به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۴۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
کلانتری ابراز کرد: واحد‌های خسارت دیده در قالب بازآفرینی شهری چه واحد‌های روستایی و چه شهری اعتبارات تخصیص داده می‌شود.

خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با هیات همراه از بافت فرسوده دوگنبدان و جنگل های آتش گرفته گچساران بازدید به عمل آورد.

به گزارش"خبردنا"، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بافت فرسوده دوگنبدان که برخی از منازل مسکونی در این بافت بر اثر زلزله روز گذشته خسارت به آن‌ها وارد شده است بازدید به عمل آورد.

در حاشیه این بازدید حسین کلانتری اظهار کرد: ۶ محله از جمله محله‌های لبنان، کیامرثی، سادات، پربالی و خیابان امینی محله بافت فرسوده دوگنبدان محلات هدف طرح بازآفرینی شهری هستند.

وی با بیان اینکه در طرح بازآفرینی شهری تعداد ۳ هزار واحد نوسازی خواهد شد، افزود: تاکنون ۱۳۰۰ واحد در بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا پایان امسال تعداد ۲ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان مقاوم سازی و بازآفرینی می‌شود، گفت: هم اکنون تعداد ۶۰۰ واحد منزل مسکونی در مرحله احداث، تشکیل پرونده هستند.

کلانتری در ادامه با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی واحد‌های مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص داده شده است، گفت: امسال ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود کم درصد و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض تخیص داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به زلزله شدید روز گذشته شهرستان گچساران گفت: در این زمین لرزه ۱۰ الی ۴۰ درصد به واحد‌های مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان و روستا‌ها خسارات وارد شده است.

کلانتری ادامه داد: خوشبختانه این زمین لرزه تلفات جانی نداشته و تنها ۱۶ نفر به مراکز درمانی گچساران مراجعه که تعداد ۱۵ نفر سرپایی مداوا و تنها یک مورد شکستگی دست بوده است.

وی ادامه داد: پس از وقوع زلزله در همان ساعات اولیه ۱۲ تیم ارزیاب از سوی ستاد بحران برای ارزیابی خسارات به شهرستان گچساران اعزام شدند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در این زمین لرزه به تعداد یک هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد که خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت و مصوبه دولت و ابلاغیه بانک مرکزی در زمینه نوسازی بافت فرسوده تسهیلات آن‌ها آماده پرداخت است.

کلانتری ابراز کرد: واحد‌های خسارت دیده در قالب بازآفرینی شهری چه واحد‌های روستایی و چه شهری اعتبارات تخصیص داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زلزله روز گذشته شهرستان عمدتا خسارت به واحد‌های مسکونی روستا و مناطق شهری در بافت فرسوده وارد شده که برای مقاوم سازی این واحدهامشکل تامین اعتبارات و تسهیلات نداریم.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: