به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۵۶۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
فیلی خبر داد:
فیلی افزود: برای اجرای این پروژه باید وزارت نفت اقدام عملیاتی کند که متاسفانه هیچ اتفاقی در این ارتباط رخ نداده است.

خبردنا: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی و راکد بودن سه پروژه مهم و حیاتی ملی در حوزه‌های زیرساختی و اقتصادی در این استان خبر داد.

عزیز فیلی"خبردنا"، اظهار داشت: سه پروژه مهم و حیاتی ملی در حوزه‌های زیرساختی و اقتصادی در شهرستان بویراحمد شامل پروژه راه آهن «اقلید _ یاسوج»، میدان گازی مختار و پالایشگاه پتروشیمی بویراحمد به صورت کامل راکد است.

وی با بیان اینکه متاسفانه پروژه ملی راه آهن اقلید _ یاسوج به‌دلیل کمی اعتبارات اکنون به صورت کامل راکد و هیچ فعالیت عمرانی در این پروژه انجام نمی‌گیرد، عنوان کرد: یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه نیاز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه از سمت اقلید حدود ۲۳ درصد بوده و در حوزه جغرافیایی استان هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است.

فیلی از بلاتکلیفی پروژه میدان گازی مختار بویراحمد نیز اظهار تاسف کرد و افزود: برای اجرای این پروژه باید وزارت نفت اقدام عملیاتی کند که متاسفانه هیچ اتفاقی در این ارتباط رخ نداده است.

وی بیان کرد: اعتبارات این پروژه هم، چون فراملی است توسط وزرات نفت اعلان می‌شود، اما اکنون می‌گوییم که هیچ اتفاق خاصی برای اجرایی شدن این پروژه در بویراحمد رخ نداده است.

وی با اظهار تاسف از اینکه پروژه مهم و حیاتی پالایشگاه پتروشیمی مارگون بویراحمد نیز به دلیل معارضان گسترده محلی و اعتراضات زیست محیطی به طور کامل تعطیل شده است، ادامه داد: متاسفانه این پروژه هم مانند پروژه‌های راه آهن اقلید _ یاسوج و میدان گازی مختار بلاتکلیف است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتبارات مورد نیاز این پروژه نیز قرار بود از محل فاینانس خارجی تامین شود، اما بدلیل قضایی شدن پرونده و مشکلاتی که در ادامه مسیر پروژه پیش آمد اکنون تعطیل است.

فیلی گفت: اعتبار این پروژه به دلیل مشارکت سرمایه گذاری داخلی و فاینانس خارجی نامعلوم، اما اکنون پرونده زیست محیطی برای آن تشکیل شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: