به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۷۰۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از پُر شدن ۹۴ درصد مخزن سد کوثر گچساران بدلیل بارش های چند روز اخیر در این استان خبرداد.

به گزارش خبردنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، " علی داودی مهر"  گفت: با احتساب رسوبهای ورودی به سد کوثر، حجم مفید مخزن سد، ۵۴۷ میلیون مترمکعب است و اکنون ۵۱۴ میلیون مترمکعب از این میزان که معادل ۹۴ درصد از کل مخزن آن پر شده و امیدواریم همچنان شرایط این سد به خوبی مدیریت و کنترل می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تاکنون در ایستگاه هواشناسی سد کوثر ۳۵۴ میلیمتر است، اظهارداشت: حجم خالی مخزن سد کوثر ۳۳ میلیون مترمکعب، دبی ورودی ۵۱ مترمکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن نیز ۴۴ مترمکعب بر ثانیه است که بر همین اساس، سیلاب‌ها و آوردهای بالا دست این سد، به خوبی مهار و مدیریت خواهد شد.

داودی مهر، با بیان اینکه حجم رها شده جهت پیش بینی سیلاب از ابتدای فروردین امسال، ۲۷ میلیون مترمکعب بوده، خاطرنشان کرد: تمام ورودی به مخزن سد کوثر از ابتدای سال آبی تاکنون، ۲۵۳ میلیون مترمکعب و مجموع خروجی از مخزن از ابتدای سال آبی نیز ۲۳۶ میلیون مترمکعب بوده است.

وی گفت: از ابتدای سال آبی، مجموع مصارف از سد کوثر به تفکیک، ۹۴ میلیون مترمکعب برای مصارف شُرب خانگی، ۵۶ میلیون مترمکعب برای مصارف مختلف،  ۲۱ میلیون مترمکعب برای کشاورزی و  ۲ میلیون مترمکعب برای صنعت بوده است.

به گزارش خبردنا، شهرستان گچساران از شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که با یاسوج مرکز این استان حدود ۱۲۰ کیلومتر فاصله مکانی دارد.

" غلام رضا تاج گردون " رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجالس نهم و دهم و منتخب یازدهم مجلس شورای اسلامی از این حوزه انتخابیه و شهرستان باشت به خانه ملت راه یافته است.

تحولات چشمگیری طی چندساله اخیر در حوزه آب و اجرای پروژه های مرتبط با این حوزه در استان کهگیلویه و بویراحمد بویژه حوزه گچساران و باشت رخ داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: