به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۷۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
عزیز فیلی خبرداد:
پروژه سد تنگ سرخ یاسوج به علت عدم پرداخت مطالبات پیمانکار، تعطیل شد.

به گزارش خبردنا، پروژه سد تنگ سرخ یاسوج در تاریخ 23 آذرماه سال 1390 با هدف تامین بلند مدت آب شرب و صنعت این شهرستان توسط وزیر وقت نیرو کلنگ‌زنی شد، پروژه‌ای که با اجرای آن حدود 250 هزار نفر از مردم شهر یاسوج و حومه از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند. 

در حالی که بارها شاهد بازدید مسئولان کشوری و استانی از این پروژه مهم و تأکید آنها بر تسریع در روند اجرای پروژه و برگزاری نشست‌های متعدد برای حل مشکلات آن بودیم، اما بررسی‌ها از تعطیلی این پروژه بزرگ آبی به علت عدم پرداخت مطالبات پیمانکار حکایت دارد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه سد تنگ سرخ هم‌اکنون نیمه‌تعطیل است، اظهار داشت: این پروژه مشکلات مالی دارد و به خاطر مشکلات اعتباری، هنوز مطالبات پیمانکار پرداخت نشده است.

" عزیز فیلی"، میزان مطالبات پروژه سد تنگ سرخ را حدود 30 میلیارد تومان عنوان و افزود: پیگیر تأمین اعتبار و پرداخت مطالبات این پروژه هستیم و اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم روند اجرای پروژه سرعت می‌گیرد.

سد مخزنی تنگ سرخ در 35 کیلومتری یاسوج، از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مخزن 125 میلیون مترمکعب و حجم تنظیم سالیانه 200 میلیون مترمکعب بوده و از مهم‌ترین پروژه‌های تأمین آب استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود./تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر: