به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۵۷۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۷
نمایندگی قایم به شخص است یعنی هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند کس دیگر را به جای خود به مجلس بفرستد.
خبردنا: جمعی از دانشگاهیان استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال نامه‌ای خطاب به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تحقیق نارضایتی شدید خود از رفتار غیرمنصفانه و دوگانه مجلس در بررسی اعتبارنامه نمایندگان انتقاد و خواستار تایید اعتبارنامه نماینده شریف گچساران و باشت آقای غلامرضا تاجگردون شدند.
 
به گزارش"خبردنا" متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله العلی العظیم
نمایندگان محترم دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید در هفته‌های اخیر و همزمان با شروع به کار مجلس جدید موضوع بررسی اعتبارنامه ی، جناب آقای غلام رضا تاجگردون نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه گچساران و باشت در صدر اخبار کشور قرار گرفته است.

مستحضرید که مجلس شورای اسلامی، نماد دموکراسی و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و عموم نمایندگان باید در برنامه‌ریزی و سیاست گذاری‌های کلان جامعه، احاطه لازم را داشته باشند. اشراف بر مسایل کلان مملکت، برخورداری از هوش، ذکاوت و درایت سیاسی، قوه تشخیص بالا، قدرت تجزیه و تحلیل مسایل، حوصله، توانایی و سواد پرسشگری و دست­یابی و مطالعه اطلاعات، به همراه مشاوران خوش فکر، با درایت و صاحب نظر، از ویژگی­‌هایی است که انتظار می‌رود در یک نماینده مجلس در حد قابل قبول وجود داشته باشد.
 
اما آن چه که در این دوره جای حیرت دارد؛ تلاش جمعی از نمایندگان وفعالان رسانه‌ای و حتی اشخاصی در دولت بدون اطلاع و اشراف کافی از خدمات و محبوبیت غلامرضا تاج گردون و تلاش‌های وی در راستای محرومیت زدایی در استان کهگیلویه و بویر احمد هجمه عظیمی را برای زیر سوال بردن همه زحمات ایشان به کار بسته اند بهانه نوشتن این مرقومه شد، فشار شدید برای رد اعتبار نمایندگی یکی از متخصص‌ترین و شایسته‌ترین فرزندان این مرز و بوم که سعی دارند جایگاه ایشان را در نزد افکار عمومی متزلزل کنند.

این روز‌ها در حالی بر طبل عدم تایید اعتبار آقای تاجگردون می‌کوبند که پیش از این، صلاحیت ایشان توسط شورای محترم نگهبان به عنوان اهرم نظارتی قانون با دقت و حساسیت ویژه بررسی و تأیید شده است و به موجب همین تاییدیه، وی وارد صحنه انتخابات شد و در نهایت با اختلاف معناداری به عنوان منتخب مردم گچساران و باشت انتخاب شد. کسب بیش از۵۰ درصد آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، علی رغم تنوع قومیتی و کاندیدا‌های مختلف از طوایف مختلف و مشارکت پایین‌تر نسبت به ادوار گذشته نشان از مقبولیت بالای ایشان در بین مردم است و اگر حضور ایشان نبود قطعا مشارکت بسیار پایین تری حاصل می‌شد.
 
استدلال غیرمنطقی مجلسیان در رای گیری مجدد در صحن مجلس با توجه به آگاهی مردم و فضای رسانه‌ای موجی از نا امیدی و سرخوردگی در بین موکلین بوجود آورده است.. قیاس مع الفارق یکی از نمایندگان در اینکه نمایندگی قایم به شخص است در این موضوع، تایید اعتبارنامه سایر نمایندگان در شعب را مخدوش می‌کند. نمایندگی قایم به شخص است یعنی هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند کس دیگر را به جای خود به مجلس بفرستد. مطابق آیین نامه داخلی مجلس و ایراد شورای نگهبان و رویه وعرف مجالس قبل پس از تایید اعتبارنامه هر کدام از نمایندگان در شعبه، در صحن علنی مجلس فقط قرائت واعلام می‌گردد نه رای گیری.
 
چه بسا اگر قرار بر رای­ گیری پس از تایید در شعبه بود بایستی برای همه نمایندگان رای­ گیری صورت می­پذیرفت، ولی در مجلس جدید نیز بجز برای آقای تاجگردون برای هیچ یک از منتخبین دیگر این اقدام صورت نگرفت تا این شائبه در بین نخبگان لر زبان و عشایر نیز قوت یابد که سقف رشد سیاسی ایشان محدود است و اگر کسی از این قوم پر افتخار و کهن با تلاش خود به جایگاهی برسد اجازه رشد بیشتر به او داده نخواهد شد. همچنین رویه جدید مجلس و ریاست آن که خلاف تصمیم هیات رئیسه بوده، شائبه برخورد سیاسی با منتخب مردم گچساران و باشت که از قضا در مجلس از طیف اقلیت حاضر در مجلس است را بالا برده و با شعار‌های منتخبین جدید همخوانی ندارد.
 
مردم محروم گچساران و باشت که بر روی مخازن طلای سیاه زیر خط فقر و در سایه فلاکت موروثی گذران زندگی می­کنند و با انواع و اقسام بلایا و مشکلات میادین نفتی دست و پنجه نرم می­کنند با انتخاب آقای تاجگردون و رای حداکثری به ایشان امید داشتند که شهر و دیارشان که در مسیر توسعه حداقلی قرار گرفته بود از ریل توسعه خارج نشود. امید مردم و نخبگان گچساران و باشت و استان کهگیلویه و بویراحمد به تلاش­های خالصانه آقای تاجگردون بوده که بسا این استان زرخیز، ولی محروم را از این محرومیت کشنده نجات دهد.

حال ما جمع کثیری از دانشگاهیان استان کهگیلویه و بویراحمد از نمایندگان روشن بین، با تدبیر و عادل مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت جدی از آقای غلامرضا تاجگردون، فرزند یکی از محروم‌ترین استان‌های این مرز بوم هستیم و چشم انتظار همه ما دانشگاهیان و قاطبه مردم احترام به رای مردم و تایید اعتبارنامه فرزند شایسته این استان می‌باشد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
تاجگردون به درد گچساران خورد ولی به درد استان نخورد..
نام:
ایمیل:
* نظر: