است.

جای تاسف و تعجب است که در شرایط کنونی و مدیریت بحران، قرارگاه اداری، حتی نیازمندی های اولیه و ضروری (ماسک_دستکش و حتی وعده های غذایی) نیروی های کادر خود در ورودی شهر را نتواند تامین کند..

لازم است مسئله ی تأسف بار اغتشاشات بنزینی ۹۸ در شهرستان بهمئی که نتیجه ی عدم مدیریت درست و عدم تصمیم به موقع و تدبیر اشتباه مسئولین بوده است و هزینه های هنگفت برای مردم و حاکمیت ایجاد کرده است را به عنوان یک عبرت یاد و هشدار دهیم!

کرونا مدت زیادی است که به بهمئی رسیده است و اکنون چند بیمار قطعی و چندین بیمار مشکوک در این شهرستان وجود دارد که البته جزء آمار خوزستان محسوب شده اند.. وضعیت پیشگیری از کرونا را در شهرستان بهمئی بحرانی می دانیم و این بحران در روزهای آینده شدت بیشتری خواهد گرفت! بهمئی نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
اگر چه خیلی دیر شده است اما منتظر اقدامات عاجل مسئولان است.. بهمئی را دریابید..

شهرستان بهمئی از نظر زیرساخت های بهداشتی و درمانی دارای مشکلات جدی است، با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان و مسافت طولانی با مرکز استان، پذیرش و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مرکز استان با مشکلاتی مواجه می شود، در صورت شیوع بیشتر کرونا در هفته های آینده ممکن است شهرستان بهبهان و استان خوزستان بخاطر تمرکز و پاسخگویی به همشهریان خود، از پذیرش مراجعه کنندگان شهرستان بهمئی خودداری کنند!

ما انتظار نداریم که درمان و مراقبت در درمانگاه شهرستان بهمئی صورت گیرد! و معتقد هستیم در راستای توصیه وزارت بهداشت مردم عزیز اولویت را بر پیشگیری و در صورت مبتلا شدن، اولویت را در مراقبت و درمان در منزل قرار دهند، اما از رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و استاندار محترم تقاضامندیم که برای مراجعه و مراقبت اولیه بیماران خاص( که مشکلات تنفسی، قلبی، ریوی و...)دارند تجهیزات اولیه را برای شهرستان بهمئی فراهم کنید تا شاهد نارضایتی مردم نباشیم و به بهترین شکل ممکن به مردم عزیزمان خدمات رسانی کنیم.

نیاز ها، کمبودها و مشکلات شهرستان را به صورت کتبی تقدیم حضور خواهیم کرد.

و من الله توفیق

ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان بهمئی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
0
به داد بهمئی برسید
نام:
ایمیل:
* نظر: