به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۵۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
ظرفیت محلی ومردم و جوانان با آنکه با تعصب و غیرت وارد این عرصه شدند پاسخگوی این آتش سرکش نیست.

خبردنا: حال اینروز‌های زاگرس خوب نیست. امروز زاگرس زبانه میکشد و طبیعتش قربانی میشود، زاگرس شعله میکشد و بلوط هایش؛ پرنده و جرنده اش زنده زنده میسوزد تاشاید آنانی که بنام زاگرسیان مقیم مرکز تشکل ثبت می‌کنند و با این نام خوشنام نقشه راه سیاسی تعریف می‌کنند  در حاشیه نام و نان خویش احساس مسئولیت بیشتری کنند تا شاید مدیران مرتبط کشوری متوجه شوند که همه جای ایران سرای من است، بی شک زاگرس با بلوط هایش همواره اسطوره استقامت در طول تاریخ و در عرض جغرافیا بوده است.
 
آقای استاندار؛ زاگرس نماد غیرت قوم بزرگی هست که همیشه ودر همه شرایط با دادن جان خود پای ایران عزیز ایستاده تا مبادا متری از این خاک جولانگاه دشمنان باشد.
 
بی تردید باید تمام کسانی که در این حادثه مقصر هستند ویا کم کاری کردند حتما بابت هر درخت بلوطی که سوخت وخاکسترشد پاسخگوی این نسل و نسل‌های آینده باشند که البته مدعی العموم دستگاه قضاست، مگر غیر از این است که وقتی در فضای آلوده شهر‌ها خسته و بی رمق میشویم طبیعت و جنگل‌ها به ما رمق می‌دهند اکنون نگذاریم آن کرانه جذاب خود بی رمق شود؛ زاگرس اگر چه خودش جنسش از سنگ وخاک هست، ولی درختان بلوطش هرکدام حکم یک انسان زنده را دارند.
 
ظرفیت محلی ومردم و جوانان با آنکه با تعصب و غیرت وارد این عرصه شدند پاسخگوی این آتش سرکش نیست  بلکه ضرورت ورود سریع مدیران ملی و ظرفیت ملی به این مهم اجتناب ناپذیر است.

 زاگرس پاره تن ایران زمین است و برای همه ایرانیان اسطوره استقامت وبلوط هایش نماد زندگی و زنده بودن هستند؛ طبیعت، جنگل‌ها، کوه‌ها، رودخانه ها، گونه‌های گیاهی؛ پرندگان، کبگ‌های خوشخرام، انواع حیوانات کوهی، جذابیت‌های خدادادی،   این همه زیبایی‌های پایان ناپذیر را نگذاریم شعله‌های وحشی آتش به پایان برساند،   مهمتر آنکه با بهره گیری از آخرین تکنیک‌های پیشگیری و تکنولوژی ضرورت تدبیر برای تکرار نشدن چنین فاجعه‌ای و نیز تمرکز بر بازآفرینی با اختصاص بودجه الزامی عقلانی و فوری است؛ اکنون همه باید برای خاموش شدن این آتش بر خرمن اکوسیستم که بنا به هر دلیل روشن شده وبازگشت آرامش باجان ودل و با نگاهی جهادی با ظرفیت ملی و محلی  وارد میدان شویم هر چه زودتر بهتر، چون خیلی زود دیر میشود.
 
اسفندیار آزاده عروه
دکترای جامعه شناسی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
1
0
درود بر دکتر انشاالله آنهایی که به اسم زاگرس دارن تشکل سیاسی ثبت میکنند روسیاه بشن
نام:
ایمیل:
* نظر: