به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۶۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
آنانی که با استاندارشان صحبت می‌کردند از ضعف و ناتوانی مسوولان شهرستان چرام بشدت گله‌مند بودند و همگی می‌گفتند که مسوولان، در پیشگیری از شیوع کرونا در این شهرستان ناتوانند.

خبردنا - ضرغام علی بازی: دکتر حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روز بیستم فروردین ماه با احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی، دکتر پرویز یزدان پناه سرپرست دانشکاه علوم پزشکی یاسوج و تنی چند از مسوولان دیگر به شهرستان چرام سفر سرزده‌ای نمود تا با این سفر به مسوولان محلی و مردم شهرستان بگوید که وی نیز از وضعیت بحرانی کرونا در چرام نگران است و آمده تا برای توقف در سرعت فوق العاده شیوع ویروس کرونا در این شهرستان اقدامات و تدابیر شایسته‌ای بکار گیرد.
 
به گزارش خبردنا، البته دکتر کلانتری در اقدامی بسیار پسندیده با مردمی که از وی ملاقات برای صحبت کردن می‌خواستند نیز با رویی گشاده پاسخگوی سوالات ساکنان شهر چرام بوده و مردم نیز به راحتی آنچه در دل‌های شان را بود با مدیر ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در میان گذاشتند.
 
آنانی که با استاندارشان صحبت می‌کردند از ضعف و ناتوانی مسوولان شهرستان چرام بشدت گله‌مند بودند و همگی می‌گفتند که مسوولان، در پیشگیری از شیوع کرونا در این شهرستان ناتوانند.
 
دکتر کلانتری در نشست ویژه‌ای که در آن روز برگزار کرد راهکار‌های اساسی برای مسوولان شهرستان چرام ارائه و تاکید نمود که باید مسوولان چرام، بخوبی مشق‌های شب شآن را بنویسند تا مردم از عملکرد آنان بیشتر از این ناراضی نباشند.
 
مردم چرام امیدوار بودند که با سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد و تیم همراه وی، مراقبت‌ها و نظارت‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونا در این شهرستان دوچندان‌تر از گذشته شود.
 
روز بیست یکم فروردین ماه یعنی تنها یک روز بعد از سفر دکتر کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان چرام، متاسفانه خیل مسافران در مناطق دیدنی این شهرستان تعجب همگان را برانگیخت.
 
سرفاریاب، تنگ پیرزال و بسیاری از ارتفاعات شهرستان چرام جولانگاه میهمانان درون و برون استانی بود که تعطیلی روز ۱۳ بدر سال‌های گذشته را تکرار کرد.
 
دکتر کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور داده بود تا نماینده ویژه ستاد کرونا با اختیار تام در شهرستان چرام مستقر و تا عادی نشدن اوضاع، از چرام خارج نشود.
 
آنچه که اکنون برای مردم و تردکنندگان در محورهای اصلی و فرعی شهرستان چرام بخوبی قابل رویت است نبود نظارت ها از سوی مسوولان مرتبط است.
 
روز گذشته و بر اساس آخرین آمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان به ۲۷ نفر رسید.
 
مردم از ناتوانی مسوولان شهرستان بشدت ناراضی بوده و معتقدند استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید کار را ریشه ای حل کرده و تدابیر سفت و سخت تری بیندیشد و اگر قرار باشد آنچه که اکنون در حال اتفاق افتادن است ادامه یابد، بطور حتم وضعیت بحرانی کنونی چرام، بحرانی تر خواهد شد.
 
اما فتاحی فرماندار شهرستان چرام از بی توجهی مردم این شهرستان بشدت نگران و گله مند است.
 
وی به خبردنا می گوید که اغلب مردم شهرستان چرام برای مقابله با ویروس کرونا بی توجه بوده و متاسفانه به پروتکل های بهداشتی بشدت بی توجه هستند.
 
فرماندار شهرستان چرام گفت: یک نفر در شهرستان ۱۱ نفر را بیمار نموده و الان براحتی تردد می کند و ما هم‌نمی توانیم جلوی وی را بگیریم چون قانون اجازه جلوگیری از بهبود یافتگان را به ما نمی دهد.
 
فتاحی با اظهار تاسف از اینکه مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان چرام بعد از بهبودی به اقوام خود سر زده یا اقوام به دیدار آنها می روند، اظهارداشت: براساس قانون ما نمی توانیم‌ جلوی این ترددها را هم بگیریم.
 
وی در پاسخ به این سوال چرا وقتی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان چرام رشد صعودی داشت، اقدام خاصی برای قرنطینه و یا راه اندازی گیت های بازرسی شبانه روزی در شهرستان انجام نگرفت؟ هم خاطرنشان کرد: براساس قانون ما نمی توانیم شهرستان را قرنطینه کرده چون شهرستان محور اصلی ترددهای استانی و یا کشوری نیست.
 
فتاحی در پاسخ به این سوال که تفاوت شهرستان باشت با شهرستان چرام در راه اندازی گیت های بازرسی چه بوده است؟ ادامه داد: شهرستان باشت از شهرستان های پر تردد و از سویی مرز اتصال ۲ استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد است.
 
وی با اظهار نگرانی خود از همکاری نکردن مردم شهرستان چرام در مبارزه با ویروس کرونا، یادآورشد: تا زمانی که مردم همکاری نکنند همین شرایط را در چرام خواهیم داشت و ما نیازمند همکاری گسترده مردم هستیم.
 
فرماندار چرام در پاسخ به این سوال که چرا از توان نیروی انتظامی برای ترددهای درون شهری و جلوگیری از بازگشایی برخی از صنوف غیرضروری بهره نمی برید و خیابان ها همیشه شاهد جمعیت زیادی از شهروندان هستند هم ادامه داد: دوست نداریم که با استفاده از قوه قهریه ار مردم بخواهیم در خانه های شان بمانند اما اگر شرایط بحرانی تر از این شد بطور حتم تدابیر جدیدی خواهیم اندیشید.
ورودی شهر چرام از سمت دهدشت روستای القچین و ورود و خروج خودرها بدون هیچ گونه محدودیتی ( امروز 23 فرودین 99)
ورودی شهر چرام از سمت دهدشت روستای القچین و ورود و خروج خودرها بدون هیچ گونه محدودیتی ( امروز 23 فرودین 99)
تنگ پیرزال و حضور گردشگران (21 فروردین 99)
تنگ پیرزال و حضور گردشگران (21 فروردین 99)
نام:
ایمیل:
* نظر: