به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴
خبردنا: وزیر کار بخشنامه تعیین حداقل مزد کارگران در سال ۱۳۹۹ را به تمام کارفرمایان و کارگاه‌های مشمول قانون کار ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، در بخشنامه ابلاغی از سوی وزیر کار، شورای عالی کار جابه‌جایی بخشی از مبالغ ریالی مزایای مستمر موضوع تبصره ۳ ماده ۳۶ قانون کار با مزد مصوب در طول سال ۹۹ را در صورت فراهم بودن شرایط اقتصادی کشور در دستور کار قرار خواهد داد.

درخصوص پیشنهاد افزایش کمک‌هزینه مسکن کارگران نیز مقرر شده این پیشنهاد پس از توافق طرفین و تصویب شورای عالی کار به هیات وزیران ارسال شود.

در بخشنامه ابلاغی وزیر کار اعلام شده که واحد‌های مشمول قانون کار به منظور ایجاد رابطه هر چه بیشتر مزد و مزایا با بهره‌وری و تولید و ایجاد انگیزه بیشتر در بین کارکنان خود علاوه بر اجرای این مصوبه می‌توانند نسبت به افزایش و برقراری مزد و مزایا در قالب پیمان‌های دسته جمعی و موافقتنامه‌های کارگاهی پس از تایید وزارت کار اقدام کنند.

با ابلاغ مصوبه تعیین حداقل مزد کارگران از ابتدای امسال حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای همه کارگران مشمول قانون کار اعم از قرارداد دائم یا موقت ۶۱۱ هزار و ۸۰۹ ریال و سایر سطوح مزدی روزانه ۱۵ درصد مزد ثابت به اضافه روزانه ۳۰ هزار و ۳۳۸ ریال خواهد بود.

همچنین به کارگرانی که در سال ۹۹ دارای یک سال سابقه کار شده یا یکسال از دریافت آخرین پایه سنواتی آن‌ها گذشته باشد روزانه مبلغ ۵۸ هزار و ۳۳۳ ریال به عنوان پایه سنوات پرداخت خواهد شد.

براساس مصوبه دستمزد شورای عالی کار در راستای افزایش رضایتمندی کارگران و کارفرمایان و به منظور تثبیت و تسری به تمام کارگران دائم و موقت مقرر شده از ابتدای سال جاری کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار تحت عنوان مزایای رفاهی و انگیزشی به هر کارگر مجرد یا متاهل ماهانه مبلغ چهار میلیون ریال از سوی کارفرمایان پرداخت شود.

با توجه به ابلاغ بخشنامه حداقل مزد کارگران از سوی وزیر کار افزایش حق مسکن کارگران که پیش از این سخنگوی دولت از آن خبر داده بود در صورت توافق گروه‌های کارگری و کارفرمایی و تصویب شورای عالی کار و ارسال به هیات وزیران عملیاتی خواهد شد.

شورای عالی کار در جلسه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ با افزایش ۲۱ درصدی حداقل دستمزد کارگران پایه حقوق کارگران را از یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان به یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان افزایش داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: