به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۷۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛
وی با اشاره به بدهی ۲۰ میلیاردی بیمارستان‌های باشت و شهید جلیل یاسوج خواستار مساعدت وزارت بهداشت در این خصوص شد.

خبردنا؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد جذب نیرو، افزایش تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان دهدشت را از جمله درخواست‌های دانشگاه از وزارت بهداشت عنوان کرد.

به گزارش "خبردنا"، پرویز یزدان‌پناه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت برگزار شد گفت: خوشبختانه در همان روز‌های نخستین ورود کرونا به کشور برای مقابله با این بیماری آماده شدیم و بیمارستان شهید جلیل یاسوج با ۲۹۴ تخت به عنوان بیمارستان معین مشخص شود و بخش‌های بیمارستان را منتقل کردیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دهدشت اورژانس قدیم که ۸ سال پیش افتتاح شده بود به بخش کرونا اختصاص یافت و آموزش نیرو‌ها در دستور کار قرار دادیم.

وی عنوان کرد: در فاز بعدی تیم‌های غربالگری در سه شهرستان استان فعالیت خود را آغاز کردند و به ۹ تیم افزایش یافت و ۱۴۱ هزار نفر در ورودی‌های استان غربالگری شدند، بعد احساس کردیم نیاز به آزمایشگاه ویروس‌شناسی داریم.

این مسوول با بیان اینکه با همکاری شهرداری سوله بحران اماده کردیم، گفت: سپاه و بسیج و شهردای از ابتدا با دانشگاه همکاری کردند و ضدعفونی معابر را آغاز کردند اولین مورد استان که دانشجوی قم بود ۶ اسفند شناسایی شد.

یزدان‌پناه در ادامه با اشاره به اینکه در مرحله اول ۹۸.۲ درصد جمعیت استان غربالگری شدند، گفت: در مرحله دوم بیشترین آمار مربوط به استان است و این هم عملکرد قوی نیرو‌های بهداشتی و بسیج است.

وی با بیان اینکه تصمیم گرفتیم به جای آماده کردن تخت‌های ای. سی. یو بیماریابی فعال و شناسایی افراد آلوده را در دستور کار قرار دادیم، گفت: ۵ هزار نمونه در استان گرفته شد و ۳۲۶ نمونه مثبت اعلام شد، بیشترین مورد بیماران در یاسوج بوده و ۸ مورد مرگ براثر کرونا بوده که ۷ نفر بیماری زمینه داشتند، متوسط سن بیماران ۶۸ سال است، ضمن اینکه هیچ بیمار بدحالی در‌ای سی یو نداریم.

وی بیان کرد: از تعداد جانباختگان استان ۵ نفر مرد و ۳ نفر خانم بوده است، ۵۵ درصد بیماران مرد هستند در حال حاضر ۱۸ بیمار در بیمارستان بستری هستند.

یزدان‌پناه از آماده‌سازی ۸نقاهتگاه با ظرفیت ۳۱۰ تخت برای بیماران و تعدادی تخت هم برای کادر درمانی خبر داد و گفت: ۹۴ نفر از بیماران کرونایی بهبود یافتند، ۱۸ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۱۹۰ نفر در قرنطینه هستند و ۱۵ نفر از بهبود یافتگان در نقاهتگاه هستند میانگین سنی ابتلا به کرونا ۴۰ سال است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمک‌های نمایندگان فعلی و منتخب مردم خاطرنشان کرد: افزایش تخت‌های بیمارستانی دهدشت، جذب نیرو و افزایش تخت‌های تخصصی از مهم‌ترین مطالبات دانشگاه از وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به بدهی ۲۰ میلیاردی بیمارستان‌های باشت و شهید جلیل یاسوج خواستار مساعدت وزارت بهداشت در این خصوص شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: