به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۴۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
دکتر یزدان پناه خبرداد؛
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در آینده نزدیک در این شهر خبرداد. 

به گزارش خبردنا، " دکتر پرویز یزدان پناه " با حضور در شبکه محلی استان کهگیلویه و بویراحمد باتشریح اخرین اقدامات صورت گرفته برای  راه اندازی آزمایشگاه تست کرونا در یاسوج، اظهارداشت:تجهیزات مورد نیاز این آزمایشگاه از تهران خریداری شده و منتظر بازگشایی فروشگاه بعد از ششم فروردین هستیم.

وی گفت: پس از بازگشایی فروشگاه، تجهیزات را به استان انتقال می دهیم و با توجه به اینکه مکان آزمایشگاه هم مشخص شده است به محض ورود این تجهیزات به یاسوج درمدت 2 روز آزمایشگاه راه اندازی می شود.

 این استاد دانشگاه با اشاره به توانایی و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد:  از امروز روزانه بین 110 تا 200 تست از افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان گرفته می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اگر بتوانیم کلنی های تجمع کرونا را که در سطح استان وجود دارد شناسایی و قبل از علامت دار شدن آنها را تشخیص بدهیم می توانیم این بیماری را مهار بکنیم.

یزدان پناه افزود: ورودی های استان برای ورود مسافران مسدود شده و خود مردم شهرهای استان به ویژه یاسوج باید رعایت کنند و از منزل خارج نشوند تا زنجیره ویروس کرونا شکسته شود و این بیماری ازبین برود.

وی افزود: اگر بخواهیم کرونا را کنترل بکنیم باید بیماریابی فعال داشته باشیم و کسانی را که بیمار هستند و اشخاصی که با آنها در ارتباط بوده اند و خانواده های آنها را دقیقا شناسیایی کنیم و از آنها تست بگیریم تا از شیوع ویروس کرونا در جامعه جلوگیری کنیم.

به گزارش خبردنا، ۸۶ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد دچار بیماری کرونا شده که پنج نفر تاکنون فوت کرده است.

بیمارستان شهید جلیل یاسوج بیمارستان مرجع رسیدگی به بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

نام:
ایمیل:
* نظر: