به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۷۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
بانشی تصریح کرد: منابع خوبی از وزارتخانه به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت در مدت دو ماه بیماری کرونا هیچ‌گونه مشکل پولی نداشتیم؛ لذا اعلام می‌کنم پول هست و به خوبی هم مدیریت می‌شود.

خبردنا: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در خصوص طرح غربالگری و مبلغ ۲۰۰ میلیون پول برای آزمایشگاه دانشگاه شیراز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش "خبردنا"، محمدمهدی بانشی در نشست خبری با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در راستای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ گفت: در مرحله اول طرح غربالگری ۹۵ درصد جمعیت استان غربال شدند و تنها ۵ درصد جمعیت یعنی بیش از ۴ هزار نفر آن‌هایی بودند که یا تلفن‌های خود را پاسخ ندادند یا شماره آن‌ها در دسترس مجموعه نبود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اولین چابک در اجرای طرح غربالگری کرونا بودیم، گفت: در مرحله دوم این طرح ۵۸ درصد مردم غربالگری شدند که ما از استان‌های شاخص در این مورد بودیم که این موفقیت با همکاری فرمانداری، سپاه، بسیج، استانداری و خود مردم رقم خورده است.

وی با اشاره مقایسه جمعیت بویراحمد و باشت گفت: جمعیت شهرستان بویراحمد بیش از ۲۸۰ هزار نفر است و جمعیت باشت افزون بر دو هزار نفر؛ لذا در بویراحمد اگر چند بیمار کرونایی مشخص شود شاخص تکان آنچنانی نمی‌خورد، اما اگر در باشت چند بیمار شناسایی شود داد و بیداد بلند می‌شود که از شاخص کشوری بالاتر رفتیم.

این مسوول با اشاره به اعمال محدودیت برای شهر‌های باشت و دنا گفت: یک استان عشیره‌ای هستیم مردم استان می‌گویند حتما باید به دید و بازدید و عیادت همدیگر برویم که در تماس افراد مشکلاتی وجود دارد ما از مردم عاجزانه خواستیم این موضوع را رعایت کنند.

وی بیان کرد: در همه جای دنیا ۶۰ تا ۷۰ درصد مبتلایان به کرونا مرد و بقیه زن هستند، اما در چرام استان کهگیلویه و بویراحمد برعکس است.

وی گفت: حدس این است که خانم‌ها دور هم جمع می‌شوند و ممکن است از قلیان هم استفاده کنند، یا مراسمات ختم شلوغ برگزار می‌شود که انتظار داریم مردم رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در ویدئو کنفرانس‌هایی که استاندار با مسوولان کشوری داشت همواره از استان و کادر درمانی تقدیر شد گفت: تا این لحظه هیچ مشکلی به لحاظ مالی و پولی نداشتیم و اعلام کردیم هر واحدی هر وسیله‌ای که در راستای مقابله با کرونا لازم دارد را باید فراهم کند.

بانشی تصریح کرد: منابع خوبی از وزارتخانه به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت در مدت دو ماه بیماری کرونا هیچ‌گونه مشکل پولی نداشتیم؛ لذا اعلام می‌کنم پول هست و به خوبی هم مدیریت می‌شود.

بانشی با بیان اینکه در مدت ۵ روز ۷۵۰ نمونه گرفته شده گفت: برای آزمایش‌ها مشکل مالی وجود نداشت از زمان شیوع بیماری کرونا ۸ میلیارد تومان هزینه کردیم جای سوال است که برای ۲۰۰ میلیون با مشکل مواجه شویم؟.

معاون دانشگاه عنوان کرد: دانشگاهی که ۸ میلیارد تومان در این مدت هزینه می‌کند برای ۲۰۰ میلیون جواب‌دهی آزمایش‌ها مشکلی نداشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: