به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۷۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نتایج این آزمایش ها را از آزمایشگاه انستیتو پاستور و شیراز دریافت کردیم.

خبردنا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا کهگیلویه و بویراحمد در 24 فروردین ماه را اعلام نمود.

به گزارش"خبردنا"؛ دکتر پرویز یزدان پناه گفت: از 248 نمونه ارسال شده به آزمایشگاه پارس شیراز و آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج 50 نمونه مثبت جدید شناسایی شد.

وی به پراکنش جغرافیایی بیماران مبتلا اشاره نمود و گفت: 24 بیمار در شهرستان باشت، 5 بیمار در شهرستان لنده، 1 بیمار در شهرستان چرام و 13 بیمار در شهرستان کهگیلویه مثبت شده که این تعداد از نمونه های گرفته شده طی 3 روز متوالی از بیماران مشکوک و ارسال به آزمایشگاه پارس شیراز بدست آمده است، همچنین 7 بیمار جدید شهرستان بویراحمد نیز در آزمایشگاه ویروس شناسی یاسوج شناسایی شده است.

دکتر یزدان پناه اذعان داشت: با توجه به سیاست جدید سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان مبنی بر بیماریابی فعال، از تاریخ 3 فروردین ماه سالجاری، تمرکز دانشگاه علوم پزشکی استان نیز بر بیمار یابی فعال و انجام تست مکرر از افراد مشکوک قرار گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم در طی مدت زمان کوتاهی ظرفیت نمونه گیری خود را از 70 نمونه به 250 تا 300 نمونه در روز برسانیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: نتایج این آزمایش ها را از آزمایشگاه انستیتو پاستور و شیراز دریافت کردیم.

دکتر یزدانپناه افزود: در تاریخ 17 فروردین ماه دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد به دلیل وضعیت قرمز استان فارس و حجم بالای نمونه های این استان، قادر به انجام آزمایشات دیگر استان ها نیستند.

وی ادامه داد: به آنها اعلام نمودیم فعلا نتایج آزمایشات قبلی استان ما را اعلام نمایید، بنابراین مقرر شد روزانه نتیجه 100 آزمایش را به ما اعلام کنند و ما پس از دریافت جواب همه نمونه های فرستاده شده، دیگر آزمایشی به آزمایشگاه های استان فارس ارسال نکنیم.

وی با بیان اینکه 192 میلیون تومان بدهی این آزمایشگاه را در زمان مقرر پرداخت کردیم و از قبل نیز 42 میلیون تومان به این آزمایشگاه پرداخت شده بود، ابراز داشت: متاسفانه باز هم جهت اعلام نتیجه تاخیر داشتند که 22 فروردین ماه با ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تماس گرفته و مجددا جویای نتایج شدیم.

دکتر یزدانپناه افزود: با پیگیری های دکتر لطفی مقرر شد آزمایشگاه پارس خارج از نوبت آزمایش های ما را مورد بررسی قرار دهند و خوشبختانه در تاریخ 23 فروردین جواب 200 نمونه را برای ما ارسال نمود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اذعان داشت: همچنین دیروز 48 تست نیز در آزمایشگاه تشخیص موکلولی یاسوج انجام دادیم که از مجموع این 248 نمونه 50 مورد مثبت شد.

وی ادامه داد: کارشناسان ما در سراسر استان به افراد مشکوکی که از آنها تست گرفته شده است، اعلام می کنند که تا زمان وصول جواب آزمایش ها، ارتباط خود را با اعضای خانواده، دوستان و دیگر افراد جامعه قطع کرده و اقدام به خود قرنطینگی نمایند.

وی ابراز داشت: متاسفانه حجم بالای کار در شیراز، منجر به تاخیر در جوابدهی شد و هیچ ارتباطی به مسائل مالی نداشته است و از مردم شریف استان به سبب مشکلات پیش آمده به جد عذر خواهی می نماییم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: هم اکنون یک تیم متشکل از معاون توسعه مدیریت و منایع، معاون بهداشتی دانشگاه و کارشناسان فنی در شهرستان باشت مستقر نمودیم تا از تمام خانواده های بیماران و افراد در تماس با بیمار نمونه گرفته شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: