به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۸۱۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: ساخت این واحدهای مسکونی با پشتیبانی مالی سازمان برنامه وبودجه انجام خواهد شد.

خبردنا: استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت شتاب بخشی ، آمادگی ، انسجام و تمهیدات لازم برای ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان این استان به عنوان هدیه دولت در چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی تاکید کرد.

۱۴ بهمن پارسال و بمناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه سه جانبه بین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه خانواده های محروم و کم بضاعت این استان به امضا رسید.

حسین کلانتری روز شنبه در نشست شورای مسکن کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه این تعداد واحد مسکونی با اولویت روستاها باید ظرف کمتر از یک سال ساخته شوند.

وی با بیان اینکه باید از این فرصت مغتنم نهایت بهره و استفاده را برد ، تصریح کرد: در صورت ساخت این واحدها می توان مجوز و اعتبار لازم برای ساخت ۲ هزار و تا ۲۵۰۰ واحد مسکونی دیگر را برای استان در سال ۱۴۰۰ از دولت گرفت.

کلانتری میزان کمک بلاعوض برای هر واحد مسکونی را افزون بر ۲۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات کم بهره با سود پنج درصد برای هر واحد مسکونی به متقاضیان اعطا خواهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: ساخت این واحدهای مسکونی با پشتیبانی مالی سازمان برنامه وبودجه انجام خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه دولت بیش از ۸۷۵ میلیارد ریال برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در استان هزینه خواهد کرد، گفت: بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات ارزان قیمت در این زمینه پیش بینی شده است.

وی این واحدهای مسکونی را هدیه ویژه دولت در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مردم وفادار و قدرشناس این استان دانست و از حوزه معاونت عمرانی و سایر متولیان امر خواست که ساخت این واحدها به صورت عادلانه در همه بخش ها و شهرستان های استان هر چه سریعتر انجام شود.

کلانتری یادآور شد: هم اینک بر اساس توزیع جمعیتی و شهرستانی حدود ۸۰۰ واحد در شهرستان بویراحمد، ۷۰۰ واحد در کهگیلویه، باشت و گچساران هر کدام  ۳۰۰ واحد،۴۰۰ مورد شهرستان دنا، و شهرستان های چرام و لنده نیز هر کدام ۱۵۰ واحد پیش بینی شده است.

وی گفت: ۷۰۰ واحد دیگر نیز باقی مانده که به ضرورت و تشخیص اداره کل مسکن و شهرسازی و حوزه معاونت عمرانی استانداری بین قشرهای مختلف و افراد کم بضاعت از جمله حوزه های علمیه توزیع خواهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ بهانه ای برای کم کاری و ایجاد موانع در ساخت این واحدهای مسکونی که با پشتوانه و حمایت ویژه دولت و سازمان برنامه و بودجه در استان ساخته خواهد شد پذیرفتنی نیست.

وی گفت: در صورت ادامه روند بیماری کرونا نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز ساخت این واحدها باید ادامه یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: