به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۶۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
دادستان شهرستان کهگیلویه:
دادستان شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد به خبر منتشره دستگیری و بازداشت عاملان آتش سوزی ارتفاعات حفاظت شده خائیر این شهرستان واکنش نشان داد.

به گزارش خبردنا از یاسوج،" عبدالله سعادتیان " دادستان عمومی  و انقلاب شهرستان کهگیلویه گفت: در ارتباط با آتش‌سوزی کوه خائیز ، تاکنون هیچ فردی دستگیر نشده که با قید وثیقه آزاد شده باشد.

 وی باتشریح اقدامات صورت گرفته جهت شناسایی عامل یا عاملان آتش سوزی ارتفاعات حفاظت شده خائیر در شهرستان های بهبان استان خوزستان و کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت:" با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان تماس گرفتم و موضوع را پیگیری کردم که آن مقام قضایی در جواب اظهار داشت،" شایعه دستگیری 2 خانواده در این زمینه صحت ندارد."

وی افزود: داستان بهبهان گفت که با دستور قضایی به مرجع انتظامی، آن خانواده ها در مرجع انتظامی حاضر  و  هرگونه درگیری بین خودشان را تکذیب کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهگیلویه گفت: هر زمان  که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد دلیل قانع کننده و مستنداتی در این رابطه داشته باشند اقدام می کنیم.

سعادتیان با بیان اینکه آتش‌سوزی از حوزه قضایی شهرستان بهبهان آغاز و وارد حوزه شهرستان کهگیلویه شد، ادامه داد: بخش جنوبی کوه خائیز اگرچه در شهرستان بهبهان است اما اقدامات قضایی برای پیگیری تخلفات در حوزه منابع طبیعی  را اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه قضایی بهبهان انجام می دهد.

به گزارش خبردنا از یاسوج، منطقه خائیز در حوزه استحفاظی شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه و بهبهان با مساحتی معادل ۳۳ هزار هکتار در سال ۷۷ در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت .

 این منطقه با ویژگی های طبیعی تپه های ماهوری، کوهستانی و صخره ای با بارش سالیانه حداقل ۲۵۰ و حداکثر ۶۷۰ میلی متر و ارتفاع یک هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا در محدوده گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

بر اساس سرشماری سالانه حیات وحش، شمار گونه های جانوری منطقه حفاظت شده خائیز یکی از زیستگاه های منحصر بفرد کل و بز کشور از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار است.

آتش سوزی در روز هفتم خردادماه امسال بمدت پنج روز بخشی از این منطقه حفاظت شده را به خاکستر تبدیل کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: