به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۵۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
خبردنا: ثبت نام طرح فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا همچنان ادامه دارد و اگر تمایل به ثبت‌نام دارید، می‌توانید تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴ خردادماه در این طرح شرکت کنید. این طرح از زمان آغاز تا حالا تغییراتی داشته. اولا دیگر لازم نیست چک صیادی به نام خودتان داشته باشید و از طرف دیگر هزینه لازم برای شرکت در قرعه کشی حذف شده است.
 
به گزارش فرارو، پیش از این باید نصف هزینه خودرو را در هنگام پیش‌ثبت‌نام پرداخت می‌کردید، اما با تغییرات به وجود آمده، کل هزینه خرید خودرو بعد از برنده شدن در قرعه‌کشی از شما دریافت خواهد شد. موعد تحویل خودرو‌ها سه ماه آینده اعلام شده و همچنان شروطی مثل نخریدن خودرو در ۳۶ ماه گذشته و نداشتن پلاک فعال برای شرکت در این طرح پابرجاست. قیمت‌های در نظر گرفته شده برای هر خودرو در طرح‌های فروش فوق العاده بر اساس قیمت مصوب کارخانه است که بین ۲۵ تا ۴۳ درصد کمتر از قیمت روز بازار محاسبه می‌شود.

پژو پارس؛ ۴۱ درصد زیر قیمت بازار

ایران خودرو پژو پارس TU۵ را با قیمت مصوب ۷۹ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان می‌فروشد. باید توجه داشته باشید که این خودرو در بازار آزاد حدود ۱۳۶ میلیون تومان قیمت دارد و اگر کسی در طرح فروش فوق‎‌العاده پژو پارس شرکت کند، خودرو را حدود ۴۱ درصد کمتر از قیمت بازار می‌خرد. پیش از این قیمت مصوب پژو پارس LX با موتور TU۵ حدود ۷۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که در طرح جدید تقریبا یک و نیم میلیون افزایش داشته است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲؛ ۳۸ درصد زیر قیمت بازار

بر اساس آخرین اطلاعات از وضعیت بازار آزاد، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تا ۱۱۶ میلیون تومان در این بازار فروخته می‌شود. قیمت مصوب در نظر گرفته شده برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در طرح فروش فوق العاده ۷۱ میلیون و ۶۴۶ هزار تومان است و اگر بعد از ثبت نام در طرح فروش فوق العاده، برنده قرعه‌کشی باشید می‌توانید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را ۳۸ درصد زیر قیمت بازار آزاد تحویل بگیرید. قیمت مصوب این خودرو در طرح‌های قبلی حدود ۶۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که اخیرا حدود سه میلیون تومان افزایش داشته است.

پژو ۴۰۵ SLX؛ ۴۳ درصد زیر قیمت بازار

پژو ۴۰۵ SLX با قیمت مصوب ۶۸ میلیون و ۳۹۶ هزار تومانی، دیگر محصول ایران خودرو است که در طرح فروش فوق العاده عرضه می‌شود. آخرین اطلاعات از بازار آزاد نشان می‌دهد قیمت این محصول حدود ۱۲۰ میلیون تومان است که نشان از اختلاف ۵۲ میلیونی بازار و کارخانه دارد. کسانی که در طرح فروش فوق العاده شرکت می‌کنند، پژو ۴۰۵ SLX را ۴۳ درصد زیر قیمت بازار می‌خرند.

رانا؛ ۳۰ درصد زیر قیمت بازار

به گزارش فرارو، در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو رانا ۷۵ میلیون و ۴۸ هزار تومان قیمت‌گذاری شده. آخرین اطلاعات از بازار آزاد نشان می‌دهد نمایشگاه‌دار‌ها این محصول را با قیمت ۱۰۷ میلیون تومان می‌فروشند. با این حساب می‌توان گفت قیمت مصوب کارخانه حدود ۳۲ میلیون ارزان‌تر از قیمت بازار آزاد است و خریداران ۳۰ درصد کمتر هزینه خواهند کرد.

تیبا؛ ۲۷ درصد زیر قیمت بازار

تیبا در طرح فروش فوق العاده سایپا با قیمت مصوب ۵۴ میلیون و ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود. در طرح‌های قبلی قیمت مصوب تیبا صندوق‌دار حدود ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شد که این رقم اخیرا ۱۱ میلیون افزایش داشته. بازاری‌ها تیبا صندوق‌دار را حدود ۷۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کنند و این یعنی خرید خودرو از کارخانه ۲۷ درصد کمتر خرج دارد.

تیبا ۲؛ ۲۷ درصد زیر قیمت بازار

اطلاعیه سایپا درباره طرح فروش فوق العاده عید فطر نشان می‌دهد قیمت مصوب تیبا ۲ هاچ‌بک ۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده. این خودرو در بازار حدود ۸۳ میلیون تومان است و ۲۲ میلیون گران‌تر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود. این یعنی کسانی که از کارخانه ماشین می‌خرند، ۲۷ درصد کمتر هزینه می‌کنند. قبلا قیمت مصوب کارخانه برای تیبا ۲ حدود ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.

ساینا؛ ۲۵ درصد زیر قیمت بازار

قیمت در نظر گرفته شده برای ساینا در طرح فروش فوق العاده خودرو‌های سایپا ۶۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است. پیش از این قیمت مصوب ساینا در طرح‌های فروش ۵۶ میلیون تومان بود. قیمت روز ساینا در بازار آزاد به حدود ۸۳ میلیون تومان رسیده و هم‌قیمت با تیبا ۲ خرید و فروش می‌شود. این مورد نشان می‌دهد خرید خودرو از کارخانه به جای بازار آزاد صرفه‌جویی ۲۵ درصدی به همراه دارد.

وانت پراید؛ ۳۳ درصد زیر قیمت بازار

ارزان‌ترین محصول سایپا در طرح فروش فوق العاده سایپا ۱۵۱ یا همان پراید وانت است که با قیمت مصوب ۴۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود. آخرین اطلاعات از بازار آزاد نشان می‌دهد قیمت وانت پراید حدود ۷۲ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود؛ و خرید آن از کارخانه ۳۳ درصد به‌صرفه‌تر است. پیش از این قیمت مصوب پراید وانت حدود ۴۰ میلیون تومان بود که اخیرا هشت میلیون افزایش پیدا کرده است.

قیمت دیگر محصولات سایپا در طرح فروض فوق العاده

سایپا قیمت مصوب نیسان دوگانه‌سوز آپشنال را در طرح فروش فوق العاده خود ۱۰۷ میلیون تومان اعلام کرده. ۱۵۶ میلیون تومان، قیمت مصوب در نظر گرفته شده برای نیسان دیزل است و پیکاپ دو کابین ریچ یکی دیگر از محصولاتی است که سایپا در طرح فروش فوق العاده عرضه می‌کند. قیمت در نظر گرفته شده برای آن ۲۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.
نام:
ایمیل:
* نظر: