به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۶۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
وی گفت: تمامی امورات از جمله آموزش ها، دید و بازدید، خریدها و سایر امور از طریق برخط انجام گرفت که این خود تحولی در ارتباطات نوین در کشور است.

خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با معاون وزیر ارتباطات خواهان پی‌گیری و رفع مشکلات استان در حوزه زیرساخت ارتباطی شد.

به گزارش "خبردنا" استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیداری که با معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور مدیرکل فناوری اطلاعات استان و مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت در استانداری  داشت بر تسریع در ارائه اینترنت پرسرعت به روستاهای استان و تامین تجهیزات مخابراتی مورد نیاز استان تاکید کرد.

حسین کلانتری در این دیدار سرعت بخشی و اجرای فیبر نوری کاکان و سی‌سخت و اجرای فیبر پشتیبان برای شهرستان لنده، شهرهای لیکک، مارگون و لوداب را از اولویتهای این حوزه دانست و از معاون وزیر خواست تلاش شود این اقدامات که از مهمترین مطالبات مردم این شهرها و بخش‌هاست ،به زودی انجام شود.

کلانتری کمک به توانمندسازی پارکهای علم و فناوری و دانشگاه های استان برای توسعه کسب و کارها و استارتاپ ها و همچنین کمک به راه اندازی مشاغل فناورانه را مهم ارزیابی کرد.

استاندار با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا، فضای جدیدی در اقتصاد به وجود خواهند آورد،گفت: خلق ایده، کارآفرینی، کسب و کارهای متنوع جدید و مبتنی بر فناوری‌های نوآورانه می‌تواند فرصتی مغتنم برای رشد هر چه بیشتر در اقتصاد ایجاد کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آتش سوزی های اخیر در برخی مناطق و نقاط استان و میزان خسارات ناشی از آن اشاره کرد و افزود: استفاده از فناوری های نوین از جمله اینترنت اشیاء و پایش تصویری و پهباد برای پایش آتش سوزی جنگل ها و مراتع، می تواند کمک شایانی به سرعت بخشی برای مهار آتش و اطفای حریق و کاهش چشمگیر خسارات احتمالی باشد.

 معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات نیز در این دیدار از  افزایش زیرساخت های حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات در شرایط بیماری کرونا در کشور خبر داد و گفت: تمامی امورات از جمله آموزش ها، دید و بازدید، خریدها و سایر امور از طریق برخط انجام گرفت که این خود تحولی در ارتباطات نوین در کشور است.

هاشمی افزود: در اقدامی داوطلبانه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دسترسی به سامانه های آموزش بر خط دانشگاه ها در کشور رایگان شد.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان و به ویژه شبهای قدر سه میلیون نفر به سامانه های برخط متصل شدند و در در شرایط بیماری کرونا نیز ترافیک مورد استفاده اینترنت و شبکه ملی اطلاعات در کشور  دو برابر شد.

معاون وزیر ارتباطات به توانمندی ها و پتانسیل فرزندان استان اشاره کرد و گفت : یکی از هشت شرکت مورد تقدیر در نمایشگاه الکامپ از استان کهگیلویه و بویر احمد بوده است که این خود نمایانگر این توانمندی ها و استعدادهای درخشان است.

هاشمی نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها را از اولویتهای مهم دولت برشمرد و گفت: تا پایان سال جاری همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: