به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۴۹۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
وکیلی هم اکنون نماینده تهران است که در دوره بعدی مجلس حضور نخواهد داشت . وی از نماینده های حامی دولت بود که حتما مسئولیت مهمی را عهده دار خواهد شد .

خبردنا : مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) بزودی تغییر می کند .

به گزارش " خبردنا "، دکتر سید " ضیاء هاشمی " مدیرعامل ایرنا بزودی بعنوان رایزن فرهنگی ایران در سوئد مشغول به خدمت خواهد شد و صندلی خبرگزاری رسمی کشور را به فرد دیگری خواهد داد .

هاشمی سرپرستی وزارت علوم و معاونت فرهنگی این وزارتخانه را در دولت اول روحانی عهده دار بود .

هاشمی در 10 دی ماه 1396 عهده دار مدیریت ایرنا شده بود .

رايزن فرهنگي براي ترويج و توسعه فرهنگ آن كشور در كشور مقصد تعريف مي‌شود كه وظيفه دارد كشور مبدأ را به مردم كشور هدف بشناساند و جلو تخريب چهره فرهنگي آن كشور را نزد مردم و مسئولان بگيرد. انتقال فرهنگ و ايجاد پل‌هايي براي تعامل و تبادل فرهنگي از وظايف رايزني فرهنگي است كه در اين ميان چهره‌هاي هنري، فرهنگي و هويت فرهنگي كشور مقصد توان ظهور و بروز جهاني پيدا مي‌كند.

برخی خبرهای تایید نشده حاکی از آن است که "محمد علی وکیلی " نماینده تهران در مجلس که چهره ای رسانه ای است از گزینه های جدی مدیریت ایرنا پس از هاشمی است .

وکیلی هم اکنون نماینده تهران است که در دوره بعدی مجلس حضور نخواهد داشت . وی از نماینده های حامی دولت بود که حتما مسئولیت مهمی را عهده دار خواهد شد .

وکیلی اولین گزینه ایرنا در دولت اول روحانی بود که به دلایل مختلف به این صندلی نرسید  و پس از آن در انتخابات بعنوان نماینده تهران انتخاب شده بود . 

برخی گزارش های رسیده به " خبردنا " نشان می دهد که علاقه وکیلی به حضور در منطقه آزاد کیش است و البته برخی وی را گزینه جدید ایرنا بعنوان تریبون اصلی دولت می دانند .

باید روزها را به انتظار نشست تا تحولات و لابی ها چه سرنوشتی را رقم خواهد زد .

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لودابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
3
0
اینا که بدرد استان نمیخورند هیمن خوبه که برن خارج وکیش حالشو ببرن
اصلاح طلب قدیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
3
0
ایرنا هرکی باشد چه دردی را درمان می کند هر کسی می خواهد باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: