به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۷۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
نشست « روشنفکر » با مدیرعامل ایمیدرو/تاکید بر توسعه‌ی بخش معادن
نشست مهدی روشنفکر منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با خداداد غریب‌پور معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و‌ نوسازی صنایع معدنی ایران با هدف بررسی تعطیلی معادن و تکمیل مطالعات اکتشافی و تخصیص منابع به بخش خصوصی برگزار ش

به گزارش خبردنا، مهدی روشنفکر در این نشست از خداد غریب‌پور خواست نسبت به تکمیل مطالعات اکتشافی در استان کهگیلویه و بویراحمد و انجام مطالعات اکتشافی عمیق‌تر در شهرستان دنا اقدام کنند.

وی خواستار فعال کردن چهار معدن سنگ تزئینی تعطیل شده در مرز استان با چهارمحال و بختیاری شد و افزود: بنا به بررسی‌های انجام شده ذخایر بوکسیت منطقه در کشور کم‌نظیر است و به دلیل خلوص بالای بوکسیت پهنه‌ی استان، این استان قابلیت تبدیل شدن به قطب بوکسیت کشور را دارد و انتظار می‌رود ایمیدرو برای مطالعات اکتشافی عمیق‌تر و بیشتر اقدام و مساعدت کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه همچنین تخصیص منابع بیشتر برای اکتشافات را ضروری دانست و بیان کرد: امیدوارم تقویت زیرساخت‌های مرتبط با معادن از جمله راه‌های دسترسی و برق‌رسانی و... به عنوان اولویت در دستور کار سازمان گسترش و‌ نوسازی صنایع معدنی ایران قرار گیرد.

روشنفکر با اشاره به اینکه سی‌سخت و دنا سنگ‌های ساختمانی با کیفیتی دارند که بدون استفاده مانده است و انتظار می‌رود دکتر غریب‌پور در این مورد با نگاه ویژه به این منطقه کمک کند. او ادامه داد: ایجاد واحدهای تولیدی همچون تولید کاغذ از آهک با توجه به ظرفیت این حوزه‌ی انتخابیه، به اشتغال‌زایی و امنیت روانی مردم کمک شایانی خواهد کرد و از شما انتظار می‌رود برای احداث واحدهای تولیدی در سال جهش تولید همکاری لازم را به عمل آورید‌.

وی تاکید کرد: انشاءالله با همت و تلاش دکتر غریب‌پور مدیرعامل ایمیدرو این درخواست‌ها با لحاظ ملاحظات زیست محیطی و نظرات کارشناسی اجرایی شود.

خداداد غریب‌پور معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و‌ نوسازی صنایع معدنی ایران به مهدی روشنفکر وعده داد که به زودی هیاتی از کارشناسان اکتشاف برای گسترش بررسی و تکمیل مطالعات معادن بوکسیت بویراحمد و دنا به منطقه اعزام می‌شوند.

وی افزود: برای کمک به معادن تعطیل و نیمه تعطیل و شروع کار توسط بخش خصوصی در مناطق دارای ظرفیت، با شرایطی به مراتب بهتر و آسان‌تر از بانک، از محل "صندوق بیمه سرمایه‌‌گذاری فعالیت‌های معدنی" آمادگی کمک به معادن استان را داریم و در این زمینه منتخب مردم می‌تواند از طرف ایمیدرو به بخش خصوصی تضمین دهد. او افزود ایمیدرو از معادن سنگ‌‌های تزئینی در شهرستان دنا به طور ویژه حمایت می‌کند.
غریب‌پور در پاسخ به روشنفکر تصریح کرد: ایمیدرو آماده‌ی همکاری کامل برای ایجاد صنایع معدنی در استان خاصه در مناطق محروم و به ویژه تولید کاغذ از سنگ است.

نام:
ایمیل:
* نظر: