به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۸۲۶
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

خبردنا: مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تاکید دارد این تیم به هیچ عنوان دولتی نشده و سندی در این باره وجود ندارد.

کاظم اولیایی درباره پیدا شدن سند باشگاه تاج اظهار کرد: یک اشتباهی که پیش آمده، این است که به اصل و اساس باشگاه تاج توجهی نشده و آن، وقف بودن باشگاه تاج است.

به گزارش خبردنا، او ادامه داد: فتوای حضرت امام(ره) این است که موقوفات باید به قوت خود باقی بماند، حتی اگر کافر آن را وقف کرده باشد و این یک نظر فقهی از سوی حضرت امام است. وقتی حضرت امام نظر فقهی و حکم حکومتی‌شان بر این است که موقوفات به قوت خود باقی بماند، نتیجه این است که باشگاه استقلال هم وقف بوده و دولتی نیست. ضمن اینکه اینکه اساسنامه آن هم موجود است و سند آن هم این روزها از ثبت شرکت‌ها بیرون آمده است.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه سازمان فرهنگی ورزشی تاج از نظر قانونی و حقوقی در ثبت شرکت‌ها وجود دارد، ابراز کرد: در بحث املاک باشگاه هم یک اشکال ساختاری وجود دارد. بعد از آنکه که انقلاب شد، شورایی به نام شورای انقلاب داشتیم که در مسائل فوری تصمیم‌گیری می‌کرد. درمورد باشگاه‌ها هم یک قائم مقامی که در ابتدای سازمان تربیت بدنی داشتیم و نیازی هم نیست نام آن برده شود، سریعا یک نامه‌ای به شورای انقلاب نوشت که باشگاه‌ها دولتی شوند؛ شورای انقلاب هم آن مقطع این موضوع را تایید کرد که تمام باشگاه‌ها دولتی یا به اصطلاح، ملی شوند.

اولیایی یادآور شد: بعد از آنکه نخستین دوره مجلس تشکیل شد، باز هم با حکم حکومتی حضرت امام، رهبر کبیر انقلاب فرمودند که تمام مصوبات شورای انقلاب باید به مجلس بیاید و تبدیل به قانون و اجرا شود. این موضوع(باشگاه تاج) به مجلس نیامد و الان هیچ قانونی دال بر اینکه باشگاه استقلال دولتی است، هیچ‌کس ندارد؛ اگر کسی یا همان طور که آقای هاشمی‌طبا عنوان کرده‌اند، سندی دارند، بیاورند. لطفا اگر کسی سندی دارد که باشگاه استقلال دولتی شده، منتشر کند.

او با بیان اینکه آن مصوبه در ابتدای انقلاب تبدیل به قانون در مجلس نشده است، عنوان کرد: یکی از دلایل مصوب نشدن آن هم همین موضوعاتی است که الان اختلافی بین فتح‌الله‌زاده و واعظ وجود دارد؛ آقای واعظ می‌گوید در قانون زمین شهری تصویب شده که زمین‌های موات را به بخش خصوصی بدهند. اگر باشگاه استقلال را بخش دولتی بدانیم، پس نباید به استقلال زمین می‌دادند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال عنوان کرد: من اثبات می‌کنم که باشگاه استقلال را در همین ثبت شرکت‌ها، در سال ۶۹ به‌عنوان موسسه فرهنگی ورزشی تاج به شماره ثبتی ۴۰۴۵ به ثبت رساندم که این موسسه عام المنفعه است، نه اینکه سهامی به افراد داده شود.

اولیایی تاکید کرد: اگر زمینی داده شده، به موسسه فرهنگی ورزشی استقلال ایران به شماره ثبت ۴۰۴۵ که موسسه عام المنفعه غیر دولتی بود، داده شده است؛ این موضوعی که گفتم، پاسخ آقای واعظ آشتیانی است.

او تصریح کرد: بعدها نمی‌دانم از کجا ادعا شده که این شرکت دولتی است؛ شرکت دولتی باید مصوبه دولت را داشته باشد و مصوبه دولت باید تبدیل به قانون شود و به شورای نگهبان برود. یکی از اصولی که حقوقدانانِ قانون اساسی مصوبات را رد می‌کنند، این است که دولت بزرگ می‌شود؛ یعنی هر چیزی که دولت بخواهد تاسیس و خودش را بزرگ کند، حقوقدانانِ قانون اساسی جلوی آن را می‌گیرند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ادامه داد: از باشگاه استقلالی که آقایان ثبت می‌کنند و سهام‌اش را به آقایان فتح‌الله‌زاده، مرحوم پورحیدری و ... دادند و به نوعی بین آنها تقسیم کردند و با دستورالعمل شرکت‌های مختلف ثبت شد، هیچ منبع و مرجع قانونی ندارد و در کل، هیچ مستندی از آن نداریم.

اولیایی تاکید کرد: کسانی که می‌گویند باشگاه استقلال دولتی است، سندش کجاست؟ کجا و چه زمانی دولت مصوب کرده که باشگاه استقلال دولتی باشد؟ باشگاه استقلال دارای استادیوم دیهیم، باشگاه تنیس و ... هست.

او اضافه کرد: وقتی می‌خواهند سرمایه و سهام استقلال را بالا ببرند، یک منطقه مستهلک و معیوب مرغوبکار که واگذار شده و مانند خرابه است را به‌عنوان دارایی باشگاه استقلال می‌گویند

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال یادآور شد: بخشی از اموال باشگاه دراختیار شرکت توسعه است و با دستور وزیر به آنها داده شده است! دفتر مرکزیِ خود باشگاه استقلال که الان دو اداره کلِ تربیت بدنی و سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در آن است، برای باشگاه تاج است.

اولیایی تصریح کرد: اگر مطبوعات بخواهند به‌صورت هماهنگ از منافع ملت دفاع کنند و باشگاه مردمی عام المنفعه داشته باشیم، سخت نیست و این مسائل می‌تواند به دیوان عدالت اداری ارجاع شود.

او با بیان اینکه ما نیاز به باشگاه‌های غیر دولتی داریم، گفت: همانطور که الان خودِ فدراسیون مشکل دارد، باشگاه‌های ما نیز نباید به دولت بچسبند چون دولت‌ها باشگاه دارهای خوبی نیستند. یک زمانی دولت، پولِ مُفت نفت داشت، اما الان این پولِ مفت را ندارد و به دوش مردم افتاده است.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با بیان اینکه اجازه دهند باشگاه به صورت باشگاه بماند، ابراز کرد: اگر قانونی تصویب می‌کنند که هیچ‌گونه وجوه دولتی نباید به باشگاه‌ها پراخت شود، اتفاق خوبی است ولی از طرف دیگر باید حقوق باشگاه را هم به رسمیت بشناسند. باشگاه ها در یک جهت نیستند و تصمیمات مقطعی برای آن می‌گیرند.

اولیایی ادامه داد: ۹ سال قبل طرح جامع باشگاه‌ها به وسیله ۱۶ نماینده مجلس مطرح شد ولی رئیس مجلس گفت طرح نیاز به چکش‌کاری دارد و از ۹ سال پیش طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس رفته تا اصلاح شود که بعد از این همه سال هنوز نتیجه‌ای نداشته و در همان جا است.

او عنوان کرد: ما در ورزش نیاز به لایحه داریم، نه طرح؛ یعنی دولت نیازمندی‌های ورزش را تعریف کند، نه نماینده مجلس، اما ما از سوی دولت هیچ لایحه‌ای را به مجلس نفرستادیم و این یک مشکل است.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال ابراز کرد: آقای تقی‌زاده که مسؤول خصوصی‌سازی است، بارها عنوان کرده که حدود ۲۰ جلسه برای خصوصی‌سازی باشگاه‌ها گذاشتیم. بنده از ایشان می‌خواهم یک میزگردی بگذارند و دو مدیر کوچک مثل من را هم دعوت کنند تا طرح‌های خودمان را ارائه دهیم و دو طرف حرف‌های هم را بشنوند.

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: